Motor 960 valt uit tijdens het rijden

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 11:35 #1087526 door Mathy van Nisselroy
Motor 960 valt uit tijdens het rijden is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvo liefhebbers, ik rijd al bijna 4 jaar met veel plezier een Volvo 960 3.0I 24V AUT. van 1994. Ik kocht de auto bij 230.000 en de teller staat nu op 350.000. De auto rijd op Vialle LPI gassysteem. Buiten het normale onderhoud heb ik nooit problemen gehad tot anderhalf jaar terug. De motor viel tijdens het rijden uit, wanneer ik de auto tot stil stand bracht, ik hem in z’n P zette, en hem starten, startte hij direct en kon ik weer verder rijden. Dit gebeurde eerst wel eens per maand, maar soms wel een paar keer per week, en als hij het deed deed hij het die dag meestal wel een paar keer achter elkaar, om het vervolgens zo weer een paar maanden zonder problemen te doen. Soms lukt het ook om in zijn neutrale stand tijdens het rijden te starten, maar vaak ook niet en moet je echt eerst stil staan even een paar seconden het contact uit en weer verder. Het lijkt niet uit te maken of je op gas of benzine rijdt, het regent, het warm of koud is, of je gas geeft of wat dan ook. Soms blijft hij net lopen op een paar cilinders, maar kun je er niet meer mee rijden en moet je weer eerst even opnieuw starten.  
Hij is 1,5 geleden in reparatie geweest bij Volvo garage de Beemd in Veldhoven, daar hebben ze het volgende gedaan, zonder resultaat. Gassysteem afgekoppeld

Relais van brandstofsysteem vervangen,

De computer verwisseld, waarbij ik een paar dagen heb getest

Luchtmassa meter vervangen

Vliegwiel sensor vervangen Na deze reparatie ben ik gestopt omdat de kosten te hoog op liepen. Hij heeft hij het nog een paar keer gedaan, vervolgens heb ik er een jaar bijna probleemloos mee gereden met een uitval eens in de paar maanden. De auto heeft pas een grote beurt, een nieuwe distributieriem en groot onderhoud aan de wielophanging gehad en reed als nieuw tot dat de storing weer steeds vaker op trad. Het is echter op dit moment zo erg dat hij het om de paar dagen doet en soms wel 20x achter elkaar. Vorige weekend heeft hij het wel 100x gedaan, wat tot onmogelijke situaties lijdt. Ik ben ten einde raad! Ik heb het internet afgespeurd maar kan geen vergelijkbaar probleem vinden. Heeft iemand een idee of suggestie??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 12:52 #1319701 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zoeken
Ik weet niet veel van de 6Cil af maar wat mijn idee zou zijn is het zoeken in de ontsteking dus bobine's even uitwisselen voor 2 goede, en zou de kabels heel goed na kijken die tussen de Bougies en de computer in zitten.

verder zou het een massa probleem kunnen zijn van de motor zelf.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 13:02 #1319707 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Het gebeurt dus zowel op benzine als op LPG, warm of koud. Dat geeft inderdaad al wat richting: Ontsteking of injectie (LPG systeem gebruikt deels het benzine-injectiesysteem), of algemene storingen zoals massa etc. Ook al door Tom aangegeven. Eventueel een slecht contatcslot zou nog kunnen ? Even morrelen aan de sleutel als je ergens stationair staat Heb je ook foutcodes (laten) uitlezen ? Kan je misschien ook nog een hint geven.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 15:49 #1319730 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uitvallen
Hallo Evert,
de laatste auto van mijn vrouw, een honda civic op gas had hetzelfde. Na het vervangen van bougiekabels en bougies was het voor een groot gedeelte verholpen, maar na het inspuiten van de kwetsbare gedeelte met antivochtspray was het helemaal verdwenen.
Succes,

groet,

Jacow

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 17:16 #1319744 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Even voor de zekerheid: na
Even voor de zekerheid: na het wisselen van de computer is het probleem ook opgetreden?
1. Alle aardverbindingen nalopen zoals al aangegeven
2. Morrelen aan het contactslot zoals al aangegeven
3. Ontstekingsrelais vervangen (dit zorgt voor de 12V voor de bobines)
4. Onstekingsmodule (je hebt er twee) na elkaar uitwisselen.
Dit soort dingen zijn echt heel vervelend op om te lossen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2011 10:34 #1321541 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1
1

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2011 10:34 #1321692 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
<div class="content">Bedankt voor jullie reacties! Tom, Ik heb de bougiekabels proberen te zoeken maar volgens mij zitten de bobines aan de bougies vast, 6x. Dus geen bougiekabel, aangezien alles uit tegelijk uit valt ligt het misschien aan de stroom toevoer. Henk, hij doet het dus allen al de motor warm, en vooral bij warm weer. Met morrelen aan het contactslot gaat hij niet uit, wel gaat bij bepaalde morrels het lampje van de airbag branden en werkt de klimaat controle niet meer. Ik denk dat dit een apart probleem is. Ik heb de fout codes uitgelezen, Code 113 en 115 (uitschakelen van de injectoren). Deze codes krijg ik ook als ik op benzine rijdt en de storing optreedt. Volgens mijn garage horen deze codes te verschijnen bij een auto die gas rijdt, en zegt dat niets. Wat ik verder zeker weet is dat het niet aan het gas ligt, ik heb de gas computer eruitgehaald. Volgende zaken ga ik controleren: Alle aardverbindingen nalopen zoals al aangegeven Ontstekingsrelais vervangen (dit zorgt voor de 12V voor de bobines) Onstekingsmodule (je hebt er twee) na elkaar uitwisselen.</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2011 10:36 #1321694 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verdere ontwikkeling!
<div class="content">Verdere ontwikkeling! Ik ben er inmiddels wel achter dat het probleem zwaarversterkt wordt door de buiten temperatuur. Gisteren was het 35 graden, en het was zo erg dat ik soms maar een paar 100m kon rijden.Ik heb de Wegenwacht gebeld maar na het wachten deed hij hij het weer, waarschijnlijk omdat hij afgekoeld was. De wegenwachtj hebben wat standaard testjes uitgevoerd maar niets gevonden. Zij kon niets anders doen dan hem naar een garage te brengen. Ik heb er voor gekozen om hem naar mijn eigen garage te brengen. Vandaag is er warm weer voorspeld dus dan moet de storing vaker optreden. Hopelijk kunnen ze vandaag verder komen. ik kom er op terug! Groeten, Evert</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2011 12:38 #1321947 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nokken-as sensor
Garage heeft de nokken-as sensor vervangen, na een dagje proefrijden valt hij helaas weer uit dat is het dus ook niet
onderdelen tot nu toe:
  • Nokken-as sensor
  • Computer
  • Vliegwielsensor
  • diverse relais
  • Gas systeem afgekoppeld
Het probleem is dat als de garage er mee gaat rijden dat het probleem vaak niet optreedt, omdat het niet regelmatig is. Soms gebeurd het een paar dagen niet.
Iemand nog een beter idee dan stuk voor stuk alle onderdelen vervangen?? dit is hopeloos
Groet,
Evert

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
01-07-2011 12:43 #1321949 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic kan je
als de motor uitvalt is het dan mogelijk om direct weer te starten?
of doet hij net als of de accu leeg is?

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC