960 valt plots dood
- V700 register
- Nieuw lid
-
Auto laten staan en vanmorgen teruggekomen. Natuurlijk nog steeds niet starten, geen kuchje. Even een inspectie op het oog en de zekeringen nagelopen. Niets te vinden.
Samen met dealer Harry Arendsen uit Doetinchem de wagen van de oprit gehaald en naar de werkplaats gesleept. Daar uitgelezen, geen foutcodes, alleen wat opmerkingen rondom de lambdasensoren.
Wel vonken, wel brandstofdruk, verder nog niet gecontroleerd. Geprobeerd te starten op remmenreiniger, maar ook hier geen enkel plofje of kuchje.
Wie weet waar te zoeken?
Misschien afsluitrelais van de gasinstallatie, nog checken.
Als de monteur (maarten) tijd heeft meet hij vanmiddag de compressie nog even na.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De dealer doet er niets meer aan, ik ga de wagen weer ophalen en de oorzaak zoeken en repareren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op een aanhanger hoop ik ? Dat je nu nog geen kromme kleppen hebt wil niet zeggen dat het de volgende rit niet zal gebeuren....hjkort schreef : Dealer doet er niets meer aan, ik ga de wagen weer ophalen en de oorzaak zoeken en repareren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten Tom,
P.S. suc6 ,met de reparatie want overal geen compressie meer is voor mij een teken dat alle kleppen open staan of de kop pakking er volledig uitlicht of er zit in elke cilinder een gat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Koppakking heb ik ook even aan gedacht, maar zoals gezegd is op alle 6 cilinders alle compressie weg, dus eerder kleppen die open staan.
Slepen doe ik nooit harder dan 50, je bent toch onderweg met veel gewicht en slechte reactievermogen (dicht op elkaar rijden)... Maar dank, geen idee of dat waar is, maar ga het niet uit proberen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Probleem is namelijk dat er op dat moment geen (voldoende) smering aanwezig is en dan draaid het zooitje gewoon vast.
Ik hoop dat dit bericht nog niet te laat komt
Succes en sterkte ermee...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als het goed is staat er in uw instructieboekje iets over slepen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja precies, het instructieboekje daarin staat dat je de auto in GEEN geval mag slepen. Maar dat is misschien om een veiligheids aspect in acht te nemen..krots4 schreef : Slepen van een automaat kan wel maar er zijn beperkingen (waardoor een autoambulance beter is). Niet harder slepen dan 30 of 40 km/h en zeker niet verder dan 20 a 25 km. Pook in N ...
Als het goed is staat er in uw instructieboekje iets over slepen.
grt