startproblemen brandstofpomp
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een paar weken geleden stond ik kort achter elkaar twee keer stil met startproblemen van mijn 940LPT. Thuis wegrijden geen probleem. Om na stoppen weer weg te rijden, brandstofproblemen. De eerste keer kwam een goede vriend in de late avond 40km gereden om mij een nieuw brandstofrelais te brengen. Was op dat moment de oplossing. Twee dagen prima gereden. En op de derde dag, natuurlijk weer geheel onverwacht, hetzelfde probleem. Wel ronddraaien maar niet starten. Nu naar huis gesleept. Na onderzoek kwamen we tot de conclusie dat het de brandstofpomp zou moeten zijn. Bij mij zit er maar één, in de tank. Een nieuwe besteld (244€) en geplaatst. Was de oplossing.
Maar nu:
De auto begint weer slecht te starten. Ik weet hoe het komt maar niet wat de oplossing is.
Bij het omdraaien van het contact hoor ik niet meer de brandstofpomp even lopen om de leiding te vullen. Nu moet je dus lang starten wil de motor aanslaan.
Weer ander relais geplaatst, alle contacten gereinigd. Is niet de oplossing.
Als ik het brandstof relais helemaal er uit haal en weer terugplaats, hoor je de pomp weer lopen bij contact. Dat gebeurt maar één keer. Contact uit en weer aan en je hoort niets.
Wie kan me helpen aan een oplossing??
Stephan
230FK 1997
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Stephan
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href="/node/34158">Ik heb weer iets vreemds: Start niet meer maar wel met work-around.</a>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hen je het brandstof filter ook vervangen?
Dit lees ik nergens en als deze vestopt is of gedeeltelijk kan dit ook voor problemen zorgen.
Groet Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij mij wel en aangezien dat filter 100% mechanisch is, of eigenlijk dat al niet eens maar een passief component, kan die er niet actief voor zorgen dat je pomp niet aanspringt.Relais eruit, en weer terug, voila, pomp zoemt, dus filter is prima.scaniar164 schreef : Hen je het brandstof filter ook vervangen?
Dit lees ik nergens en als deze vestopt is of gedeeltelijk kan dit ook voor problemen zorgen.
Toch bedankt voor het meedenken.
Overigens hebben we beide, maar 1 pomp, namelijk die in de tank even ter completering.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inspuiten met een beetje contact spray.
Zal niet de eerste zijn waar ik zie dat er corrosie zit met de raarste storingen.
En ja dan bedoel ik zelfs in de auto.
Groet Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is een idee, alhoewel het me erg zou verbazen, want eruit en weer erin en hij doet het.Sterker nog, alleen de voorste twee contacten los is voldoende, echt heel vreemd.scaniar164 schreef : Maak voor de grap alle contacten van zekeringen en relais ook eens schoon,dus waar je ze in steekt.
Inspuiten met een beetje contact spray.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Volgens mij is dit gewoon NORMAAL, zelfs als alles normaal is zou die dit doen.1e contact aan: pompt loopt eventjes, doe je hem dan weer uit en snel aan, dan weet de ECU nog dat ie enkele sec geleden nog heeft gelopen en laat ie hem uit.Volgens mij staat dit ook ergens in documentatie [die ik zo ff niet kan vinden]Topicstarter schreef : Als ik het brandstof relais helemaal er uit haal en weer terugplaats, hoor je de pomp weer lopen bij contact. Dat gebeurt maar één keer. Contact uit en weer aan en je hoort niets.
En het probleem komt mij bekend voor, hoe ik eerst moest starten:Mijn brandstofrelais deed ook vreemd, zeg maar niet klikken bij starten.[en pomp bleef dus ook uit]Relais er open ingezet, met de vinger 'het contact' aan drukken zodat de pomp loopt, en dan starten.Op 1 of andere manier hield die hem vast.
Zet ikke hem uit, nada, moest ik hem weer met de hand vasthouden totdat ie gestart was en dan hield ie hem zelf vast.
Oplossing:Injector relais onder de kap vervangen [deze schakelt samen / of schakelt het brandstofrelais in uit]Brandstofrelais vervangen
Probleem opgelost.
Anders een mogelijk probleem met je ECU.
Mijn ECU is ook gaar, en laat de pomp bij contact aan niet eens meer lopen.
Groeten,Gerben