volvo 960 loopt op 4 cilinders ( nu al op 5)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2010 15:33 #1082842
door V700 register
volvo 960 loopt op 4 cilinders ( nu al op 5) is gemaakt door V700 register
beste volvo bezitters
sinds kort ben ik over gestapt van de 8-serie na de 9-serie.
Maar nu zit het zo mijn Volvo 960 stotterd en loopt maar op 4 cilinders.
terwijl er wel gewoon vonk en benzine in de 4e en 5e cilinder komt werken deze cilinders niet mee.
ik heb al vanalles geprobeerd zoals een andere lambdasonde en de foutcodes uitgelezen maar hij geeft niks aan.
wat zou dit kunnen zijn want ik heb al gehoord van meerdere mensen dan het kan zijn dat er een gat in de zuigers kan zitten maar dan zou hij tuch flink over/onderdruk moeten hebben maar dat heeft hij niet.
ik ben nu een beetje ten einde raad want ik krijg mijn auto zo niet door de keuring i.v.m. de CO meting.
wat zou volgens jullie de oorzaak kunnen zijn?
groet peter
sinds kort ben ik over gestapt van de 8-serie na de 9-serie.
Maar nu zit het zo mijn Volvo 960 stotterd en loopt maar op 4 cilinders.
terwijl er wel gewoon vonk en benzine in de 4e en 5e cilinder komt werken deze cilinders niet mee.
ik heb al vanalles geprobeerd zoals een andere lambdasonde en de foutcodes uitgelezen maar hij geeft niks aan.
wat zou dit kunnen zijn want ik heb al gehoord van meerdere mensen dan het kan zijn dat er een gat in de zuigers kan zitten maar dan zou hij tuch flink over/onderdruk moeten hebben maar dat heeft hij niet.
ik ben nu een beetje ten einde raad want ik krijg mijn auto zo niet door de keuring i.v.m. de CO meting.
wat zou volgens jullie de oorzaak kunnen zijn?
groet peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2010 15:57 #1287979
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic compressiemeting
laat de compressie even nameten, eenvoudig klusje dat vrijwel elke garage zo kan uitvoeren.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2010 17:53 #1287984
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic CO
Het CO is natuurlijk veel te hoog. Ik zou toch de bougiekabels/bobines/bougies controleren. Op het oog een vonk zegt nog niet alles. Onder druk kan het een ander verhaal zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2010 18:05 #1287987
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlezen fout codes
Kun je de fout codes eens uitlezen?
mogelijk word je zo wat wijzer.
Ik vermoed electronica. Even bij alle injectoren de stekkers schoonmaken (contact spray)
mogelijk word je zo wat wijzer.
Ik vermoed electronica. Even bij alle injectoren de stekkers schoonmaken (contact spray)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2010 22:35 #1288021
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je zou eens kunnen proberen
Je zou eens kunnen proberen de bobines om te ruilen om vervolgens te kijken of de auto (nog) slechter gaat lopen wanneer je de stekker van de bobine desbetreffende bobines afhaald.
Deze losse bobines willen nog wel eens kapot gaan (2e hands voor 25 euri te verkrijgen).
Igg suc6!
Deze losse bobines willen nog wel eens kapot gaan (2e hands voor 25 euri te verkrijgen).
Igg suc6!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2010 00:06 #1288031
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alvast bedankt voor jullie
alvast bedankt voor jullie reactie.
met het uitlezen geeft die geen foutcode aan (wat ik al raar vind want hij loopt echt beroerd) ik heb ook al geprobeerd om de bobines uit te wisselen maar ook dit heeft geen effect. en ik heb zelfs andere injectoren geprobeerd maar ook dit mocht niet baten het blijven die 4e en 5e cilinder die niet mee werken. morgen maar een een compressie meting laten doen hopelijk dan wat meer duidelijkheid want ik wil natuurlijk wel genieten van alle 6 de cilinders.
groet peter
met het uitlezen geeft die geen foutcode aan (wat ik al raar vind want hij loopt echt beroerd) ik heb ook al geprobeerd om de bobines uit te wisselen maar ook dit heeft geen effect. en ik heb zelfs andere injectoren geprobeerd maar ook dit mocht niet baten het blijven die 4e en 5e cilinder die niet mee werken. morgen maar een een compressie meting laten doen hopelijk dan wat meer duidelijkheid want ik wil natuurlijk wel genieten van alle 6 de cilinders.
groet peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2010 19:00 #1288077
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vandaag even compressie
vandaag even compressie laten meten. dat was allemaal nog goed, toen even alle electronica na laten meten en daar kwam de mogelijke boosdoener de kabelboom van de bobines, deze is helemaal poreus. iemand hiier ervaring mee met dit karweitje? of is er iemand uit Limburg-Zuid op het forum die zoiets eventueel kan repareren? ik heb nu een noodreparatie laten aanbrengen en hij loopt nu soms op 5 en soms op 6 cilinders.
Groet peter
Groet peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2010 19:12 #1288078
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Check - naast de bobines -
Check - naast de bobines - ook even de rubbers van het inlaatspruitstuk. Heb dit ook gehad. Liep op toeren goed, stationair werkten enkele cylinders niet mee. De 6 cyl. motor moet stationair draaiend stil staan en niet schudden (borrelglaasje moet blijven staan). Succes.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2010 10:01 #1288147
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic eindtrap
eindtrap van de ontsteking al vervangen? er zitten er twee op. een per 3 cylinders.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2010 16:32 #1288176
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb vandaag de bobines
Ik heb vandaag de bobines vervangen en ik had al compressie laten meten en dat was allemaal in orde hij krijgt benzine in de cilinders en hij krijgt vonk ook dit laten nameten en ook dat is goed en raad eens hij doet het nog niet:( ik word er een beetje moe van. dus bij deze iemand intresse in een volvo 960 bj 1991 zoals de topic al zegt loopt hij niet lekker. voor de rest doet wel alles het. alleen de bestuurders stoel heeft flinke instap schade. vr. pr. 750. groet peter
Moderators: Jerry Stam