houd soms in bij volgas op benzine - OPGELOST!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2010 17:54 #1271241 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wel relais

tonherman schreef : Dus geen relais, althans ik heb wel een relais maar dat hoor je schakelen achterin op de tank als het gas wordt ingeschakeld...

Denk dat LSI ook zo'n relais heeft. Of in ieder geval "iets" dat ervoor zorgt dat de benzine injectoren niets inspuiten als je op LPG rijdt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2010 11:58 #1271320 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Juist problemen op benzine
Het probleem is niet dat hij niet goed rijdt op LPG, maar op benzine. En dat de LPG injectoren lekken lijkt me uitgesloten omdat de leiding naar de verdamper wordt afgesloten bij de tank met een hoorbare klik (relais op de tank).
Ik heb nu net de drukregelaar vervangen met eentje van de sloop die er behoorlijk nieuw uitzag, maar dat maakt geen verschil, de symptomen blijven hetzelfde. Ik blijf het vreemd vinden dat er geen brandstof uit de regelaar komt op de retourleiding (doorzichtige slang op aangesloten en ik zie niks).
Ik verdenk dus de injectoren. Is het mogelijk dat er eentje de hele tijd open blijft staan, ondanks dat ik hem wel hoor klikken net als de rest? En kun je dat eenvoudig testen zonder de hele rail los te schroeven?
Of moet ik toch naar een bosch dienst gaan om de druk op de rail te laten meten en eventueel de injectoren te laten reinigen of vervangen indien die het probleem zijn? 

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2010 00:26 #1271846 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic injectorrelais
Heeft mijn auto eigenlijk een relais om de (benzine-)injectoren aan te sturen? Zo ja, waar zit die dan?
Is er ergens een electrisch schema van de LPT op deze site te vinden? Ik meen me te herinneren van wel, maar kan het helemaal niet vinden... 

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2010 19:17 #1272320 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Hè hè...
Waar zo'n sleuteldag al niet goed voor is! Vandaag eindelijk, samen met Co van der Vliet, een goede diagnose kunnen stellen. En een zeer onwaarschijnlijke oorzaak gevonden en opgelost, met behulp van de brandstofdrukmeter van Volvo dealer Harry Arendsen op de sleuteldag in Ruurlo. Eerst de auto gestart en Co zei direct "oh ik hoor het al niet genoeg brandstof". En dus gelijk maar meten, was nog een heel gedoe omdat het nippeltje van de LPG op het spruitstuk precies in de weg zat. Had ik zelf nooit durven weghalen, maar met zoveel expertise om me heen voel ik me toch wat veiliger. Druk gemeten was iets meer dan 1 bar. Dat is dus krap 2 bar te weinig! Leverde als verdachten de pomp en het filter op. Vlak voor het filter zit nog een nippeltje om de druk te meten, dat is dus handig want dan meet je de druk van de pomp. Daar ook iets meer dan 1 bar. Co riep meteen brandstofpomp stuk, maar ik wilde daar nog niet aan. Eerst de druk rechtstreeks vanaf de buitenaansluiting op de tank gemeten, ook daar een dikke bar. Dus dan maar de hele unit uit de tank halen (heb ik inmiddels al een keer of 5 gedaan, dus draai ik mijn hand niet meer voor om). En wat bleek toen, de brandstofslang was aan het oplossen in de brandstof. Het bleek wel een brandstofleiding te zijn maar eentje met een binnen en buitenmantel en de buitenmantel was blijkbaar niet bestand tegen benzine en dus bleven de slangklemmetjes na het oplossen van het rubber niet meer strak genoeg zitten. Dus een brandstoflek in de tank. Wel enorm slordig! Vorig jaar in Frankrijk op vakantie gestrand met pech en door de ANWB met een hele hoop gedoe naar een garage geholpen en daar de onderdelen uit Nederland opgestuurd gekregen en ter plaatse laten monteren. Een flinke rekening, met als resultaat dat ikzelf nog 2x de pomp in mijn handen heb gehad. Toen ik weer in Nederland was kapte hij er al een keertje mee, toen bleek de slangklem los te zitten (zelfde probleem als nu, kom ik nu dan achter). Maar omdat de leiding er normaal uitzag heb ik toen alleen het klemmetje vervangen voor eentje die wel vast zat. En nu blijkt dus behalve slappe slangklemmen ook een oplosbare brandstofslang, hoezo Franse slag!
Maar bottom line: ik ben hardstikke blij dat het allemaal met een sisser af is gelopen qua kosten, want ik haalde inmiddels al weer hoge kosten in mijn hoofd zoals nieuwe injectoren, nieuwe lambda-sensor en dat soort dingen. En hardstikke blij met een dealer in de buurt met hart voor oudere Volvo's, wat ik in Zutphen (waar ik nu woon) nog niet zo gemerkt heb. Een fijne plek voor een sleuteldag, ik hoop dat het daar vaker gaat plaatsvinden, want hier in het oosten zijn de sleutelplekken dun gezaaid. En bedankt Co voor je hulp, inzicht en motiverende opmerkingen! Dat is waar zo'n vereniging voor is realiseer ik me vandaag weer eens...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2010 20:13 #1272333 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mogelijk
Mogelijk wel, maar dat zit dan in de ECU (benzine computer). Vanaf de plus is er eerst een serieweerstand, dan de injectoren en dan komt de ECU die naar massa schakelt. Verder geen apart relais buiten de ECU volgens mij. Overigens staat in de titel van deze discussie "opgelost" en ik las m omdat ik benieuwd was naar de oplossing. Wellicht trek je meer bezoekers als je opgelost weghaalt.

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2010 20:43 #1272335 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Wel opgelost

henk 940LPT schreef : Overigens staat in de titel van deze discussie "opgelost" en ik las m omdat ik benieuwd was naar de oplossing. Wellicht trek je meer bezoekers als je opgelost weghaalt.

Maar het probleem is ook opgelost zoals je hierboven ziet, en misschien trek ik zo nog wel meer lezers zoals jij, die nieuwsgierig zijn naar de oplossing   
<div> Ton-Herman </div> <div> </div> <div> 940 Estate 2.3 LPT 1996, LPG, lidnr. 790 </div> <div> </div> <div> volvo et perfruor </div> <div> (ik rol en geniet me suf!) </div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2010 21:01 #1272340 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kruispost
Dan is het een kruispost geweest. Je hebt denk ik eerst de titel aangepost en toen je posting getypt. In tussentijd heb ik die van mij getypt (als reactie op je vraag over een relais). Goed om te horen dat het nu opgelost is zonder hoge kosten. En leuk je dat je de oplossing hebt gemeld ! Gebeurt niet altijd, maar stukje bij beetje wordt de kennis hiermee toch vergroot !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2010 12:06 #1272388 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opgelost
Ik had dezelfde ervaring Henk. En ik begrijp nu dat het slangetje opgelost is. :-)
sorry kon het niet laten
Rob

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC