Motor slaat af om onbekende reden, en gelijk voorstelpraatje... - Update #4 - OPGELOST!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2011 15:22 #1335058 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update: Dit weekend de
Update:
Dit weekend de hall-sensor loasgehaald ,eerst de verdeelkap eraf, dan de rotor, stofkap en de gehele module losgehaald.
De reden van de olielekkage die ik eerder al opmerkte is nu ook wel duidelijk, de afdichting kan nooit perfect geweest zijn met de vloeibare pakking die hier blijkbaar gebruikt is. Wordt dit vaker gebruikt op deze plaat?, zie foto's: <a href=" img832.imageshack.us/img832/2710/img1958s.jpg ">Foto 1, img266.imageshack.us/img266/1971/img1960n.jpg ">Foto 2.
Er zit hierdoor zelfs olie aan de andere zijde van de module, waar de sensor geplaatst is. Ik wil nu de sensor doormeten op waardes die doorgeveven worden. Kan iemand aangeven hoe ik dit het beste kan doen? Ik ga in ieder geval nieuwe rubbers bestellen, maar anders moet ik wellicht ook direct de sensor vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2011 13:01 #1336786 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Door het succesverhaal van
Door het succesverhaal van Ånne ben ik inmiddels ook op zoek naar een vervangende onstekingsmodule incl. hall sensor. Dit onderdeel lijkt vrij moeilijk verkrijgbaar, heb inmiddels al met diverse slopers contact gezocht (ook bij elferink), maar nog niets kunnen vinden. Als dit echt niet lukt moet ik een manier vinden om de hall sensor te vervangen, maar dit gaat me niet zonder het juiste gereedschap lukken heb ik in de handleiding al gezien.
Heeft iemand wellicht nog een vervangende module liggen die ik over zou kunnen nemen? (0237502001)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2011 21:43 #1337174 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wiebelcontact massakabel aan cylinderkop??
mijn intro zegt het al, dit speelde bij mij ook een rol...

Peter

Lobbes, 740 '89 LPG

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2011 21:54 #1337178 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic sloper?

Daniel760 schreef : Door het succesverhaal van Ånne ben ik inmiddels ook op zoek naar een vervangende onstekingsmodule incl. hall sensor. Dit onderdeel lijkt vrij moeilijk verkrijgbaar, heb inmiddels al met diverse slopers contact gezocht (ook bij elferink), maar nog niets kunnen vinden. Als dit echt niet lukt moet ik een manier vinden om de hall sensor te vervangen, maar dit gaat me niet zonder het juiste gereedschap lukken heb ik in de handleiding al gezien.
Heeft iemand wellicht nog een vervangende module liggen die ik over zou kunnen nemen? (0237502001)

Ik heb wel goede gebruikte verdelers met een Hall-sensor, ook heb ik wel een ECU om te testen of daarin de oorzaak ligt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2011 09:00 #1337201 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat
grappig (nee niet dattie het niet goed doet) dat je over die ontstekingsmodule begint, Daniël want die had bij mij ook de geest gegeven alleen bleef de 740 het gewoon doen zolang de motor liep. Als hij uit was gezet kreeg ik hem met geen mogelijkheid meer aan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 14:44 #1337914 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas
Dit weekend een vervangende verdeler incl. hall sensor van Timen ontvangen(razendsnelle verzending trouwens!)
Natuurlijk zaterdag bij ontvangst van de postbode direct ingebouwd, inclusief de nieuwe O-ringen. Motor gestart, en ik had goede hoop, maar na ongeveer 2 minuten begon de toerental weer heel licht te schommelen, en sloeg hij weer af. Nog een aantal maal opnieuw geprobeerd, maar elke keer slaat hij nogsteeds af (na 1/2 tot 3 minuten) Nogmaals alle bekabeling nagelopen, maar uiteraard geen rare dingen tegen gekomen.
Dus ik ben inmiddels niet heel veel verder, alleen lekt er nu geen olie meer achter de verdeler, dat is dan in ieder geval weer 1 probleempje minder.
Inmiddels weet ik niet helemaal meer waar ik het moet zoeken, misschien nog de powerstage/eindtrap of misschien wel de LMM?
Ik ben bijna op het punt dat ik misschien iemand met meer verstand van deze auto er naar moet laten kijken, want misschien zit ik het inmiddels wel in de verkeerde hoek te zoeken, en van stilstaan wordt hij natuurlijk ook niet veel beter!
Maar alle goede ideeen zijn natuurlijk nogsteeds welkom :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2011 10:25 #1341958 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update! Begin deze week op
Update! Begin deze week op <a href=" www.skandix.de/ " title=" www.skandix.de "> www.skandix.de een aantal onderdelen bestelt die nog op mijn to-do lijstje stonden, een nieuwe ontstekingsmodule, een bobine en nieuwe bekabeling. Gister middag binnen gekregen, na wat hulp met starten van onze oude Corsa eerst het blok even laten lopen zonder montage van de nieuwe onderdelen. Na ongeveer 2 minuten sloeg hij zoals verwacht wederom af. Als eerste verdachte nummer 1 gemonteerd, de nieuwe onstekingsmodule(power stage), 2 schroefjes, stekkertje erin en klaar. Vervolgens gestart, en hij bleef maar lopen. Stukje over de parkeerplaats gereden, nog steeds geen probleem. Steeds een stukje verder, de wijk door, en na ongeveer een uurtje durfde ik de snelweg ook wel aan. Sindsdien al ongeveer 60km gereden, en geen afslaan meer! Eindelijk dus de boosdoener gevonden. Jammer dat het zo lang heeft moeten duren, maar ik ben blij dat ik weer de weg op kan, van al dat stil staan is ook niet goed. Van de week nog wel de rekening van de garage in frankrijk mogen ontvangen via de ANWB, 333 euro voor de nieuwe benzinepomp en filter, wat uiteindelijk dus niets met het probleem te maken had. Misschien ga ik er nog een brief aan de ANWB aan wagen, maar ik weet niet of dat de moeite waard is. Bedankt voor de tips, en misschien wel tot op de volgende sleuteldag, want er staan nog meer puntjes in de planning!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2011 11:07 #1342102 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gefeliciteerd
met het oplossen van het probleem. Wat een lekker gevoel he? Nou weer lekker touren. Succes!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC