Uitvallen B234f na starten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2011 22:03 #1311252 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Gerben,   Langezwaag
Hallo Gerben,

Langezwaag is niet zo heel ver weg, woon zelf in Hallum, Friesland!
optie kan ik altijd nog aannemen!
Bedankt voor het meedenken!
jaa was ook mijn bedoeling dat de motor meteen goed zou lopen haha! maar helaas!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2011 12:45 #1311303 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toch probleem in- of uitlaatlek?
Wat mij het meeste van mijn B234f-avonturen tot nu toe is bijgebleven is dat ze verschrikkelijk gevoelig zijn voor lekken tussen de LMM en Lambdasonde...

In jou geval lijkt hij het mengsel verkeerd af te regelen zodra de LMM een grotere luchtstroom meet bij stationair toerental. immers, aan de luchtslang stroomt meer lucht langs dan 'los'. De hoeveelheid lucht in de cilinders is in alle gevallen hetzelfde, de hoeveelheid benzine regelt hij bij aan de hand van de gemeten LMM-waarden.

Mijn idee is dan dat de computer hem verzuipt als alles correct is aangesloten.
Hij spuit te veel benzine bij, door waarschijnlijk lekken in de voorpijp/downpipe of een kapotte lambdasonde?
Probeer het stationair draaien eens met ontkoppelde lambdasonde. Gewoon de stekker los (zat bij mij naast bobine). Een eenvoudige controle. Als de motor bijgeregeld wordt (met correct aangesloten LMM) moet je het probleem tussen blok en katalysator zoeken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2011 21:24 #1311370 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oplossing
mijne heren en dames,
het probleem is bij deze opgelost, wellicht een (zeer) domme fout. maar de slang tussen cis klep en luchtfilterbak was niet aangesloten.
slang eropgezet en tadaaaa hij loopt stationair, wellicht te snel maar dat zal een kleinigheidje zijn. heel erg bedankt voor het meedenken.
mvg Jeen (broer van jitse)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC