Volvo 700/900 op E10 ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef :
Daarmee bedoel je de opmerking, te lezen op jouw pagina, dat E10 (beter) niet gebruikt kan worden bij de carburateurmotoren ? Ook die carburateurmotoren na '77 en '86 ?Paul schreef : Dat is nu toch iets genuancheerder gesteld door Volvo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Naast mijn 240 rijden er hier nog meer oude Volvos op E85, ok bij die geen problemen.
Het blijft de vraag of E10 überhaupt wel lijkt op E85, ik denk dat dioe 10% ethanol niets uitmaken voor de slangen, pompen, injectoren enzo. Als je er over bezorgd bent, gooi er dan eens wat Forté fuel system cleaner in en vervang je filter.
Waar ik me wel 'zorgen' om maak is dat bij de invoering van E10 in de USA alle autos gemakkelijk 10% meer gingen verbruiken. Dat rijmt niet met de 25-30% die ik maximaal als extra verbruik heb met bijna pure ethanol. Ik denk dat het komt doordat ze op deze manier hele slechte benzine met dat beetje ethanol qua klopvastheid kunnen oplappen zodat het overeenkomt met gewone benzine. verbruik gaat hierdoor omhoog.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tomaat schreef :
maar Henk je gaat toch niet eerst een 940 kopen en je dan pas afvragen hoe je goedkoop kunt rijden?henk 940LPT schreef :
Alleen waar je geld blijft...Tomaat schreef : 98 tanken dan hoef je jezelf niets af te vragen.
Maar 98 is ook steeds minder verkrijgbaar, en bovendien gerldtechnische onzin om te gebruiken voor velen.
Het is in veel gevallen te duur te opzichte van het minderverbuik.
Wie heeft het al getankt die E10 en wat waren de ervaringen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, maar het hoeft ook niet meteen de hoofdprijs te kosten. Tis voor mij een (luxe) dagelijks vervoermiddel voor 20dkm per jaar en dus niet alleen "voor de hobby en erbij, voor 3dkm per jaar". Jeroen schrijft dat euro 98 voor velen niet nodig is. Voor de mensen die met de standaard, ongetunede blokken rijden zal 95 prima voldoen. In mijn boekje (B230FK, '98) staat zelfs nog dat euro 91 het minimum octaangetal is. Ga je (flink) tunen dan is 98 inderdaad beter. Gok dat met een +kit 98 ook nodig isTomaat schreef : maar Henk je gaat toch niet eerst een 940 kopen en je dan pas afvragen hoe je goedkoop kunt rijden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
De 780 B230FT standaard geleverd met +kit heeft 95 voorgeschreven gekregen.henk 940LPT schreef : Gok dat met een +kit 98 ook nodig is
Groeten,Hedwig
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Of op gas gaan rijden dus, beter te tunen (want koeler) en een octaangehalte van 105 t/o 98 van euro98.Maar... volgens Jeroen is gas alleen maar om op te koken, (hij heeft de ontwikkelingen niet zo bijgehouden lately) ;bhenk 940LPT schreef : Jeroen schrijft dat euro 98 voor velen niet nodig is. Voor de mensen die met de standaard, ongetunede blokken rijden zal 95 prima voldoen. In mijn boekje (B230FK, '98) staat zelfs nog dat euro 91 het minimum octaangetal is. Ga je (flink) tunen dan is 98 inderdaad beter. Gok dat met een +kit 98 ook nodig is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.