startproblemen brandstofpomp

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2010 16:36 #1082669 door V700 register
startproblemen brandstofpomp is gemaakt door V700 register
Beste Allemaal,
Een paar weken geleden stond ik kort achter elkaar twee keer stil met startproblemen van mijn 940LPT. Thuis wegrijden geen probleem. Om na stoppen weer weg te rijden, brandstofproblemen. De eerste keer kwam een goede vriend in de late avond 40km gereden om mij een nieuw brandstofrelais te brengen. Was op dat moment de oplossing. Twee dagen prima gereden. En op de derde dag, natuurlijk weer geheel onverwacht, hetzelfde probleem. Wel ronddraaien maar niet starten. Nu naar huis gesleept. Na onderzoek kwamen we tot de conclusie dat het de brandstofpomp zou moeten zijn. Bij mij zit er maar één, in de tank. Een nieuwe besteld (244€) en geplaatst. Was de oplossing.
Maar nu:
De auto begint weer slecht te starten. Ik weet hoe het komt maar niet wat de oplossing is.
Bij het omdraaien van het contact hoor ik niet meer de brandstofpomp even lopen om de leiding te vullen. Nu moet je dus lang starten wil de motor aanslaan.
Weer ander relais geplaatst, alle contacten gereinigd. Is niet de oplossing.
Als ik het brandstof relais helemaal er uit haal en weer terugplaats, hoor je de pomp weer lopen bij contact. Dat gebeurt maar één keer. Contact uit en weer aan en je hoort niets.
Wie kan me helpen aan een oplossing??

Stephan
230FK 1997

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2010 16:56 #1286927 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt als een probleem met
Klinkt als een probleem met je bedrading, kan  het zijn dat je bedrading niet lekker meer is waardoor je pomp het flink te verduren heeft

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2010 17:00 #1286928 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wil ik graag oplossen maar waar te zoeken
Bedankt Niels voor je snelle reactie, maar heb je ook enig idee welk stukje bedrading ik dan zou moeten onderzoeken?
Stephan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2010 17:01 #1286930 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee sorry, maar er zijn hier
Nee sorry, maar er zijn hier vast mensen zat die je daar alles over kunnen vertellen.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2010 17:48 #1286932 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idem.
Ha, gelukkig, ik ben dus niet de enige met een IDENTIEK probleem.
<a href="/node/34158">Ik heb weer iets vreemds: Start niet meer maar wel met work-around.</a>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2010 18:38 #1286935 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic filter
Hallo
Hen je het brandstof filter ook vervangen?
Dit lees ik nergens en als deze vestopt is of gedeeltelijk kan dit ook voor problemen zorgen.

Groet Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2010 18:51 #1286937 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mij wel.

scaniar164 schreef : Hen je het brandstof filter ook vervangen?
Dit lees ik nergens en als deze vestopt is of gedeeltelijk kan dit ook voor problemen zorgen.

Bij mij wel en aangezien dat filter 100% mechanisch is, of eigenlijk dat al niet eens maar een passief component, kan die er niet actief voor zorgen dat je pomp niet aanspringt.Relais eruit, en weer terug, voila, pomp zoemt, dus filter is prima.
Toch bedankt voor het meedenken.
Overigens hebben we beide, maar 1 pomp, namelijk die in de tank even ter completering.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2010 19:00 #1286943 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic contacten
Maak voor de grap alle contacten van zekeringen en relais ook eens schoon,dus waar je ze in steekt.
Inspuiten met een beetje contact spray.
Zal niet de eerste zijn waar ik zie dat er corrosie zit met de raarste storingen.
En ja dan bedoel ik zelfs in de auto.

Groet Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2010 19:02 #1286947 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Okay, kan.

scaniar164 schreef : Maak voor de grap alle contacten van zekeringen en relais ook eens schoon,dus waar je ze in steekt.
Inspuiten met een beetje contact spray.

Is een idee, alhoewel het me erg zou verbazen, want eruit en weer erin en hij doet het.Sterker nog, alleen de voorste twee contacten los is voldoende, echt heel vreemd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2010 19:07 #1286949 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Lalala

Topicstarter schreef : Als ik het brandstof relais helemaal er uit haal en weer terugplaats, hoor je de pomp weer lopen bij contact. Dat gebeurt maar één keer. Contact uit en weer aan en je hoort niets.

Volgens mij is dit gewoon NORMAAL, zelfs als alles normaal is zou die dit doen.1e contact aan: pompt loopt eventjes, doe je hem dan weer uit en snel aan, dan weet de ECU nog dat ie enkele sec geleden nog heeft gelopen en laat ie hem uit.Volgens mij staat dit ook ergens in documentatie [die ik zo ff niet kan vinden]
En het probleem komt mij bekend voor, hoe ik eerst moest starten:Mijn brandstofrelais deed ook vreemd, zeg maar niet klikken bij starten.[en pomp bleef dus ook uit]Relais er open ingezet, met de vinger 'het contact' aan drukken zodat de pomp loopt, en dan starten.Op 1 of andere manier hield die hem vast.
Zet ikke hem uit, nada, moest ik hem weer met de hand vasthouden totdat ie gestart was en dan hield ie hem zelf vast.
Oplossing:Injector relais onder de kap vervangen [deze schakelt samen / of schakelt het brandstofrelais in uit]Brandstofrelais vervangen
Probleem opgelost.
Anders een mogelijk probleem met je ECU.
Mijn ECU is ook gaar, en laat de pomp bij contact aan niet eens meer lopen.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD