Vermogen 960
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien ben ik 9 april ook aanwezig,dan kunnen de heren hier er eens mee rijden en luisteren.
Gr.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je bedoelt bij sleuteldag Carlo denk ik.
Let wel dat dit alleen voor leden is van de Volvo 700 Vereniging.
Niet leden zijn altijd welkom voor koffie en en een praatje.
Dat je straks niet met een slecht gevoel naar huis gaat.
Succes met het 960 probleem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb sowieso al het inschrijfformulier klaar liggen,alleen even opsturen en klaar.
Als de tijd het toelaat kom ik wel even buurten daar en een praatje maken.
Gr.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
ook als niet-lid zijn er vast wel leden hier die bereid zijn om eens even naar de "kwaal" van je 960 te luisteren. Ik in ieder geval wel. Ik ben op de sleuteldag bij Carlo en zeker bereid om eens even te luisteren en te kijken hoe je auto aanvoelt. Zelf rijd ik al 8,5 jaar in een 3.0 S90 en heeft mijn vader jaren een 2.5 960 gehad dus ik durf te zeggen dat ik dit type auto zo zoetjesaan wel vrij goed ken.
Dus kom gerust langs en dan kijken we er gewoon even naar. En de sleuteldagen bij Carlo zijn sowieso altijd heel gezellig dus dat is nog een extra reden. Wellicht tot 9 april in Gemert.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het testje met de pingelsensor zou ik zeker uitvoeren. Kleine moeite om van iemand hier zo'n ding te lenen en even de stekker om te wisselen. Daarnaast: Het onstekingstijdstip kun je niet veranderen, controleren op verschillende toerentalgebieden wél.
Even voor de duidelijkheid, error:<table border="1" cellspacing="0" cellpadding="0" width="100%"><tbody><tr><td height="19">4-3-3</td><td>Signaal achterste pingelsensor ontbreekt of is onjuist</td></tr></tbody></table>ontstaat alleen als de foutsituatie lang achtereen plaats vind. (daarom moet je even een veravanger aan de draadjes hangen) De computer zal nl altijd proberen rond dat punt in te regelen. Dat is nl de meest ideale situatie. Als er echter plotseling een zwaardere belasting optreedt, (ff inhalen met een aanhanger zand achter je kont) dan wordt de pingelgrens kortstondig overschreden en mag er geen foutmelding ontstaan.
Als echter je vliegwielsensor verbogen/verschoven zou zijn, of onder invloed van de stroomverdeler (waar je bijvoorbeeld de zwarte carbon kap niet op hebt gemonteerd) of door een gebroken aluminium folie afscherming van de vliegwielsensorbedrading, een fout signaal afgeeft en de wagen continue iets te vroeg zou ontsteken, dan heb je al een verklaring voor het luie gedrag én het geluid.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar ondertussen heb ik wel de compressie gemeten,en op alle 6 de cilinders gelijke compressie,nette waardes.
De bougies zagen er vrij nieuw uit,en waren mooi koffiebruin.
Maar nu heb ik wel iets anders wat me opvalt,wat ik wel zou kunnen relateren aan het vermogen.
Sinds een tijdje hoor ik constant de brandstofpomp zoemen,en duidelijk aanwezig,dit lijkt me niet normaal bij deze auto's ?
En nu lijkt het,naarmate ik de tank steeds leger rij(lees praktisch op damp) dat de pomp harder gaat zoemen,net of deze aanloopt.
Na een tankbeurt is het verdwenen.
Iemand een suggestie ?
Morgen even brandstofdruk laten meten,weet iemand hoeveel druk ik moet hebben op de brandstofleiding ?
Gr.Gert
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Zonder brandstofpomp heb je ook wel compressie..mbroeren schreef : als je genoeg commpressie hebt op je cilinders kan dat toch alleen als ook de brandstofpomp goed werkt, of ben ik abuis? Dat je hem hoort is niet persé iets zorgwekkends overigens.
Met een volledig kaal blok zelfs...compressie is gewoon lucht die samengeperst word tussen de omhooggaande zuiger en de kop.
Heeft voorderest niks met randapparaten te maken.
Compressie meten doe je met niet lopende motor (benzine injectie/pomp uitschakelen, vonk uitschakelen) en een metertje in het bougiegat van de betreffende cilinder en dan de starmotor doen janken.
Een gillende brandstofpomp kan best nog wel goed werken.Een beetje ATF in de tank (of even los in de pomp) doet vaak wonderen.
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Net even Carlo Schmidt gebeld voor een nieuwe brandstofpomp en gaat even kijken.
Vanmiddag bel ik even terug om te kijken of hij iets heeft.
Sta er overigens van de kijken in welke staat deze auto is na deze kilometerstand (330.000)
Apk fluitend doorheen gekomen,alleen stuurhuis beetje nat.
En een brandstofpomp,maar daar heb ik geen moeite mee met deze kilometerstand.