4 injecteurs, 1 draadje uit ECU ?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Jammer eigenlijk. Zover ik tot nu toe weet, werd de LH-Jetronic door Volvo en Saab gebruikt en in de 928 van Porsche. Ik zoek iets dat als boordcomputer te gebruiken is, met een wat kleinere display (dus geen 480). Maar de boordcomputer van de 928 zal wel compenseren voor het feit dat die motor twee keer zoveel cilinders heeft als onze auto's met LH-Jetronic.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een (bouwpakket) als <a href=" spiffie.org/kits/mpguino/ ">dit kan misschien interessant zijn? Op basis van een Atmega168 microcontroller. Rekent verbruik, km per tank etc uit en als je de software zelf gaat aanpassen kan er nog veel meer mee, zoals sensoren voor oliedruk etc (maar dan heb je wel een groter scherm nodig).
Dit ding rekent met de injectieduur en de snelheid het verbruik uit (realtime).
<a href=" ecomodder.com/forum/opengauge-mpguino-fe-computer.html ">Hier meer info.
Mvg,
jw
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Wordt er nu eigenlijk nog brandstof ingespoten bij afremmen op de motor ?
Of kun je hem (in het kader van zuinig rijden) beter in zijn vrij uit laten rollen ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Ik dacht tot 1500 RPM, tenminste bij die van mij is dat wel zo.Bij 1500 RPM voel je een 'duwtje' als ie weer begint met inspuiten.henk 940LPT schreef : Nee, geen brandstof ingespoten tot de 1100rpm. Daaronder wel weer.
Groeten,Gerben</div>
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Bedankt voor de tip. Maar zo te zien gebruikt deze het injecteursignaal i.p.v. pin 31. Verder staan noch Volvo noch Saab in de lijst met ondersteunde auto's en ook zie ik alleen maar MPG i.p.v. Liters per 100 km of "1 op ".
groetjes
Mathy
PS ik wil per se dat een boordcomputer pin 31 gebruikt!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Volgens mij begint ie bij 1200-1250 toeren weer in te spuiten. Bij gas los spuit ie niet in. Dus altijd in de versnelling uit laten rollen, omdat de motor dan aangedreven wordt dor de achterwielen. Ontkoppel je, dan wordt er ingespoten om de motor niet te laten afslaan. En da's onhandig i.v.m. stuur- en rembekrachtiging.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy schreef : Hallo Jan-Willem
Bedankt voor de tip. Maar zo te zien gebruikt deze het injecteursignaal i.p.v. pin 31. Verder staan noch Volvo noch Saab in de lijst met ondersteunde auto's en ook zie ik alleen maar MPG i.p.v. Liters per 100 km of "1 op ".
groetjes
Mathy
PS ik wil per se dat een boordcomputer pin 31 gebruikt!
Hallo Mathy,
Inderdaad, de Volvo's staan er niet bij bij de ondersteunde auto's. je moet dan zelf uitrekenen en calibreren om het werkend te krijgen.
Wanneer je perse via pin 31 wil werken is dat natuurlijk ook in te stellen.
Er is ook een software versie voor L/100 km en 1L op xx km.
Geheel open source, maar dat had je al gezien.
Mvg,
JW
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Op een oude Atari 8 bit computer kan ik een beetje programmeren, maar daar houdt het wel zo'n beetje op. Dus...
Op zich is zo'n klein display-tje, dat je waarschijnlijk ook nog kunt vervangen door iets in licht grijs (kleurtje van de temperatuurmeter) wel aardig, trouwens.
Zou je trouwens alleen dan/dat kunnen quoten wanneer/wat nodig is? Het bericht dat je quote staat precies boven dat van jouw.
groetjes
Mathy