Hoe vervroegt de ontsteking? 740 houd bovenin heel erg in.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Probleem: Tot 2500 toeren trekt en rijd de auto perfect. Maar zodra je daar overheen gaat, is het net alsof je in de toerenbegrenzer zit. Onbelast kun je met wat doorzetten nog wel wat hogere toeren halen. Maar belast is het bij ong. 2750 toch écht over. de overgang tussen perfect lopen en inhouden is nogal scherp. Vervolgens komt er zwarte rook uit de uitlaat (onverbrande benzine).
Gedaan:
- Carburateur heb ik schoongemaakt- Mengsel versteld- Ontsteking schoongemaakt (zeer recent vervangen zo te zien)- ontstekingstijdstip alle kanten op gedraaid
Maar niks van dit alle heeft iets geholpen. Het viel me bovendien op dat de rotor en verdelerkap (ondanks dat ze practisch nieuw zijn) stevige brandpunten hebben. Dus ik vermoed nu zelf dat de ontsteking niet of niet goed vervroegt. Maar hoe werkt dat bij deze auto?
Alvast bedankt,
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Controleer de vervroeging eerst eens met stroboscoop.
Wanneer er geen vervroeging is zou de ontstekingscomputer (EZK) wel eens een probleempje kunnen hebben.
Deze computer heeft o.a een vacuumslangetje voor vervroeging.
Wil je wat testen/vergelijken kijk dan naar het nummer op deze EZK. Een testexemplaar heb ik vast wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zal even kijken naar de EZK. Alvast bedankt voor het aanbod, als het kan maak ik er graag gebruik van.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk dat hij van modeljaar '85 is, aangezien dit van kalenderjaar 08-'84 t/m 07-'85 loopt. Modeljaren lopen bij Volvo van augustus t/m juli.pistonpen paultje schreef : Recent heb ik een prachtige volvo 740 GL van 85 (ik denk MY84, aangezien hij van 2-85 is) gekocht.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Zet er (tijdelijk) een andere EZK in.Fred 740 schreef : Timen hoe kan ik de ez118k zelf testen op mijn ''86 B230k de bekende ''stotteraar/sloper"?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou heeeel mooi zijn..
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

Ik d8 dat er een standaard type zou zijn voor een type motor. Vanuit hier kan ik niet Zien welk type erin zit.. Mijn punt is dat ik vrijdagavond het liefst de auto draaiend zou hebben in verband met het trekken van de caravan naar Noordwijk..

Dus als iemand er een heeft waarvan hij denkt dat hij voor de B230ET is, please let me know, dan kijk ik thuis of het hetzelfde nummer is.
Thanks!(Overigens ben ik al even lid maar staat het schildje nog niet online)