960 valt plots dood

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2010 10:45 #1290589 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic slepen
dat niet slepen is meestal omdat je dan niet beschikt over rembekrachtiging en stuurbekrachtiging. De olie in de bak zal misschien niet rondgepompt worden, maar smering is wel even aanwezig. Kort stukje, lage snelheid. moet kunnen 10km?
Anders misschien maar even een ambulance huren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2010 11:08 #1290592 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Volgens mij niet, bij de handbak staat het niet en die hebben ook geen rem- en stuurbekrachtiging als de motor niet loopt. Moet dus specifiek om reden van de automaatbak zijn en ik kan me daar ook wel wat bij voorstellen (geen koeling/smering omdat de pomp niet draait ?).

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2010 11:40 #1290597 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Oei,
Klinkt inderdaad als een riemprobleem. Ik gok toch op een koprevisie met de nodige kromme kleppen.
Groetjes Bouke

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2010 15:49 #1290727 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afzetters bij Harrie Arendsen
De gratis service zoals afgesproken had toch een prijskaartje... ERG BOOS. De dealer maakt zijn naam weer waar.

• Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2010 15:27 #1291161 door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic automaat mag je ABSOLUUT NIET SLEPEN
 Een automaat mag je ABSOLUUT NIET SLEPEN om de dood simpele redenomdat je bak dan geen smering meer heeft. 
Tenzij je meteen ook een bak revisie wil laten uitvoer.
 Heeft echt niks met veiligheid uit te staan.Wil je wel veilig slepen neem dan de aandrijfas ( achter )  los op de cardan en knoop deze ergens goed aan vast. En verder als ik het verhaal zo lees is je distributieriem gebroken.En dat hoeft hellemaal niet gepaard te gaan met lawaai van kleppen en zo.  Groeten, Henk[/b] 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2010 20:30 #1291410 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic poelies draaien
nokkenaspoulies draaiden bij starten, denk tandjes overgeslaan. Nog niet gekeken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2010 16:20 #1291463 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gekeken
Even tijd gehad vandaag om de kap van de distributie te halen. Wat een rotstekker van de fan zeg...
Maar goed, riem zit er netjes op, spanning is goed en timing is ook in orde. Groter probleem dus...
Iemand een voorstel waarom plots alle 6 cilinders volledige compressie verliezen?
Ik ga weer verder zoeken, maar niet meer vandaag.
Heeft iemand nog een B6304 liggen?

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2010 19:34 #1291472 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic nokkenas
Ik begin een vermoeden te krijgen dat er iets met de nokkenas aan de hand is. ( wellicht gebroken?) Ik zou dus eerst in die richting gaan kijken. Want het lijkt me onmogelijk dat er door een andere oorzaak ineens alle 6 cilinders geen compressie meer hebben. En de nokkenassen vervangen is altijd goedkoper dan een compleet nieuwe motor.
Wat het slepen met automaat betreft: NOOIT doen. Ik heb het jaren geleden moeten doen toen mijn vader met zijn 850 met pech langs de weg stond. Gelukkig had ie de auto ingeruild maar in de garantie bij de volgende eigenaar liep bij km.stand 170000 de complete automaat aan gruis. Zeker weten dat dat aan de 30 km slepen heeft gelegen. Het was nog geen 10000 km later.
Alleen Mercedes kun je aanslepen met een automaat omdat die een extra door de achteras aangedreven oliepomp op de automaat hebben.
In ieder geval succes.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2010 19:43 #1291474 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zelfde vermoeden
ga idd eerst even kijken naar de nokkenassen, maar verwacht niet te veel meer.

Mocht je nog op zoek zijn naar goede sigaren: Apeldoorn?

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2010 21:30 #1291484 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Utrecht
Voor het echte (cigaren)werk ga ik altijd naar "de oude Tijd" op het Janskerkhof in Utrecht of ik laat het door mijn oudste zoon, die daar vlakbij woont meenemen.
Wat je motor betreft: hopelijk zijn het je nokkenassen, dan is ie nog te redden. Want een goede gebruikte 6 in lijn is ook niet echt goedkoop. En door de electronica moet je precies het goede bouwjaar hebben, anders kun je de kabelboom en het motormanagement ook nog eens omwisselen. Ik kan eigenlijk geen andere reden verzinnen.
Maar ik hoop dat het toch een beetje meevalt voor je. Sterkte ermee i.i.g. En ik ben wel erg nieuwsgierig naar de oorzaak van deze storing. Dus ik blijf je draadje volgen.
Groeten, Jan

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC