volvo 960 loopt op 4 cilinders ( nu al op 5)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2010 16:55 #1288178 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De moed niet te snel laten zakken ! Met wat hulp van hier zou het toch moeten lukken de diagnose te stellen. Dat de compressie goed is geeft toch wel aan dat het blok op zich nog wel goed is.Kan de 960 I eenvoudig uitgelezen worden met een pigtail kastje ? Ik weet het niet, maar als het kan zou dat een eenvoudige manier (kost 0 euro, 5 minuten) zijn om meer te weten te komen. Geen LPG denk ik ? Dat scheelt ook al weer. Geen (fors) koelwaterverbruik ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2010 12:43 #1288257 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goeiemiddag ik heb de auto
goeiemiddag
ik heb de auto gekocht voor goed en veilig naar mijn werk te kunnen rijden. en nu moet ik dus iedere dag dat rot eind op de fiets daarom wil ik eigenlijk zo snel mogelijk van de auto af. maar wat is een pigtail kastje? is dat dat foutcode kastje in de motorruimte? want daarop geeft die geen enkele foutcode. ik heb ook de rubbers van het inlaat spruitstuk nagekeken ook deze vertonen geen rare dingen ook heb ik er nu al 2 kennissen met toch wel heel veel volvo ervaring er na laten kijken en die kunnen het allebei niet vinden en wat ze zo raar vinden is dat die geen foutcode aangeeft en goede vonk heeft en de juiste hoeveelheid benzine en de juiste druk in de cilinders en dat ze dan toch niet mee willen werken. dus ik begin langzaam de moed te verliezen en aangezien het weer er ook niet beter op word wil ik toch wel graag een dak boven mijn hoofd als ik naar mijn werk moet..
groet peter

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2010 12:57 #1288258 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic En dit probleem ?

peter960 schreef : vandaag even compressie laten meten. dat was allemaal nog goed, toen even alle electronica na laten meten en daar kwam de mogelijke boosdoener de kabelboom van de bobines, deze is helemaal poreus. ik heb nu een noodreparatie laten aanbrengen en hij loopt nu soms op 5 en soms op 6 cilinders

Hallo Peter,
Je geeft eigenlijk hierboven een mogelijke boosdoener al aan. Wellicht dat je een andere kabelboom op de kop kunt tikken ?
Wat was de noodreparatie ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2010 13:04 #1288259 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Willem de stekkertjes
Hoi Willem
de stekkertjes van de kabelboom waren niet de beste meer dus hebben ze zelf nieuwe stekkertjes erop gemaakt het werkt wel het ziet er alleen niet zo geweldig mooi uit als je de kap open trekt. maar daarna dus laten na meten en toen kreeg  gewoon iedere bougie evenveel stroom. ik schreef het wel zo helemaal poreus maar eigenlijk waren het alleen de stekkertjes die op de bobine's komen daar waren de rubbertjes poreus van en die hebben we met andere stekkertjes provisories gemaakt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2010 13:53 #1288263 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en...
Wat heb je al geprobeerd met de bougies? En zou je nokkenas sensor brak kunnen zijn?
Ik zou ook je ECU een keer resetten door de accu een tijdje te ontkoppelen. Wie weet wat dat brengt.

succes, Thijs.

• clemens meijer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2010 16:03 #1290197 door clemens meijer
Beantwoord door clemens meijer in topic nieuwe bougies
Gooi er nu maar nieuwe bougies in.

• Peter Vijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2023 15:06 #1473240 door Peter Vijn
Beantwoord door Peter Vijn in topic Is dit inmiddels opgelost?
Ha Peter960,
Ik heet ook Peter en heb ook een 960, en ook die loopt op 4 cylinders sinds 3 weken, maar enkel stationair. Boven 200 RPM pakken die 2 cylinders weer op.
We hebben moeite te vinden waar het aan ligt, alle basischecks zijn uitgevoerd.
Jouw blog eindigt in het niets, ben je er uiteindelijk uitgekomen?
Groet, Peter

• Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2023 11:42 #1473253 door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Oorzaak is vaak de kabel boom stekkers naar de bobines
Dag Peter

Dit is een vaker voor komend probleem bij de 6 cilinders.
De stekkers naar de bobines worden na verloop van de tijd wat gaar, en dan lopen ze soms niet meer op alle 6 cilinders.
Dan kun je bij Elbert Bos Wiring site ; elbertbos.nl nieuwe stukken kabel bomen bestellen met nieuwe stekkers er aan.
Ik heb deze klus al bij vele 960 en S 90 / V 90 gedaan en het probleem was over.

Groeten Henk

• Peter Vijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2023 14:24 #1473305 door Peter Vijn
Beantwoord door Peter Vijn in topic Stekkers
Hi Henk,
Als dat zo is ben ik je super erkentelijk!
Ik zal Elbert berichten en vragen naar wat vervangen moet worden.
Groet, Peter

• Peter Vijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2023 16:32 #1473313 door Peter Vijn
Beantwoord door Peter Vijn in topic Opgelost !!!!
1000 dankjewels voor Henk. Zojuist heb ik de kabelboom (van Elbert via Gijs van EstateServices, ofschoon ik denk dat Elbert ze ook weer inkoopt van Dave Barton) naar de bobines erin gesoldeerd (klusje van anderhalf uur) en hij loopt weer als een zonnetje!

Peter

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC