- Berichten: 10
RVS uitlaat
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2011 23:25 #1319798
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic RVS
Hallo Ries
En roestvaststaal kan heel zacht maar ook heel hard zijn.
groetjes
Mathy
Roestvrij is alles waar geen roest op zit.RVL schreef : Is het roestvaststaal (roestvrij moet nog uitgevonden worden) niet gewoon te zacht om een goede klem mee te kunnen maken?
En roestvaststaal kan heel zacht maar ook heel hard zijn.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10-06-2011 23:38 #1319800
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic een weetje
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
10-06-2011 23:47 #1319802
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Oxideren
Hallo Alexander
Het oxideert tot de oxidelaag het metaal helemaal afdekt en er dus geen zuurstof meer bij ongeoxideerd RVS kan komen. Wordt die oxidelaag beschadigd, dan begint daar de oxidevorming weer opnieuw tot de oxidelaag weer "zuurstofdicht" is.
groetjes
Mathy
Het oxideert tot de oxidelaag het metaal helemaal afdekt en er dus geen zuurstof meer bij ongeoxideerd RVS kan komen. Wordt die oxidelaag beschadigd, dan begint daar de oxidevorming weer opnieuw tot de oxidelaag weer "zuurstofdicht" is.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2011 07:52 #1319805
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Metallurg?
Ja dat klopt Mathy, en de aangeboden kwaliteit is 'gewoon' AISI 304. Ideaal zou het onderdeel uit AISI 347 (1.4550) gemaakt zijn. Dit materiaal wordt o.a. toepast voor uitlaatsystemen in de vliegtuigindustrie. De hoeveelheid koolstof bepaalt de hardheid van het materiaal en het kan best eens waar zijn wat de monteur beweerde dat die beugels van AISI 304 of 303 vrij makkelijk los knallen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2011 10:17 #1319808
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @edwin: toevallig bij EPS ?
@edwin: toevallig bij EPS ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2011 14:17 #1319815
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen EPS
<p style="margin-bottom: 0cm;">Nee geen EPS, het bedrijf waar ik werkte bestaat ook niet meer. Of eigenlijk het is opgegaan in een grote keten. Wij voerden er ook alleen RVS uitlaten voor Volvo, bij de eigenaren van auto's van andere merken was er geen belangstelling voor zulke kostbare uitlaten.<p style="margin-bottom: 0cm;">Mvg,<p style="margin-bottom: 0cm;">Edwin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2011 17:28 #1319926
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Ferrita
Bij mijn Ferrita waren de beugels wel van RVS maar de bouten en moeren niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





