help, monteur vind de oplossing niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Starten is geen punt, wegrijden ook niet. Binnen 1 km begint de motor vermogen te verliezen. Gasgeven geeft een daling van de toeren en "ploffen". Koppeling intrappen en gasgeven geeft een normale reactie: motor loopt goed. Koppeling laten komen en gas geven geeft weer verlies in toeren. Van het ene op het andere moment gaat het probleem over en kan ik weer gewoon rijden. Auto twee uur staan laten geeft weer hetzelfde probleem.
Komt dit iemand bekend voor en zo ja waar zit mijn probleem?
Ik moet tot maandag wachten om dit verhaal aan te vullen met hetgeen de monteur intussen al geprobeerd heeft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Gr. Bouke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waterpomp stuk, rotor los inde behuizing.Koop een reparatiesetje, met nieuwe pakking en rubber ring en inspecteer dat ding eens.Pf, als ie bokt, is de bovenste koelwaterslang dan wel warm?Pauline schreef : Starten is geen punt, wegrijden ook niet. Binnen 1 km begint de motor vermogen te verliezen. Gasgeven geeft een daling van de toeren en "ploffen". Koppeling intrappen en gasgeven geeft een normale reactie: motor loopt goed.
Aanduiding in het dashboard mbt temperatuur wel normaal, dwz in het midden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lees de knippercodes eens uit, kan ook een veel te arm mengsel zijn door lambdasonde, benzinefilter verstopt, benzinepomp gammel etc. Meten = weten!
Succes!
Groet,
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat zeiden ze bij de SAAB-dealer ook, net als bij de SAAB 900 specialist in Amsterdam.Nee hoor meneer, dat is onmogelijk, die zit geklonken, die valt er echt niet zomaar af,.......solexpaul schreef : Schoep kan niet van het asje los bij deze waterpompen, heb ik nog nooit van gehoord.
Nee, dat zal wel, maar zien is geloven,Ding vanuit amsterdam bokkend en stop-startend deze kant op gekregen, met flinke rijwind ging het soms wel, maar versnellen was er niet echt bij.
Eenmaal hier, de pomp eraf, en ja hoor, klingeling, rotortje eraf.
Bewijs onder de neus van de dealer gedrukt: Nou zeg, dat is wel héél vreemd, dat hebben we nog nooit meegemaakt.
Dus, gelukkig is er voor alles een eerste keer.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-


Of een Saab is natuurlijk een wonderauto die dit overleeft -

Groet,
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.