Nokkenas keuze - B230K + 1000531 Cilinderkop + LPG
- V700 register
- Nieuw lid
-
Momenteel zit er een 1000530 cilinderkop op de B230K motor, klepspeling is in orde, toch ratelt er wat. De 400.000 is dan ook in zicht ( ook al een lpg verleden, eerste 150.000 km )
Ik heb nu een vervangende 1000531 kop in huis gehaald ( zonder nokkenas ) die er op het oog goed uit ziet en afkomstig is uit een B230FB met 200.000 km ( waarschijnlijk van een oud vrouwtje geweest )
Ik kreeg als tip om een T nokkenas te zoeken en te monteren vanwege het hoge koppel bij lage toeren ( turbo nokkenas als ik goed ben voorgelicht ).
Mijn vragen
- conversie van 530- naar 531-kop, slimme zet ?
- is een B230K /1000531/T-Cam/LPG een gouden combinatie, en zo ja kan iemand mij helpen aan deze nokkenas, of een andere juiste ?
Grt WTR
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb hier nog een VX3 liggen, mocht je die willen. Een T overigens ook. En een M, maar die wil je niet

- V700 register
- Nieuw lid
-
Het was eigenlijk de bedoeling om mijn kleppen een beetje te ontzien en daarom een T te monteren vanwege het hoge koppel bij lage toeren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gewoon de t nokkenas erin...........heb laatst in een b230f een t nokkenas gelegd en hij reed veel soepeler!!(lpg)
Een 531 wordt in mijn ogen vaak teveel omhoog gehemelt bij turbo motoren.........
Bij een NA doet ie het erg goed........ik zou ivm koppel een t cam erin doen.
Vx3 is idd iets hoog toeriger en begint pas echt bij 3000 toeren....
PAk gelijk je uitlaat traject aan dmv een beter spruitstuk en een simons demper setje en stel je lpg systeem af op een vermogens bank,dan is er wel iets te halen.(meer info dan gevraagd:)) ),eventueel chippen
mvg Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
scaniar164 schreef : PAk gelijk je uitlaat traject aan dmv een beter spruitstuk en een simons demper setje en stel je lpg systeem af op een vermogens bank,dan is er wel iets te halen.(meer info dan gevraagd:)) ),eventueel chippen
mvg Chris
Als ik sneller zou willen kan ik beter een andere auto kopen denk ik...
...Ik heb helaas vorig jaar net de hele uitlaatlijn vernieuwd, ander uitlaatspruitstuk is idd wel handig bij een wissel, huidige is redelijk vast/weggerot. Spruitstuk 940 beter ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob
waar staat N/A motor voor? (SMS taal of zo)Woes schreef : 531 geeft je N/A motor wel een lekkere boost.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-