benzine lekkage!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2011 17:22 #1085865
door V700 register
benzine lekkage! is gemaakt door V700 register
Help! Mijn 940 lekt benzine. De laatste dagen viel me al eens op dat de tankmeter weinig aangaf, terwijl ik toch onlangs zeker 15 liter benzine heb getankt.
Zojuist ontdekte ik op straat echt sporen benzine, die liepen vanaf de plek waar ik heb geparkeerd. Ik heb geen gekke dingen gemerkt tijdens het rijden, noch benzine geroken. Het lekt dus kennelijk rechtstreeks op straat. Hoe kom ik er nu op een veilige manier achter waar ik moet zoeken? Stilstaand is er niets te zien, er drupt ook niets. Help!
Zojuist ontdekte ik op straat echt sporen benzine, die liepen vanaf de plek waar ik heb geparkeerd. Ik heb geen gekke dingen gemerkt tijdens het rijden, noch benzine geroken. Het lekt dus kennelijk rechtstreeks op straat. Hoe kom ik er nu op een veilige manier achter waar ik moet zoeken? Stilstaand is er niets te zien, er drupt ook niets. Help!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2011 17:50 #1308805
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzinelekkage
Als hij niet bij stilstand lekt maar wel tijdens het rijden is het duidelijk na de brandstofpomp en dat moet toch niet zo moeilijk te vinden zijn. Start de motor en kijk waar het lekt.
M vr groet
Chris
M vr groet
Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2011 17:59 #1308807
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In
In dit geval kan dat dus vanaf de tank zijn, miv modeljaar '95 is alleen de intank-pomp gebruikt. Misschien een doorgeroest filter, tegen de bodem onder de bestuurdersstoel ? Zolang de auto buiten staat en je m even op contact staat zou er niet zoveel kunnen gebeuren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2011 17:59 #1308808
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzinepomp
Waar zit de benzinepomp bij een 97-er 940 turbo ic?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2011 17:59 #1308809
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In de tank
In de benzinetank, we hebben onze berichten gelijktijdig geschreven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2011 18:09 #1308810
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ok
Ok. Ik ga morgen starten en kijken waar het lekt. Gezien de streep op straat zou het makkelijk te zien moeten zijn. Ik hoop dat er uberhaupt nog benzine in zit, anders wordt starten lastig vrees ik...of is er een mogelijkheid om puur en alleen op lpg te starten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2011 18:11 #1308811
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine dieven
Er schijnen de laaste tijd ook nogal benzinedieven aan de gang te zijn
Ze snijden de brandstofslang/leiding gewoon door en vangen de benzine dan op.
Maar dacht dat als je een intankpomp hebt er toch ook niets uit je brandstofleiding komt als de leiding wordt doorgesneden/geknipt
Houd de intankpomp het dan niet tegen ?
Ze snijden de brandstofslang/leiding gewoon door en vangen de benzine dan op.
Maar dacht dat als je een intankpomp hebt er toch ook niets uit je brandstofleiding komt als de leiding wordt doorgesneden/geknipt
Houd de intankpomp het dan niet tegen ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2011 18:13 #1308812
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Starten
LPi kun je alleen op benzine starten, starten op lpg is niet mogelijk. Je zou ook een assistent de auto op contact kunnen laten zetten en zelf kijken of je de benzine ziet lekken. Na op contact zetten gaat de pomp een paar seconden aan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2011 18:41 #1308817
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dop
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2011 19:46 #1308825
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Filter
Zelfde meegemaakt, filter doorgeroest. Als de motor liep, zag je het eruit druppelen. Als de motor niet loopt, staat er geen druk op de leiding en druppelt ie niet. En het klopt, als er geen druk op de leiding staat dus als de pomp niet pompt dan kun je rustig dat filter afkoppelen zonder dat er benzine uit de leiding loopt. Benzinedieven hebben dus niets aan het doorsnijden van die leiding. Als ik jou was haalde ik een 5 l jerrycan benzine op, dat in de tank bij daglicht, motor starten en kijken. Ik heb laatst foto's gemaakt toen ik de filter heb vervangen, zal even kijken of ik die vanavond op dit forum kan zetten.
Moderators: Jerry Stam