Motor 960 valt uit tijdens het rijden

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 11:35 #1087526 door Mathy van Nisselroy
Motor 960 valt uit tijdens het rijden is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvo liefhebbers, ik rijd al bijna 4 jaar met veel plezier een Volvo 960 3.0I 24V AUT. van 1994. Ik kocht de auto bij 230.000 en de teller staat nu op 350.000. De auto rijd op Vialle LPI gassysteem. Buiten het normale onderhoud heb ik nooit problemen gehad tot anderhalf jaar terug. De motor viel tijdens het rijden uit, wanneer ik de auto tot stil stand bracht, ik hem in z’n P zette, en hem starten, startte hij direct en kon ik weer verder rijden. Dit gebeurde eerst wel eens per maand, maar soms wel een paar keer per week, en als hij het deed deed hij het die dag meestal wel een paar keer achter elkaar, om het vervolgens zo weer een paar maanden zonder problemen te doen. Soms lukt het ook om in zijn neutrale stand tijdens het rijden te starten, maar vaak ook niet en moet je echt eerst stil staan even een paar seconden het contact uit en weer verder. Het lijkt niet uit te maken of je op gas of benzine rijdt, het regent, het warm of koud is, of je gas geeft of wat dan ook. Soms blijft hij net lopen op een paar cilinders, maar kun je er niet meer mee rijden en moet je weer eerst even opnieuw starten.  
Hij is 1,5 geleden in reparatie geweest bij Volvo garage de Beemd in Veldhoven, daar hebben ze het volgende gedaan, zonder resultaat. Gassysteem afgekoppeld

Relais van brandstofsysteem vervangen,

De computer verwisseld, waarbij ik een paar dagen heb getest

Luchtmassa meter vervangen