Motortype 940 02-95 B230FK
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een 940 2.3IC uit 2/95. Nu heb ik een motorcode B230FK. Wat houdt dit precies in? Is het een turbo versie of iets dergelijks?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, dat is correct en die zit aan de rechterkant )bijrijderskant' van je blok.BenDiekema schreef : Ik heb een 940 2.3IC uit 2/95. Nu heb ik een motorcode B230FK. Wat houdt dit precies in? Is het een turbo versie of iets dergelijks?
In feite is het een Benzine(B)motor, met een inhoud van 2300cc (2.3), met brandstofinjectie(F)Waar de K vandaan komt, moet ik je schuldig blijven.
Het is dus Voluit een Volvo 940 2.3 Turbo Intercooler, ookwel bekend als LPT. (Low-Pressure-Turbo)
- John Blummel
- Nieuw lid
-
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
De "K" in deze staat voor "Komfortmotor".Baseman schreef :
Waar de K vandaan komt, moet ik je schuldig blijven.BenDiekema schreef : Ik heb een 940 2.3IC uit 2/95. Nu heb ik een motorcode B230FK. Wat houdt dit precies in? Is het een turbo versie of iets dergelijks?
Iets vollediger voor "F" = injectiemotor met katalytische zuivering van uitlaatgassen
Groeten,Hedwig
- V700 register
- Nieuw lid
-
John, ik wil je verzoeken je te beperken tot het beantwoorden van de vraag van de topicstarter.De lap engelse tekst die je achterliet, gaat hoofdzakelijk over een M90 en transmissie, niet direct gerelateerd aan de B230FK (behalve dan eraan vast gebout.)john b schreef : <div class="posttext">"Is the M90 transmission......blablablabla...... of the M90H that might be a bit better for performance driving".</div>
Als je interessante bijdragen hebt, met betrekking tot specifieke zaken, staat het je vrij een informatiepagina hiervoor te maken.
(dit is overigens een mededeling, geen opening voor discussie, dank u)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Geweldig, dank u.Ik herinner me het weer uit de Facet-folder, die hier voor leden op de site staat, waar ie ook Komfortmotor genoemd werd.hlambrechts schreef : De "K" in deze staat voor "Komfortmotor".
Iets vollediger voor "F" = injectiemotor met katalytische zuivering van uitlaatgassen
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tis toch nog wel een ombouw hoor, andere spruitstukken, intercooler en turbo monteren, wie weet olieretourleiding in het blok boren, oliekoeler monteren, luchtfilter verplaatsen, je moet iets met je ECU gaan doen (vervangen dan wel chippen).LPT en HPT turbo's zijn gelijk, waarbij de laatste op een hogere druk draait. Dat kun je ook bij de LPT bereiken, icm een MCB.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-