4 injecteurs, 1 draadje uit ECU ?

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 19:34 #1290492 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic LH-Jetronic
Hallo Volvisti
Jammer eigenlijk.  Zover ik tot nu toe weet, werd de LH-Jetronic door Volvo en Saab gebruikt en in de 928 van Porsche.  Ik zoek iets dat als boordcomputer te gebruiken is, met een wat kleinere display (dus geen 480).  Maar de boordcomputer van de 928 zal wel compenseren voor het feit dat die motor twee keer zoveel cilinders heeft als onze auto's met LH-Jetronic.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 20:03 #1290501 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Mathy,   Een
Hallo Mathy,
 
Een (bouwpakket) als <a href=" spiffie.org/kits/mpguino/ ">dit kan misschien interessant zijn? Op basis van een Atmega168 microcontroller. Rekent verbruik, km per tank etc uit en als je de software zelf gaat aanpassen kan er nog veel meer mee, zoals sensoren voor oliedruk etc (maar dan heb je wel een groter scherm nodig).
Dit ding rekent met de injectieduur en de snelheid het verbruik uit (realtime).
<a href=" ecomodder.com/forum/opengauge-mpguino-fe-computer.html ">Hier meer info.
 
Mvg,
jw

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 20:22 #1290503 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoiets
Zoiets was ik van plan, maar dan met een Microchip PIC. Ben nog niet zover, moet eerst nog uitvogelen hoe ik überhaupt een display aan kan sturen met een PIC. Dan uitlezen van signalen fixen. Ideaal zou zijn als het via de display van de buitentemperatuurmeter kan. Ook een leuke toepassing: Via zo'n display foutcodes uitlezen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 21:54 #1290525 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even een vraagje
Even een vraagje tussendoor.
Wordt er nu eigenlijk nog brandstof ingespoten bij afremmen op de motor ?
Of kun je hem (in het kader van zuinig rijden) beter in zijn vrij uit laten rollen ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 21:57 #1290526 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Nee, geen brandstof ingespoten tot de 1100rpm. Daaronder wel weer. Volgens mij kun je altijd beter (in de zin van zuiniger) uit laten rollen IN de versnelling. Is ook veiliger omdat je dan meer grip hebt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 22:20 #1290537 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Leuk topic

henk 940LPT schreef : Nee, geen brandstof ingespoten tot de 1100rpm. Daaronder wel weer.

<div class="content">Ik dacht tot 1500 RPM, tenminste bij die van mij is dat wel zo.Bij 1500 RPM voel je een 'duwtje' als ie weer begint met inspuiten.
Groeten,Gerben</div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 22:29 #1290541 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Pin 31
Hallo Jan-Willem
Bedankt voor de tip.  Maar zo te zien gebruikt deze het injecteursignaal i.p.v. pin 31.  Verder staan noch Volvo noch Saab in de lijst met ondersteunde auto's en ook zie ik alleen maar MPG i.p.v. Liters per 100 km of "1 op   ".
groetjes
Mathy
PS ik wil per se dat een boordcomputer pin 31 gebruikt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 22:34 #1290545 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Niet
Hallo Volvisti
Volgens mij begint ie bij 1200-1250 toeren weer in te spuiten.  Bij gas los spuit ie niet in.  Dus altijd in de versnelling uit laten rollen, omdat de motor dan aangedreven wordt dor de achterwielen.  Ontkoppel je, dan wordt er ingespoten om de motor niet te laten afslaan.  En da's onhandig i.v.m. stuur- en rembekrachtiging.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 22:40 #1290548 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

Mathy schreef : Hallo Jan-Willem
Bedankt voor de tip.  Maar zo te zien gebruikt deze het injecteursignaal i.p.v. pin 31.  Verder staan noch Volvo noch Saab in de lijst met ondersteunde auto's en ook zie ik alleen maar MPG i.p.v. Liters per 100 km of "1 op   ".
groetjes
Mathy
PS ik wil per se dat een boordcomputer pin 31 gebruikt!

 
Hallo Mathy,
Inderdaad, de Volvo's staan er niet bij bij de ondersteunde auto's. je moet dan zelf uitrekenen en calibreren om het werkend te krijgen.
Wanneer je perse via pin 31 wil werken is dat natuurlijk ook in te stellen.
Er is ook een software versie voor L/100 km en 1L op xx km.
Geheel open source, maar dat had je al gezien.
Mvg,
JW

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 23:10 #1290569 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Programmeren
Hallo JW
Op een oude Atari 8 bit computer kan ik een beetje programmeren, maar daar houdt het wel zo'n beetje op.  Dus...
Op zich is zo'n klein display-tje, dat je waarschijnlijk ook nog kunt vervangen door iets in licht grijs (kleurtje van de temperatuurmeter) wel aardig, trouwens.
Zou je trouwens alleen dan/dat kunnen quoten wanneer/wat nodig is?  Het bericht dat je quote staat precies boven dat van jouw.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD