help, monteur vind de oplossing niet

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2010 12:28 #1080959 door V700 register
help, monteur vind de oplossing niet is gemaakt door V700 register
Sinds een tijdje zit ik met het volgende probleem met de witte 740 B230F:
Starten is geen punt, wegrijden ook niet. Binnen 1 km begint de motor vermogen te verliezen. Gasgeven geeft een daling van de toeren en "ploffen". Koppeling intrappen en gasgeven geeft een normale reactie: motor loopt goed. Koppeling laten komen en gas geven geeft weer verlies in toeren. Van het ene op het andere moment gaat het probleem over en kan ik weer gewoon rijden. Auto twee uur staan laten geeft weer hetzelfde probleem.
Komt dit iemand bekend voor en zo ja waar zit mijn probleem?
 Ik moet tot maandag wachten om dit verhaal aan te vullen met hetgeen de monteur intussen al geprobeerd heeft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2010 13:04 #1276112 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat heeft de monteur al nagekeken
Je zegt de monteur vindt het probleem niet. Wat heeft hij/zij dan al nagekeken? Misschien kan je dat hier nog posten?Zoals je het omschrijft, hapert de motor als die belast wordt. Maar je schrijft ook dat het probleem weer verdwijnt na een tijdje rijden. Dus het haperen bij belasting is ook maar van tijdelijke aard? In dat geval zou ik denken dat het ergens in de ontsteking zit. Dus een massakabel die niet goed vast zit of roestig is (en bij warm worden beter gaat geleiden) of een bougiekabel/bobinekabel die koud zijn werk niet goed doet en warm wel. Rottige storing. Maar positief denken, het is dan geen probleem van verlies van compressie of zoiets naars (want dan zou die warm onder belasting ook niet goed lopen).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2010 13:07 #1276113 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Temperatuursensor
Meet de temperatuursensor (voor het motormanagment, niet die voor op je dashbord) eens door. Kan zijn dat die verkeerde waardes doorgeeft.
Gr.  Bouke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
13-05-2010 13:08 #1276114 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic lijkt
lijkt me een electrisch probleem zou gaan zoeken in de richting van de ECU, EZK of luchtmassameter

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2010 14:45 #1276123 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foutcodes !!!
Heeft de monteur foutcodes uit gelezen ? Het beste is de foutcodes eerst te wissen, dan rijden totdat de storing optreedt en dan de foutcodes weer uit te lezen. Brandt het lambdalampje ook (omgekeerde, groene Y op een oranje achtergrond) ? Je weet zeker dat het lampje functioneert (even kijken of het aan gaat als je m op contact zet). Geen losse slang in het inlaattraject ? Ik had een losse slang bij het gasklephuis (die dikke). Daarmee kon de motor ook geen vermogen leveren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2010 16:25 #1276130 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waterpomp

Pauline schreef : Starten is geen punt, wegrijden ook niet. Binnen 1 km begint de motor vermogen te verliezen. Gasgeven geeft een daling van de toeren en "ploffen". Koppeling intrappen en gasgeven geeft een normale reactie: motor loopt goed.

Waterpomp stuk, rotor los inde behuizing.Koop een reparatiesetje, met nieuwe pakking en rubber ring en inspecteer dat ding eens.Pf, als ie bokt, is de bovenste koelwaterslang dan wel warm?
Aanduiding in het dashboard mbt temperatuur wel normaal, dwz in het midden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2010 16:33 #1276131 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Setje ?
Bedoel je met "reparatiesetje" een complete nieuwe pomp ? Heb tot nu toe nergens een reparatiesetje kunnen vinden. De rotor die erin zit is ook niet van rubber maar van staal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2010 16:47 #1276132 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schoep kan niet van het asje
Schoep kan niet van het asje los bij deze waterpompen, heb ik nog nooit van gehoord. Gebeurt dit wel dan spuit de koelvloeistof je om de oren dus dit is niet het probleem.
Lees de knippercodes eens uit, kan ook een veel te arm mengsel zijn door lambdasonde, benzinefilter verstopt, benzinepomp gammel etc. Meten = weten!
Succes!
Groet,
Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2010 19:36 #1276151 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan.

solexpaul schreef : Schoep kan niet van het asje los bij deze waterpompen, heb ik nog nooit van gehoord.

Dat zeiden ze bij de SAAB-dealer ook, net als bij de SAAB 900 specialist in Amsterdam.Nee hoor meneer, dat is onmogelijk, die zit geklonken, die valt er echt niet zomaar af,.......
Nee, dat zal wel, maar zien is geloven,Ding vanuit amsterdam bokkend en stop-startend deze kant op gekregen, met flinke rijwind ging het soms wel, maar versnellen was er niet echt bij.
Eenmaal hier, de pomp eraf, en ja hoor, klingeling, rotortje eraf.
Bewijs onder de neus van de dealer gedrukt: Nou zeg, dat is wel héél vreemd, dat hebben we nog nooit meegemaakt.
Dus, gelukkig is er voor alles een eerste keer.....;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2010 20:05 #1276152 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als de motor gaat bonken
Als de motor gaat bonken omdat hij zo heet is dat alle water er al uit gespoten is dan kan je deze gelijk bij het oud ijzer zetten -:)) Heeft een gigantische vreter en de boel dreigt dan al vast te lopen -:)) Flinke rijwind helpt hier ook niet want als het koelwater verdwenen / eruit gekookt is, koelt de rijwind alleen de buitenkant van het blok.
Of een Saab is natuurlijk een wonderauto die dit overleeft -:)
Groet,
Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD