Noodkreet tav brandstofpomp

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2010 14:49 #1083465 door V700 register
Noodkreet tav brandstofpomp is gemaakt door V700 register
Techneuten/sleutelaars,
Een half jaar geleden heb ik bij een medelid een brandstofpomp gekocht en laten monteren. Na 10 meter rijden, gelijk geheel vrijblijvend opgemerkt de pomp te horen en "te voelen".
Dit was niet zo.
Als leek neem ik daar dan op dat moment genoegen mee.
Omdat de auto niet veel, maar hinderlijk genoeg inhoud, slecht stationair loopt, heb ik inmiddels alles wat hiermee samenhangt laten vervangen. Ook een ander medelid heeft werkelijk alles nagelopen en stuitte toen op de brandstofpomp.
Een bizar schouwspel was onder de auto te zien. Het hangt er niet alleen wat bij, ter opvulling zijn onderdelen gebruikt die niet voor een auto zijn bedoelt. Bij deze dus gelijk het spel "wat hangt hier onder mijn auto" Bekijk gerust de foto.
Inmiddels heb ik een nieuwe pomp, filter etc aangeschaft. Voor de techneut plug & play.
Ik heb in de buurt diverse garages in de buurt, maar mijn stelling sinds ik lid ben van de 700V is dat ik dat geld liever aan een liefhebber geef.
Momenteel ben ik slecht mobiel (niet door de bewuste pomp) en zoek het liefst iemand die dit voor mij zou willen monteren/herstellen in of net naast de provincie Utrecht. Als het op locatie kan, is dat nog beter. Kosten koper uiteraard.
Dus 1 : wat zie je op de foto
en 2 : wie kan en wil herstellen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2010 14:54 #1291795 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep.
Kom maar op, tenzij je het liever dichter in de buurt zoekt, wat begrijpelijk is.
Heb je dat stukkie slang ook?
En dat roestige ding wat er nu onder zit, komt nog het meest in de buurt bij wat ik als een reduceerventiel herken uit CV installatie, maar ik kan me vergissen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2010 15:21 #1291797 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Te ver
Dank je Bas, maar die afstand red ik momenteel niet. Anders met gierende banden. Overigens, ik heb alles compleet.
Vandaar mijn "vreemdgaan" poging. Ik hoop een liefhebber in een straal van 30 km te vinden en dan ook nog eens voor 8 november. Daarna lig ik zelf aan een pomp.
Aan alle andere lezers : Dit kan de indruk geven dat Bas de leverancier en monteur in kwestie is geweest, maar dit is NIET het geval.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2010 16:58 #1291809 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Okay.

Jee schreef : Dank je Bas, maar die afstand red ik momenteel niet.

Ik zat net te kijken en dacht dat hetmet een half uurtje wel bekeken was, maar dat blijkt niet zo te zijn, zie ik nu, het dubbele komt meer in de buurt.

Jee schreef : Dit kan de indruk geven dat Bas de leverancier en monteur in kwestie is geweest, maar dit is NIET het geval.

Dank u.....
Je zou nog een chauffeur kunnen ritselen, of gaat het meer om de tijdsduur dan de inspanning, die teveel is?Ik weet namelijk niet of ik nog gelegenheid heb, heen en weer te rijden (zal ik straks even checken), maar mocht het krap worden, PB dan effe?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2010 17:57 #1291812 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Drukregelaar
Dat is toch gewoon een drukregelaar?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2010 18:46 #1291818 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jee schreef:Dus 1 : wat zie

Jee schreef : Dus 1 : wat zie je op de foto
en 2 : wie kan en wil herstellen

Bij 2 blijf ik in gebreke, te ver van Utrecht en ik heb al amper tijd voor mijn eigen steen, maar voor 1 wil ik wel een gokje wagen.
Het ziet er uit alsof de sleutelaar een stukje brandstofslang, inclusief pulsdemper, heeft gebruikt die bij een (late) B230FK boven op de injectorrail hoort te zitten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2010 18:47 #1291819 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan ook.

Chilm schreef : Dat is toch gewoon een drukregelaar?

Kan ook, maar origineel Volvo lijkt het me niet en het hoort al helemaal niet in de benzine-aanvoerleiding, wel?Is gezien de buitendiameter van de slang die er op zit een behoorlijke vernauwing in de brandstoftoevoer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2010 12:04 #1291920 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bij gebrek aan:
Misschien was de slang tekort en heeft de persoon in kwestie van zijn campinggasstelletje de slangen gebruikt en de drukregelaar als koppelstuk?

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2010 17:02 #1291938 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Pulsdemper
Dat is een ordinaire pulsdemper en niet orgineel Volvo en hoort ook niet tussen de benzine leiding want dat veroorzaakt haperingen en hikjes. Maar wie gaat onze topic opener helpen in de regio Utrecht? Ik begreep dat hij niet zo mobiel was dus kom op jongens! Misschien dat ik zelf e.e.a. kan combineren met de VKB maar dat is ook weer zowat want ik heb al een flinke klus gepland in hoevelake die middag.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2010 17:15 #1291939 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dacht het al.

RVL schreef : Dat is een ordinaire pulsdemper en niet orgineel Volvo en hoort ook niet tussen de benzine leiding want dat veroorzaakt haperingen en hikjes.

Dacht ik al en dat verklaart meteen waarom hij bij grotere brandstofvraag niet vloeiend loopt, hikt en het lijkt of ie brandstoftekort heeft.Dat het niet origineel was, was al duidelijk, dat het daar meer kwaad dan goed doet, is ook al bewezen.

RVL schreef : Maar wie gaat onze topic opener helpen in de regio Utrecht? Ik begreep dat hij niet zo mobiel was dus kom op jongens!

Als ik het PB van Jee goed begrepen heb, is het inmiddels geregeld, maar hoe het geregeld is, voor zover het nodig is dat te melden, laat ik aan Jee over.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC