Raar bijgeluid B204GT
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2011 22:36 #1320831
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er zijn velen soorten motoren
bedacht en uitgevoerd met balansassen. Het woord zegt waarom..
Mvg, Rolf
Mvg, Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2011 23:40 #1320846
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De balansassen komen bij
De balansassen komen bij Mitsubishi vandaan, waar Volvo ook mee heeft samengewerkt.
Over het nut er van is te twisten, ik ben er zelf ook geen voorstander van. Iedereen is vrij om te kiezen of ie ze gebruikt of niet
Volgens mij is de balansas van de uitlaatkant de enige die in de tegengestelde richting draait btw. De inlaat kant as heeft dezelfde draairichting als de krukas.
Over het nut er van is te twisten, ik ben er zelf ook geen voorstander van. Iedereen is vrij om te kiezen of ie ze gebruikt of niet
Volgens mij is de balansas van de uitlaatkant de enige die in de tegengestelde richting draait btw. De inlaat kant as heeft dezelfde draairichting als de krukas.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2011 00:21 #1320854
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Opheffen en versterken
Hallo Jan-Willem
In tegengestelde richting ten opzichte van elkaar. Alleen dan heffen de (effecten van de) massakrachten van beide assen elkaar in het ene vlak op en versterken ze elkaar in het andere vlak. Die versterking heb je nodig om de (effecten van de) massakrachten van de zuigers op te heffen.
groetjes
Mathy
In tegengestelde richting ten opzichte van elkaar. Alleen dan heffen de (effecten van de) massakrachten van beide assen elkaar in het ene vlak op en versterken ze elkaar in het andere vlak. Die versterking heb je nodig om de (effecten van de) massakrachten van de zuigers op te heffen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2011 22:36 #1320926
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij rijdt weer heerlijk
Gerustgesteld door de opmerkingen (bedankt!) heb ik vanavond de distributiedeksels weer gemonteerd en gaan proefrijden, na een half jaar weer met aangesloten balansassen.
En jaa, wat een heerlijk blok is het toch.
En een tip: als je bij de dealer een spanrol voor de balansasriem bestelt, is deze tegenwoordig helemaal van staal. Dus niet meer die kunststof buitenring, die kan breken, waarna de brokstukken de distributieriem een paar tanden laten veschuiven met 8 kromme inlaatkleppen als gevolg. Ik zeg: direct doen!
Groeten,
Arthur
En jaa, wat een heerlijk blok is het toch.
En een tip: als je bij de dealer een spanrol voor de balansasriem bestelt, is deze tegenwoordig helemaal van staal. Dus niet meer die kunststof buitenring, die kan breken, waarna de brokstukken de distributieriem een paar tanden laten veschuiven met 8 kromme inlaatkleppen als gevolg. Ik zeg: direct doen!
Groeten,
Arthur
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2011 09:51 #1321093
door V700 register
Hi Mathy, nu begrijp ik hoe ze het in de tekst bedoelen (qua draairichting). Eerst dacht ik dat het in de tekst fout stond (beide tegen de draairichting van de krukas in, niet tov elkaar).
Beantwoord door V700 register in topic ja
Mathy schreef : Hallo Jan-Willem
groetjes
Mathy
Hi Mathy, nu begrijp ik hoe ze het in de tekst bedoelen (qua draairichting). Eerst dacht ik dat het in de tekst fout stond (beide tegen de draairichting van de krukas in, niet tov elkaar).
Moderators: Jerry Stam