Groene relais, Gemini alarm , groene relais doet het weer,ramen doen het weer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ivm wel of niet kapot zijn van groene relais deze al vervangen met een nieuw relais ,auto heeft toen een tijd gereden en daarna paar maanden stil gestaan , maar pomp doet nu niets meer, alleen als je het relaiskap eraf haalt en relais met de vinger zelf dicht houdt doet alles het wel, dit werkt zowel met oude als nieuwe groene relais
Vraag is nu , hoe relais te controleren.(zelf geen ander K-jetronic in de buurt)
Relais zou signaal moeten krijgen van punt 1 van Bobine , hoe is dit signaal te controleren en wat voor signaal zou hier uit moeten komen.
Of zou er nog ergens anders een signaal naar het groene relais gaan ,om het relais te sluiten, volgens het schema van relais niet!
Misschien eerst met ander bobine proberen, of zijn er verschillen in bobines.
Komt er altijd een signaal uit aansluiting nr 1 op bobine of is dit weerr bobine afhankelijk misschien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oude groen relais in Gemert uit getest op een ander K-jetronic van Jachtgroen , zijn Volvo starte met allebij de groene relais , dus relais zijn 100% in orde.
Gisteravond weer even de witte voor de deur gezet , kan ik wat makkelijker er aan knutselen.
Tijdelijke kabeltje eruit en groen relais er weer in
Starten en weer niets, even weer aan kabelboom etc linksonder gezet en dan wilde hij weer wel starten.
Zit dus ergens in de kabels linksonder , er heeft daar ook een startonderbreker gezeten met een sleuteltje.
Dus er zit niets anders op als de hele kabelzooi die links er onder hangt waarschijnlijk draad voor draad te bekijken , bewegen etc om te kijken of hij dan weer wel start, het is alleen lastig om steeds te starten .
Elke keer weer starten is gauw accu leeg
- V700 register
- Nieuw lid
-
In mijn witte zit vast nog wel een goede kabelboom, mag je er gratis uithalen bij aankoop van een deurFred 740 schreef : Zit dus ergens in de kabels linksonder , er heeft daar ook een startonderbreker gezeten met een sleuteltje. Dus er zit niets anders op als de hele kabelzooi die links er onder hangt waarschijnlijk draad voor draad te bekijken , bewegen etc om te kijken of hij dan weer wel start, het is alleen lastig om steeds te starten .Elke keer weer starten is gauw accu leeg

succes Fred, groeten Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Welk schema, als ik vragen mag?asatter schreef : fred via de mail heb ik je even het schema gestuurd
Ik heb namelijk met toestemming van Mitchell de schemas op de site gezet, te downloaden voor leden.
Ze staan hier:<table border="0"><tbody><tr class="odd"><td class="view-field view-field-node-title active"><a href="/node/31318" target="_blank">Bedradingsschema's Volvo 740</a></td><td class="view-field view-field-users-name"> </td><td class="view-field view-field-node-changed"> </td> </tr> <tr class="even"><td class="view-field view-field-node-title active"><a href="/node/31319" target="_blank">Bedradingsschema's Volvo 760</a></td><td class="view-field view-field-users-name"> </td><td class="view-field view-field-node-changed"> </td> </tr> <tr class="odd"><td class="view-field view-field-node-title active"><a href="/node/31320" target="_parent">Bedradingsschema's Volvo 940</a></td><td class="view-field view-field-users-name"> </td><td class="view-field view-field-node-changed"> </td> </tr> <tr class="even"><td class="view-field view-field-node-title active"><a href="/node/31321" target="_blank">Bedradingsschema's Volvo 960</a></td></tr></tbody></table>
Dat scheelt je weer mailen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jouw huis moet volgens mij vol liggen met Volvo documentatie en onderdelen.
Ander misschien rare vraag , maar jij weet zoveel te vinden:
Zou er ook een lijst zijn waar dus alle bedrading opstaat met kleurcodes zodat je snel kan zien welke kleurcode waar heen gaat en als ik dan een draad oppak van de witte , dat ik dan op de lijst kan zien waar hij zoal heen gaat c.q mee in verbinding staat.
Nu moet je dus het hele schema volgen in bijvoorbeeld Haynes boek en dat zijn microscopische kleine letters/schema's waarbij de kleurcodes soms moeilijk te lezen zijn.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Zie net dat ik de verkeerde naam erbij had staat het was dus niet de Volvo van Jachtgroen (wel zelfde kleur) maar de Volvo van LNardus uit Breda.Fred 740 schreef : Oude groen relais in Gemert uit getest op een ander K-jetronic van Jachtgroen , zijn Volvo starte met allebij de groene relais , dus relais zijn 100% in orde.

dat mag.Baseman schreef : Welk schema, als ik vragen mag?
pag. 18/19 uit de TP30819-1 NL in kleur
deze is gelijk aan de schema's uit de TP31096-1 NL
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
De CV staat er ook in beschreven. In de 85-er doet de CV het niet. Dat heb ik geprobeerd te maken. Eerst maar eens het relais geprobeerd. Dat zat er niet in en er was ook geen voetje waar deze in kon en ook geen bedrading. Ik was dus snel klaar. Mijn conclusie was dat er dus geen CV inzat. De 'opslot knopjes' verdwijnen ook niet in de deur. Je kan ze met de hand omhoog en omlaag doen en dat vond ik wel consistent.
Echter toen ik vorige week (auto doet het niet) de deur openmaakte bewoog het knopje van de achterdeur een heeeel klein beetje mee. Das toch raar als er geen CV inzit. Ik heb de schema's van 85 en 86 bekeken en in 86 is er een relais. In 85 zit er geen relais maar een schakelaar in de linker voor portier. Ik heb dus wel CV en die kan ik dus toch gaan maken

Baseman, beetje off topic, veel dank

Rob

- V700 register
- Nieuw lid
-
Vandaag onder dashboard gekropen/dubbel gevouwen en eens gezocht waar de startonderbreker/alarm zit.
Blijkt er een Gemini alarm in te zitten met de nummers; 1160 en 1023
Wat een kabelzooi zit daar aan , hierdoor waarschijnlijk wordt ook het groene relais niet goed aangestuurd en of de brandstofpomp onderbroken want soms als je aan de kabels zit wil hij wel ineens starten.
Beiden kastjes losgemaakt en hangen nu iets lager en voorzichtig begonnen met stekkertjes die er aan zitten los temaken en op te schrijven waar welke stekker aan zit.
Tot nu toe pas 1 kabel kunnen vinden , de kabel die gaat naar de sirene (zit er niet meer in) dus een kabel kan er al vanaf hou ik er denk ik zo te zien nog wel 10-225 over.
Misschien dat ik elke dag 1 kan volgen en weer normaal kan doorverbinden ipv via de Gemini alarm kastjes 1160 en 1023
Is wel lastig zo ondersteboven liggen tussen de pedalen etc denk dat ik maar de voorstoel er uit ga halen ,kan je misschien wat makkelijker er in liggen en of hangen.
Nog leden die ook al eens het Gemini alarm er uit hebben gehaald en daar advies over kunnen geven.