overdruk schakelaar turbo 745 1985
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb gekeken aan de passagierszijde, maar daar is geen sensor te vinden. Er is maar een slangetje wat door het schutbord gaat en dat is die van de turbodrukmeter. Deze komt bij de bestuurderskant naar binnen.
Ook onder de motorkap kan ik nergers een sensor oid vinden. Er lopen verder ook geen slangetjes naar kastjes of zo.
Ik hoop dat iemand nog een antwoord weet. Of een goed dres in de omgeving van Sliedrecht.
Mvg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Als het LH 2.2 is, dan zit ie(althans bij mij) naast het koelvloeistof-reservoir(aan de passagierszijde dus)JW schreef : de sensor zit onder het dashboard en onderbreekt de stroom naar de brandstofpomp/relais. Sensor zit volgens mij ergens aan de rechter kant, ver boven de passagiersvoeten. Is al weer lang geleden dat ik voor het laatst onder het dashboard van een oudere turbo versie heb gekeken. Als je de verzegelings-verf er af kunt krijgen is ie af te stellen.
Volgens het schema onderbreekt ie de benzinetoevoer middels de injectoren. Zitten 2 draadjes op en een vacuumslangetje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ldoensen schreef :
Als het LH 2.2 is, dan zit ie(althans bij mij) naast het koelvloeistof-reservoir(aan de passagierszijde dus)JW schreef : de sensor zit onder het dashboard en onderbreekt de stroom naar de brandstofpomp/relais. Sensor zit volgens mij ergens aan de rechter kant, ver boven de passagiersvoeten. Is al weer lang geleden dat ik voor het laatst onder het dashboard van een oudere turbo versie heb gekeken. Als je de verzegelings-verf er af kunt krijgen is ie af te stellen.
Volgens het schema onderbreekt ie de benzinetoevoer middels de injectoren. Zitten 2 draadjes op en een vacuumslangetje.
ah ok, ze hebben de sensor dus op meerdere plekken verstopt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op de slang die het schutboard ingaat heb ik een griptang gezet. Toen deed natuurlijk de drukmeter het niet meer. Verder gaf dit geen verschil.
Weten jullie wat de waarden van de tempsensor in de inlaat zijn? Deze zit op; de intercoolerpijp tussen de intercooler en het spruitstuk. Dit is het enige wat ik nog kan verzinnen. Als ik namelijk de stekker van deze sensor lostrekt, maakt het geen verschil.
Mvg
- V700 register
- Nieuw lid
-
De klep in het luchtfilterhuis welke koude of warme buiten lucht binnenlaat, kon alleen in de warme stand. Na montage van een open luchtfilter is het hele probleem verholpen. Hierdoor werd de inlaatlucht (welke gemeten wordt in de intercoolerpijp) veel te heet.
Allen bedankt voor het meedenken.
Mvg Herbe
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij zit daar geen sensor, maar is het een verwarmingselementje om de carterdamp warm te houden zodat deze niet neerslaat als "bagger". Jee had er geloof ik een foto van, maar die kan ik niet terugvinden. Zwarte, 2 polige stekker ?herbe777 schreef : Weten jullie wat de waarden van de tempsensor in de inlaat zijn? Deze zit op; de intercoolerpijp tussen de intercooler en het spruitstuk. Dit is het enige wat ik nog kan verzinnen. Als ik namelijk de stekker van deze sensor lostrekt, maakt het geen verschil.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Herbe heeft een Bx0 ET en heeft dus Motronic en heeft wèl een sensor in de aanzuigbuis tussen intercooler en gasklephuis.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar ik ben toch wel nieuwsgierig geworden over dat verwarmingselement. De inlaatlucht van een turbomotor komt ver boven de 100 graden. Kan zo`n klein elementje er dan voor zorgen dat de carterdampen niet aan koeken?
Overgens baal ik weer een beetje. De auto trekt nu goed door. Alleen hoge belasting bij lage toeren, tussen de 2500 en 3500 zorgt toch weer voor inhouden. De auto valt voor enkele seconden dood, om vervolgens weer op te pakken. Wat is hier toch an de hand.
Ik weet het niet meer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Excuus, Leon, dank voor de correctie !ldoensen schreef : Herbe heeft een Bx0 ET en heeft dus Motronic en heeft wèl een sensor in de aanzuigbuis tussen intercooler en gasklephuis.