Ontstekingsprobleem?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2011 17:05 #1086413 door V700 register
Ontstekingsprobleem? is gemaakt door V700 register
Graag de verlossende tip, om mijn ontstekingsprobleem op te verhelpen.De feiten;B200ET van 1987 + LPGAuto loopt maar op twee cilinders (3 en 4). Benzine en LPG.Met de afstellamp meet ik geen prik op de eerste twee bougiekabels, het lostrekken van de bougiedoppen doet de motor niet anders lopen. Als ik een losse bougie in  kabel 1 of 2 stop zie ik deze wel vonken. Ik kan de vonken niet vergelijken met vonken van bougie 3 of 4, want de motor blijft op één cilinder niet lopenTot nog toe heb ik de verdeler, rotor, bougiekabels, bobine en bougies vervangen. Geen resultaatHELP!Kan de inpulssensor hier nog iets aan veranderen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2011 20:00 #1312642 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eindtrap?
Zit die er op? en is deze misschien stuk?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2011 20:08 #1312643 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 740
Hoeveel pulsen krijgt je BDP sensor?
Als ie er 2 krijgt, dan moeten de andere twee berekend worden.
Krijgt ie er meer dan zit er misschien een probleem op je vliegwiel, of even de BDP sensor tijdelijk wisselen.
 
Zelf heb ik een '85er, daar zit de sensor op de nokkenas, elke cilinder heeft zo dus zijn 'eigen' puls.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • John Haazen
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
10-04-2011 20:16 #1312647 door John Haazen
Beantwoord door John Haazen in topic Hoe te controleren?
Volgens Vadis zit er idd een inpulssensor op. Ik voel 2 sensoren boven het vliegwiel, waarvan ik de stekkers op het schutbord kan zien en daarna verdwijnt de kabel vermoedelik naar de ECU.
Dat is ook alles wat ik er tot nog toe over weet.
John

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2011 20:23 #1312648 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi, Ik moest laatst een
Hoi,
Ik moest laatst een nieuwe hallsensor hebben.
Naar de sloop, de auto aldaar was net iets jonger.
De plaat achter op de nokkenas (waar verdeler op zit) was leeg, geen hall.
De stekker waar mijn hallsensor aan zit (bij mij auto) had bij die een sensor die naar de klok van de versnellingsbak ging.
Als die sensor maar twee pulsen krijgt, moet de rest in de ECU 'berekend' worden.
Of er zitten meer 'pulsplaatjes' op het vliegwiel.
Als er, zoals jij aangeeft, twee pulsgevers zitten, dan geeft ieder de puls aan twee bougies en is er hier één stuk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2011 22:18 #1312670 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic BS
Als je 2 sensoren op je vliegwiel hebt dan is dat een positiegever en een signaalgever. Je hebt een B200ET en dus Motronic(vandaar die 2 sensoren) Een Hallgever zit op LH2.2(meestal tm  bj 89) en een bdp sensor op LH2.4.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • John Haazen
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
12-04-2011 10:20 #1312783 door John Haazen
Beantwoord door John Haazen in topic hoe en waar?
Bedankt voor het delen van jullie kennis.Ik weet nu dat mijn ontstekingsinstallatie (Motronic) 2 inpulse sensoren (Vadis; 1317030) op het vliegwielhuis heeft.Ik vermoed dat de storing in deze sensoren zit, omdat dit de enige onderdelen van de ontsteking zijn (m.u.v. ECU) die ik nog niet vervangen heb.Ik weet nog niet;hoe ik deze sensoren kan testen.[/b]waar ik nieuwe of goede gebruikte kan vinden. Prijs?[/b]
Sensoren demonteren viel meer, ze hebben een ander nummer dan in Vadis, namelijk 0261210003

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2011 16:58 #1312813 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Klopt helemaal

John_H schreef : Bedankt voor het delen van jullie kennis.Ik weet nu dat mijn ontstekingsinstallatie (Motronic) 2 inpulse sensoren (Vadis; 1317030) op het vliegwielhuis heeft.Ik vermoed dat de storing in deze sensoren zit, omdat dit de enige onderdelen van de ontsteking zijn (m.u.v. ECU) die ik nog niet vervangen heb.Ik weet nog niet;hoe ik deze sensoren kan testen.[/b]waar ik nieuwe of goede gebruikte kan vinden. Prijs?[/b]


Sensoren demonteren viel meer, ze hebben een ander nummer dan in Vadis, namelijk 0261210003


 
Ik heb even een plaatje geschoten en daara de linker sensor eruit gehaald.
Het nummer was ook Bosch 0261 210 003
De rechtse zal wel hetzelfde nummer hebben. Vadis zal wel uitsluitsel geven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • John Haazen
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
12-04-2011 17:26 #1312814 door John Haazen
Beantwoord door John Haazen in topic Diepe zucht!

wp001 schreef : Het nummer was ook Bosch 0261 210 003
De rechtse zal wel hetzelfde nummer hebben. Vadis zal wel uitsluitsel geven.
<a href="/node/32705"></a>

Zijn idd de goeie Timen.
Helaas blijkt het niet aan deze sensoren te liggen.
Ik ben vanmiddag hortend en stotend naar de Volvo dealer gereden en die heeft er een uurtje aan gespendeerd. Daarbij heeft hij alles wat ik gecontroleerd heb nog eens overgedaan. Helaas zonder een bruikbare diagnose, weer huiswaarts gesputterd.
Mijn volgende verdachte is de controle unit, zijnde een Bosch Motronic 0 261 200 023.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • John Haazen
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
11-05-2011 11:51 #1315784 door John Haazen
Beantwoord door John Haazen in topic Dilemma!
Mijn 780 is nog steeds niet gerepareerd! Op 12 april heb ik mijn Controle Unit naar Scandcar gebracht voor reparatie. De unit zou één week later gerepareerd zijn. Ruim 4 weken later heb ik het nog niet terug. Bij Scandcar is de unit op 13 april verstuurd naar een bedrijf in Engeland en de Engelsen beweren dat ze het twee weken later weer teruggestuurd hebben naar Scandcar. Ondertussen zijn we vier weken verder en nog geen unit, terwijl de koerier er normaal zo’n twee dagen over doetIk heb vandaag maar weer eens met Scandcar gebeld en die zijn er van overtuigt dat de unit wel weer op duikt. Ze willen niet ingaan op mijn vraag “wat als de unit niet meer teruggevonden wordt?”.Zelf ben ik al op zoek geweest naar een vervangende CU, maar nog niet gevonden.Zo, weer wat frustratie van me af geschreven!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD