kapotte luchtmassameter
- V700 register
- Nieuw lid
-
het blokje direct na de luchtfilter is toch de luchtmassameter?
alvast bedankt
Gerwin en Jasper
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat ik ervan gemerkt heb, maar het draadje was nog heel, dus was er intern iets mis, is dat ie slecht te starten was, enkel met het gaspedaaal ingetrapt en stationair heel erg beroerd liep.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Inhouden, hoog verbruik.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Helemaal de juiste diagnose . En je kunt er niets aan zien, het draadje kan nog goed zijn, maar als ie iets teveel stroom gehad heeft is ie kaduuk. Een andere is vaak niet zo duur als je de juiste adressen weet.gerryberrie schreef : Moeilijk aanslaan, stationair beroerd lopen, en bij ineens gasgeven meteen afslaan, bij rustiger gasgeven gaat het wel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
stationair toerental niet echt onregelmatig maar hij schiet wel eens een tijdje naar een hoger toerental. dit is ook als ik de koppeling intrap tijdens het rijden dan zakt hij niet helemaal naar beneden maar blijft redelijk hoog
ook start hij slecht, de ene keer start hij meteen en een andere keer moet je langer starten en gas erbij. hebben ook wel eens gehad dat je hem start, dan loopt hij maar heel erg stotterend, de hele Volvo trilt dan en als je het gas intrapt gebeurt er niks.
en tijdens het rijden stottert hij ook wel eens, vanmiddag gebeurde er bij het wegrijden vanaf een rotonde(moest stoppen voor fietsers) hetzelfde, drukte het gas in maar er kwam voor een seconde of 3-4 niks,
we hebben vanmiddag de kabel van de luchtmassameter losgehaald en hij stotterde iets maar bleef gewoon lopen, bij gas geven sloeg hij af, is dat normaal?
weet iemand waar het anders aan kan liggen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Had ik hierboven ook al gemeld.
Mogelijk kan je ook een slechte drukregelaar op je brandstofrail hebben, heeft ongeveer dezelfde symptomen, moeilijk starten, slecht stationair lopen, inhouden/stotteren.
Is het potje aan het begin (of einde, maar net hoe je het zien wilt) van je fuel-rail.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
waar zit dat?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Dat is je brandstof-leiding waar je injectoren inzitten, zit dus bovenop het inlaatspruitstuk, het potje aan het begin van deze rail is de brandstofdrukregelaar die de druk op een constante 3 bar moet houden (DMV van vacuum, komt een klein vacuumleidinkje uit richting het spruitstuk)gerwin lieftink schreef : wat is precies een feul-rail?
waar zit dat?
Deze willen het nog wel eens begeven, en dan is je brandstofdruk niet correct meer, wat moeilijk starten en slecht lopen veroorzaakt (te rijk, te hoge druk, te arm, te lage druk)
Groeten,Gerben</div>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
eerst ging het goed
toen 10 kilometer gereden, vervolgens uitgezet, 5 minuten later weer gestart maar moest een paar keer achter elkaar lang doorstarten, toen liep hij laag in de toeren, ongeveer 300 toeren, toen gaf ik gas en sloeg hij 4 keer af,
daarna heb ik heb gestart en heb hem laten lopen in die 300 toeren, toen heb ik het stekkertje van de luchtmassameter losgehaald, en toen liep hij weer normaal, en daarna de luchtmassameter weer angesloten
en onderweg naar huis was hij weer aan het stotteren
help!!
groeten Gerwin en Jasper
ps heeft iemand nog een goede luchtmassameter?
(misschien iemand in de buurt zodat we het kunnen proberen??)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.