Noodkreet tav brandstofpomp
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een half jaar geleden heb ik bij een medelid een brandstofpomp gekocht en laten monteren. Na 10 meter rijden, gelijk geheel vrijblijvend opgemerkt de pomp te horen en "te voelen".
Dit was niet zo.
Als leek neem ik daar dan op dat moment genoegen mee.
Omdat de auto niet veel, maar hinderlijk genoeg inhoud, slecht stationair loopt, heb ik inmiddels alles wat hiermee samenhangt laten vervangen. Ook een ander medelid heeft werkelijk alles nagelopen en stuitte toen op de brandstofpomp.
Een bizar schouwspel was onder de auto te zien. Het hangt er niet alleen wat bij, ter opvulling zijn onderdelen gebruikt die niet voor een auto zijn bedoelt. Bij deze dus gelijk het spel "wat hangt hier onder mijn auto" Bekijk gerust de foto.
Inmiddels heb ik een nieuwe pomp, filter etc aangeschaft. Voor de techneut plug & play.
Ik heb in de buurt diverse garages in de buurt, maar mijn stelling sinds ik lid ben van de 700V is dat ik dat geld liever aan een liefhebber geef.
Momenteel ben ik slecht mobiel (niet door de bewuste pomp) en zoek het liefst iemand die dit voor mij zou willen monteren/herstellen in of net naast de provincie Utrecht. Als het op locatie kan, is dat nog beter. Kosten koper uiteraard.
Dus 1 : wat zie je op de foto
en 2 : wie kan en wil herstellen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je dat stukkie slang ook?
En dat roestige ding wat er nu onder zit, komt nog het meest in de buurt bij wat ik als een reduceerventiel herken uit CV installatie, maar ik kan me vergissen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vandaar mijn "vreemdgaan" poging. Ik hoop een liefhebber in een straal van 30 km te vinden en dan ook nog eens voor 8 november. Daarna lig ik zelf aan een pomp.
Aan alle andere lezers : Dit kan de indruk geven dat Bas de leverancier en monteur in kwestie is geweest, maar dit is NIET het geval.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zat net te kijken en dacht dat hetmet een half uurtje wel bekeken was, maar dat blijkt niet zo te zijn, zie ik nu, het dubbele komt meer in de buurt.Jee schreef : Dank je Bas, maar die afstand red ik momenteel niet.
Dank u.....Jee schreef : Dit kan de indruk geven dat Bas de leverancier en monteur in kwestie is geweest, maar dit is NIET het geval.
Je zou nog een chauffeur kunnen ritselen, of gaat het meer om de tijdsduur dan de inspanning, die teveel is?Ik weet namelijk niet of ik nog gelegenheid heb, heen en weer te rijden (zal ik straks even checken), maar mocht het krap worden, PB dan effe?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij 2 blijf ik in gebreke, te ver van Utrecht en ik heb al amper tijd voor mijn eigen steen, maar voor 1 wil ik wel een gokje wagen.Jee schreef : Dus 1 : wat zie je op de foto
en 2 : wie kan en wil herstellen
Het ziet er uit alsof de sleutelaar een stukje brandstofslang, inclusief pulsdemper, heeft gebruikt die bij een (late) B230FK boven op de injectorrail hoort te zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan ook, maar origineel Volvo lijkt het me niet en het hoort al helemaal niet in de benzine-aanvoerleiding, wel?Is gezien de buitendiameter van de slang die er op zit een behoorlijke vernauwing in de brandstoftoevoer.Chilm schreef : Dat is toch gewoon een drukregelaar?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dacht ik al en dat verklaart meteen waarom hij bij grotere brandstofvraag niet vloeiend loopt, hikt en het lijkt of ie brandstoftekort heeft.Dat het niet origineel was, was al duidelijk, dat het daar meer kwaad dan goed doet, is ook al bewezen.RVL schreef : Dat is een ordinaire pulsdemper en niet orgineel Volvo en hoort ook niet tussen de benzine leiding want dat veroorzaakt haperingen en hikjes.
Als ik het PB van Jee goed begrepen heb, is het inmiddels geregeld, maar hoe het geregeld is, voor zover het nodig is dat te melden, laat ik aan Jee over.RVL schreef : Maar wie gaat onze topic opener helpen in de regio Utrecht? Ik begreep dat hij niet zo mobiel was dus kom op jongens!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.