Bij warme motor moeilijk starten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2011 23:20 #1311397 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic extra luchtschuif
Denk toch niet dat het de extra luchtschuif is. Die geeft alleen problemen met koude motor

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2011 07:43 #1311408 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ...
@mrah: wie heeft het hier over een extra luchtschuif? Ik heb het over een warmloopregelaar. Klein metaal ding onder inlaat spruitstuk met een 2 polige Bosch stekker en 2 benzine leidingen erop.

Koud heeft een motor meer benzine nodig om te starten dan koud.
En stel dat de warmloopregelaar defect is, blijft ie ook met een warme motor de extra benzine geven. En dan start ie dus rot ;)

• Salomons
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2011 16:57 #1311476 door Salomons
Beantwoord door Salomons in topic hmm
Mijn gevoel zegt niet echt dat hij verzuipt/teveel benzine krijgt en dat hij daardoor niet wil starten. Als ik namelijk 30 seconden doorstart zonder gas te geven komt hij langzaam aan de praat.
Als ik 'm op contact zet hoor je de benzinepomp niet, als hij afslaat blijft de benzinepomp wel doorlopen.Hierdoor zou ik inderdaad denken dat er misschien een relais defekt is zoals Tom zegt. Maar zeker weten doe ik het ook niet. Binnenkort ga ik naar Timen om de pomp te vervangen, dit moet sowieso gebeuren. Met een beetje geluk is dan het grootste probleem verholpen, nl het niet willen starten. Misschien dat er dan nog tijd is om de timing te controleren en de kleppen te stellen.
Ik houd jullie op de hoogte!!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC