B234F slaat niet meer aan - OPGELOST?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2010 14:42 #1082853
door Gerben Mol
B234F slaat niet meer aan - OPGELOST? is gemaakt door Gerben Mol
Hallo Volvisti,
Na mijn andere vage problemen van afgelopen week, wil de 16V nu niet meer draaien.
Startmotor draait vrolijk in de rondte, maar slaat niet aan.
Brandstofpomp is in orde en die loopt.Er zit brandstof in de tank.
Gisteren nog mee gereden, toen ik thuis kwam en achterruit inparkeerde hoorde ik wel een heel vreemd "geborrel" vanonder de kap.
Dacht het zal wel, ik check een andere keer wel.Hij liep immers gewoon goed.Maar vanochtend wegekomen? nee hoor.
Geen vreemde dingen ofzo onder de kap, alle leidingen zitten nog vast..
Startmotor draait, pomp doet het, etc..maar hij wil niet lopen.
Andere ECU geprobeerd, nee, geen effect.
Dit is natuurlijk ZWAAR vervelend, helemaal met deze ZATERDAG een sleuteldag waar ik mij voor heb opgegeven.En een wagen die tegenstribbelt.
Groeten,Gerben
PS> dinsdag heb ik er andere injectoren ingezet, de originele 16V injectoren ipv van de verkeerde 8V injectoren die erin zaten. Liep daarmee perfect, gisteren ook..Lamda lampje bleef eindelijk ook eens uit.En liep een stuk fitter.
Na mijn andere vage problemen van afgelopen week, wil de 16V nu niet meer draaien.
Startmotor draait vrolijk in de rondte, maar slaat niet aan.
Brandstofpomp is in orde en die loopt.Er zit brandstof in de tank.
Gisteren nog mee gereden, toen ik thuis kwam en achterruit inparkeerde hoorde ik wel een heel vreemd "geborrel" vanonder de kap.
Dacht het zal wel, ik check een andere keer wel.Hij liep immers gewoon goed.Maar vanochtend wegekomen? nee hoor.
Geen vreemde dingen ofzo onder de kap, alle leidingen zitten nog vast..
Startmotor draait, pomp doet het, etc..maar hij wil niet lopen.
Andere ECU geprobeerd, nee, geen effect.
Dit is natuurlijk ZWAAR vervelend, helemaal met deze ZATERDAG een sleuteldag waar ik mij voor heb opgegeven.En een wagen die tegenstribbelt.
Groeten,Gerben
PS> dinsdag heb ik er andere injectoren ingezet, de originele 16V injectoren ipv van de verkeerde 8V injectoren die erin zaten. Liep daarmee perfect, gisteren ook..Lamda lampje bleef eindelijk ook eens uit.En liep een stuk fitter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2010 14:54 #1288054
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstofpomprelais.
Trek met de sleutel in KPII het brandstofpomprelais er eens uit en prik het weer terug, hoor je nu de brandstofpomp wel lopen?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2010 15:17 #1288056
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Nope
Hallo Bas,
Pomp loopt zowiezo, die heb ik ff doorverbonden.Dus die hoor je vrolijk 'prutellen'
Injector relais hoor ik ook klikken [ook doorverbonden]Maar niet aanslaan.
Relais eruit en er weer in helpt trouwens ook niet.
Heb er voor de zekerheid zelfs een jerrycan met 5 liter benz bij ingegooid.Nope hielp niet [zat trouwens meer dan genoeg in[volgens het metertje dan], maar ff zekerheid]
Ik heb geen flauw idee wat er mis is.
Groeten,Gerben
Pomp loopt zowiezo, die heb ik ff doorverbonden.Dus die hoor je vrolijk 'prutellen'
Injector relais hoor ik ook klikken [ook doorverbonden]Maar niet aanslaan.
Relais eruit en er weer in helpt trouwens ook niet.
Heb er voor de zekerheid zelfs een jerrycan met 5 liter benz bij ingegooid.Nope hielp niet [zat trouwens meer dan genoeg in[volgens het metertje dan], maar ff zekerheid]
Ik heb geen flauw idee wat er mis is.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2010 15:38 #1288058
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik roep ook maar eens wat
Het is gokken, zo via het forum, maar vandaag heb ik daar wel zin in.
Heb je al proberen te starten met het gaspedaal een stukje ingedrukt? Misschien is er iets mis met (de aansturing van) de CIS-klep en die by-pass je door met gas te starten (denk ik).
BDP- of Hall-sensor?
Geen vonk - eindtrap/bobine?
Heb je al proberen te starten met het gaspedaal een stukje ingedrukt? Misschien is er iets mis met (de aansturing van) de CIS-klep en die by-pass je door met gas te starten (denk ik).
BDP- of Hall-sensor?
Geen vonk - eindtrap/bobine?
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2010 15:56 #1288059
door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic ......
Als je injectoren wel open en dicht gaan zou ik gaan voor de eindtrap net als Pieter, indien die ook niet kapot is, de HALL gever vervangen.
Ik stond afgelopen zaterdagavond met een niet aanslaande auto(in Notter) ; geen vonk vd bobine maar wel injectoren open/dicht. Toen de auto thuis werd gebracht had ik em met 5 min gemaakt--> eindtrap vervangen.
Ik stond afgelopen zaterdagavond met een niet aanslaande auto(in Notter) ; geen vonk vd bobine maar wel injectoren open/dicht. Toen de auto thuis werd gebracht had ik em met 5 min gemaakt--> eindtrap vervangen.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2010 16:41 #1288060
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Nog steeds dood.
Hallo Pieter en Leon,Heb al geprobeerd met gas erop te starten, klein beetje, wat voelen, tot vol ingedrukt.
Geen verschil.
Er zit een BDP sensor op, dus Hall gever valt al af.
Maar de BDP zou er toch niet zomaar 'ineens' me moeten kappen?Meestal stottert/of slaat ie eerst over.
Ik zal zo eens ff met wat 'startpilot' proberen.
Groeten,Gerben
Geen verschil.
Er zit een BDP sensor op, dus Hall gever valt al af.
Maar de BDP zou er toch niet zomaar 'ineens' me moeten kappen?Meestal stottert/of slaat ie eerst over.
Ik zal zo eens ff met wat 'startpilot' proberen.
Groeten,Gerben
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2010 17:03 #1288063
door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic ........
Gerben,
ik meen te hebben gelezen dat je injectoren open gaan??? Anders ff meten(voltmeter) Als dat zo is en hij wel brandstof krijgt dan zit het in de ontsteking.
Alles kan zomaar kapot. De mijne liep stationair toen hij zomaar afsloeg en de eindtrap kapot was. En met mn 960(met bdp sensor) reed ik op de afrit vd snelweg toen ineens alles op mn dashboard aanging en de motor dus geen vonk meer kreeg omdat(bleek later) de bdp sensor kapot was.
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd....dus ALLES kan
ik meen te hebben gelezen dat je injectoren open gaan??? Anders ff meten(voltmeter) Als dat zo is en hij wel brandstof krijgt dan zit het in de ontsteking.
Alles kan zomaar kapot. De mijne liep stationair toen hij zomaar afsloeg en de eindtrap kapot was. En met mn 960(met bdp sensor) reed ik op de afrit vd snelweg toen ineens alles op mn dashboard aanging en de motor dus geen vonk meer kreeg omdat(bleek later) de bdp sensor kapot was.
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd....dus ALLES kan
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2010 17:12 #1288065
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ontsteking
Leon,
Injectoren heb ik doorgemeten, die krijgen spanning en pulseren mooi met het starten.
Pomp loopt ook, er zit benzine in de tank, dus ze zouden het gewoon goed moeten inspuiten.
Startpilot werkte trouwens ook niet.
Waarschijnlijk zit het dus in de onsteking.
BDP / bobine / verdeler / bougiekabels
Morgen maar ff een andere BDP sensor en Bobine halen bij de lokale Volvo boer.
Groeten,Gerben
Injectoren heb ik doorgemeten, die krijgen spanning en pulseren mooi met het starten.
Pomp loopt ook, er zit benzine in de tank, dus ze zouden het gewoon goed moeten inspuiten.
Startpilot werkte trouwens ook niet.
Waarschijnlijk zit het dus in de onsteking.
BDP / bobine / verdeler / bougiekabels
Morgen maar ff een andere BDP sensor en Bobine halen bij de lokale Volvo boer.
Groeten,Gerben
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2010 17:41 #1288066
door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic ...............
Startpilot werkt natuurlijk alleen als je motor geen brandstof krijgt.
Ik zou eerst voor de eindtrap gaan, dan BDP sensor en bobine. Wat het makkelijkst/snel gaat mee beginnen.
Succes
Ik zou eerst voor de eindtrap gaan, dan BDP sensor en bobine. Wat het makkelijkst/snel gaat mee beginnen.
Succes
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2010 18:08 #1288069
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Onsteking is in orde
Hallo Leon & Volvisti,
De onsteking is in ORDE.
Heb de verdeelkap er even afgehad, helemaal vol smurrie.Dat betekent dus nieuwe O-ringen.
Eerst maar ff schoongemaakt en teruggeplaatst.
Proberen, maar helaas, nog niks.
Toen weer even wat startpilot erin gespoten..en jaaa.Hij sloeg aan, maar meteen ook weer uit natuurlijk.
Dus weer wat gespoten, en meteen weer aanslaan..en ook weer uit.
Ontsteking is dus in orde, anders deed ie het ook niet met startpilot..
Het is dus iets anders.
Hij krijgt dan dus geen brandstof.
Groeten,Gerben
De onsteking is in ORDE.
Heb de verdeelkap er even afgehad, helemaal vol smurrie.Dat betekent dus nieuwe O-ringen.
Eerst maar ff schoongemaakt en teruggeplaatst.
Proberen, maar helaas, nog niks.
Toen weer even wat startpilot erin gespoten..en jaaa.Hij sloeg aan, maar meteen ook weer uit natuurlijk.
Dus weer wat gespoten, en meteen weer aanslaan..en ook weer uit.
Ontsteking is dus in orde, anders deed ie het ook niet met startpilot..
Het is dus iets anders.
Hij krijgt dan dus geen brandstof.
Groeten,Gerben
Moderators: Jerry Stam