Welke cilinderkop past op de B230FK?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2010 11:15 #1268014 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inlaatklepzitting
Dit begint een leuk onderwerp te worden.Timmen ik denk (en dat betekent niet dat het zo is ) dat de inlaatklepzittingsneller inslaat of slijt vanwege de koude lpg.De koude vloeibare lpg komt langs de zitting en de klep en dat zorgt er voordat allebij bevriezen.Dan sluit de klep en dat gaat niet zachtjes maar is meer een tik.En bevroren metaal is minder sterk en breekbaarder dan normaal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2010 12:32 #1268019 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kop ?

wp001 schreef : Trouwens is het ook wel interresant om te weten hoe de grotere verbrandingsruimte van de 1000531 en andere nokkenas VX3 i.p.v. de T- nokkenas voor effecten hebben op de B230 FK.

Nou dacht ik altijd dat de -530 en -531 koppen qua verbrandingsruimte even groot waren en dat het verschil in compressieverhouding tussen de non-turbo's en turbo's altijd alleen maar in de zuiger zat ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2010 13:12 #1268028 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic beter
De 531 kop heeft een betere flow zegt men dus betere vulling bij hoge toeren

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2010 14:51 #1268048 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Verschillen

henk 940LPT schreef :

wp001 schreef : Trouwens is het ook wel interessant om te weten hoe de grotere verbrandingsruimte van de 1000531 en andere nokkenas VX3 i.p.v. de T- nokkenas voor effecten hebben op de B230 FK.

Nou dacht ik altijd dat de -530 en -531 koppen qua verbrandingsruimte even groot waren en dat het verschil in compressieverhouding tussen de non-turbo's en turbo's altijd alleen maar in de zuiger zat ?

´
Misschien toch interessant.
De verschillen tussen de 1000530 en de 1000531.1. "Den lille" (small one)Sitter original på följande motorer: B17-B19-B21-B23 B200-B230 Ventiler: 44-35 mm, ventilsäten 46-38 mm. Förbränningsrum dia: 92½mm, något mindre/smalare kanaler jämförd med "Den store" Höjd: 12mm Volym: 51.7cc i.e. 4.3cc/mm Insugskanaler: Raka, konade, runda, lite mindre inner radie. Avgaskanaler: Ganska plana efter ytterkanal, antydan till avsatta efter ventilstyrning SCP (Big Cooling Passages) Gjutnummer: 1000530 Andra snarlika alternativ : 1000160, 1000398 Potential: Ordentligt modifierad är denna topp en av de bättre på de mindre maskinerna; Bra toppeffekt och klart godkänt i mellanregistret. 2 "Den store" (Big one)Sitter original på följande motorer: tidiga B23E med H/K-kam, B23ET, vissa B230E och ET Ventiler: 44-35 mm, ventilsäten 46-38 mm Förbränningsrum dia: 94mm, något bredare kanal framförallt runt avgaskanalerna. 531:an har något mer centrerad tändstiftsplacering.. Höjd: 12mm Volym: 53.7cc i.e. 4.5cc/mm Insugskanaler: "Svanhals"-formad, mycket större kanaler och plant, stort innerradie. Avgaskanaler: Högre, ej plana som 530, rak utformning efter ventilstyrning SCP (Small Cooling Passages) Gjutnummer: 1000531+ 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2010 15:28 #1286667 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VX3
Het (offtopic) gedeelte mbt de VX3 nokkenas in deze discussie is op verzoek van één van de deelnemers aan de off-topic voortzetting verplaatst. De discussie over de VX3 kan <a href="/node/34132" target="_blank">hier</a> voortgezet worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD