Noodpakket samenstellen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2010 17:19 #1264791
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic deze ook nog meenemen
Jeex ik heb nog een complete doos staat , iets voor mee te nemen onderweg.
<a href="/node/29118"> www.volvo700vereniging.nl/node/29118
<a href="/node/29118"> www.volvo700vereniging.nl/node/29118
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2010 18:51 #1264804
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bröder Manneusmannn?
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2010 00:58 #1265034
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Afzeiken?
Doe er je voordeel mee!
Gewoon meenemen wat je zelf denkt dat goed is.
Mijn ervaring is dat je bij pech net "dat" wat je niet meegenomen hebt "net" nodig hebt..........
Of je rijdt met een kofferbak vol spullen om alleen een ander mee te helpen.
A-technische mensen hebben altijd geluk is me weleens opgevallen.
Ik kwam in de midle of noweare een nederlander tegen op een BMW motorfiets, ik ook op m'n BMW, stoppen en een praatje.
Hij, heb jij ook zo'n probleem met die benzine hierzo? Ja, de vlekken krijg je nooit meer uit je kleren.
Hij, hij loopt zo K*t op die troep.
Ik; volgens mij staat je ontsteking er een aardig stukkie naast, geef is een imbus sleutel 5?
Imbus Vijf, wat is dat?
Die man had gewoon helemaal NIKS bij zich, en we stonden toch een aardig stukje diep in Turkijë.
Nog geen banden pomp/plakker (hij had toch een beurt gehad voor die weg ging)
Gewoon meenemen wat je zelf denkt dat goed is.
Mijn ervaring is dat je bij pech net "dat" wat je niet meegenomen hebt "net" nodig hebt..........
Of je rijdt met een kofferbak vol spullen om alleen een ander mee te helpen.
A-technische mensen hebben altijd geluk is me weleens opgevallen.
Ik kwam in de midle of noweare een nederlander tegen op een BMW motorfiets, ik ook op m'n BMW, stoppen en een praatje.
Hij, heb jij ook zo'n probleem met die benzine hierzo? Ja, de vlekken krijg je nooit meer uit je kleren.
Hij, hij loopt zo K*t op die troep.
Ik; volgens mij staat je ontsteking er een aardig stukkie naast, geef is een imbus sleutel 5?
Imbus Vijf, wat is dat?
Die man had gewoon helemaal NIKS bij zich, en we stonden toch een aardig stukje diep in Turkijë.
Nog geen banden pomp/plakker (hij had toch een beurt gehad voor die weg ging)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2010 08:16 #1265041
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nichiban
Ik zou niet gaan voor Ductape, maar voor Nichiban Gaffa tape.
Is velen malen sterker en ik heb't eens als pakking gebruikt in mijn carburateur (is dus ook (redelijk) bestendig tegen benzine) ...
Altijd een (cola) blikje in de auto, voor de dorst en 'beste' materiaal voor snelle uitlaatreparatie (remmenreiniger spuitbus is ideaal voor een ´blijvende´ reparatie)
Is velen malen sterker en ik heb't eens als pakking gebruikt in mijn carburateur (is dus ook (redelijk) bestendig tegen benzine) ...
Altijd een (cola) blikje in de auto, voor de dorst en 'beste' materiaal voor snelle uitlaatreparatie (remmenreiniger spuitbus is ideaal voor een ´blijvende´ reparatie)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2010 08:45 #1265044
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verhaal
Het blijft een beetje het verhaal van de Nederlander, die met enkele kilo's Fontina en Mozzarella, een paar liter van de beste Toscaanse olijfolie, een paar heerlijke flessen Brunello en natuurlijk een kilootje tomaten, afreist naar Italie...voor een korte vakantie.
Ik zou de VADIS meenemen. Stel je voor dat ze die daar niet hebben.
Ik zou de VADIS meenemen. Stel je voor dat ze die daar niet hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2010 08:46 #1265045
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goeie topic dit: Reservesleutel en reserve spanningsregelaar
Hee Jeex, ik ben blij met deze topic. Ondanks alle ge-oh vind ik het wel leerzaam om te zien wat anderen meenemen op verre en minder verre reizen.Mijn bescheiden bijdrage: een reservesleutel waterdicht intapen of anderszins verpakken en 'ergens' met een tie-rap onder de auto vastzetten. Is me al een keer goed van pas gekomen en geeft (mij althans) een rustig gevoel.
Een reserve spanningsregelaar. Essentieel onderdeel dat je bij storingen makkelijk ook zelf kunt vervangen. Maar misschien in Zweden wel ook bij de benzinepomp te krijgen hoor, naar Italië gaat ie bij mij wel mee in ieder geval.
Nog een vraag aan allen: die brandstofpomprelais gaat die ook vaak kaduuk bij een 940? Wel bij een 740 begrijp ik. Als het bij een 940 ook zo is dan ga ik er ook ee op reserve in de auto leggen.
Jeex succes met de verdere voorbereidingen!
Een reserve spanningsregelaar. Essentieel onderdeel dat je bij storingen makkelijk ook zelf kunt vervangen. Maar misschien in Zweden wel ook bij de benzinepomp te krijgen hoor, naar Italië gaat ie bij mij wel mee in ieder geval.
Nog een vraag aan allen: die brandstofpomprelais gaat die ook vaak kaduuk bij een 940? Wel bij een 740 begrijp ik. Als het bij een 940 ook zo is dan ga ik er ook ee op reserve in de auto leggen.
Jeex succes met de verdere voorbereidingen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2010 09:18 #1265050
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ho ho ho
Zelfs de kerstman heeft altijd reserve-onderdelen bij zich met zijn zevende rendier.
@Struis: Dat van die a-technische mensen zonder panne zou ik graag erin houden (ik weet vrij weinig van mijn Volvo), maar daar staat tegenover dat ik toch een soort rondrijdende wet van Murphy ben.
@MaartenG: Dank voor de opbeurende woorden. Alle gekheid op een stokje, maar onvoorbereid op weg gaan en voor een gebarsten vacuumslangetje een uur in de kou wachten en bellen voor een ANWB'er die dan ook alleen nog maar Deens of zo spreekt, vind ik geen optie. Dan liever een stukje slang meenemen (wat nu overigens niet meer nodig is, want ik ga de slangetjes dit weekeind verversen).
Dat van die reservesleutel is een goed idee. Was ik eigenlijk volstrekt vergeten. Die spanningsregelaar moet ik even opzoeken. Ligt in elk geval niet bij de benzinepomp.
@Struis: Dat van die a-technische mensen zonder panne zou ik graag erin houden (ik weet vrij weinig van mijn Volvo), maar daar staat tegenover dat ik toch een soort rondrijdende wet van Murphy ben.
@MaartenG: Dank voor de opbeurende woorden. Alle gekheid op een stokje, maar onvoorbereid op weg gaan en voor een gebarsten vacuumslangetje een uur in de kou wachten en bellen voor een ANWB'er die dan ook alleen nog maar Deens of zo spreekt, vind ik geen optie. Dan liever een stukje slang meenemen (wat nu overigens niet meer nodig is, want ik ga de slangetjes dit weekeind verversen).
Dat van die reservesleutel is een goed idee. Was ik eigenlijk volstrekt vergeten. Die spanningsregelaar moet ik even opzoeken. Ligt in elk geval niet bij de benzinepomp.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2010 10:08 #1265056
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prima topic
Gewoon even handig om te weten wat andere er over denken.
Daarbij, zolang mensen een 'reserve'wiel meeslepen, toch ook een beetje dom, of niet.
Het reservewiel is nml. een onderdeel wat niet het meest stuk gaat tegenwoordig! Neem dan een reserve accu mee!!
Oftewel gooi het reservewiel eruit en neem een 'plaksetje' mee en een compressortje/voetpompje.
Wat simpel gereedschap (natuurlijk lampjes ook zo'n ledzaklamp die je op je hoofd kan plaatsten-mijnwerkerslampje-) kroonsteentjes (ook ideaal om 'gebroken' gaskabel te repareren), Gaffatape, setje tyrips, slangenklemmen, opengeknipt colablikje, stukjes rubber, slangetje en wat touw en ijzerdraad. Past allemaal in een klein koffertje.
Vergeet in de winter geen warme kleding (koek en zopie) mee te nemen en een klein campingkacheltje/lampje, je zult maar twee uur in de kou'w moeten wachten in je 'pakkie' (oftewel een zomer en winterkoffertje, je hoeft het natuurlijk niet altijd in de auto te hebben).
Zelf heb ik ook het 'kastje' van de onsteking extra in de auto, als er wat kapot gaat is het meestal die.
Je kunt natuurlijk niet op alles voorbereid zijn, maar sommige zaken hebben nu eenmaal meer nut dan het 'onzinnige' reservewiel ....

PS: Veiligheidsvestje is toch ook verplich? (oja, vergeet niet twee veiligheidshamers) ...
Daarbij, zolang mensen een 'reserve'wiel meeslepen, toch ook een beetje dom, of niet.
Het reservewiel is nml. een onderdeel wat niet het meest stuk gaat tegenwoordig! Neem dan een reserve accu mee!!
Oftewel gooi het reservewiel eruit en neem een 'plaksetje' mee en een compressortje/voetpompje.
Wat simpel gereedschap (natuurlijk lampjes ook zo'n ledzaklamp die je op je hoofd kan plaatsten-mijnwerkerslampje-) kroonsteentjes (ook ideaal om 'gebroken' gaskabel te repareren), Gaffatape, setje tyrips, slangenklemmen, opengeknipt colablikje, stukjes rubber, slangetje en wat touw en ijzerdraad. Past allemaal in een klein koffertje.
Vergeet in de winter geen warme kleding (koek en zopie) mee te nemen en een klein campingkacheltje/lampje, je zult maar twee uur in de kou'w moeten wachten in je 'pakkie' (oftewel een zomer en winterkoffertje, je hoeft het natuurlijk niet altijd in de auto te hebben).
Zelf heb ik ook het 'kastje' van de onsteking extra in de auto, als er wat kapot gaat is het meestal die.
Je kunt natuurlijk niet op alles voorbereid zijn, maar sommige zaken hebben nu eenmaal meer nut dan het 'onzinnige' reservewiel ....

PS: Veiligheidsvestje is toch ook verplich? (oja, vergeet niet twee veiligheidshamers) ...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2010 21:14 #1269608
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic prima topic
Ik werd even op dit topic gewezen voor de handigheid. Zie alleen dat ik ook nog een bijdrage kan leveren: regenjas of poncho ( evt wegwerp ), een vuilniszak of grote plastic zak ( je weet maar nooit waar je het voor nodig kunt hebben ) en een aantal doeken ( gewoon oude poetskatoen, bedlinnen aan stukken gescheurd ) om je vieze vingers aan af te vegen of om onderdelen van rotzooi te ontdoen. en voor de zeurders: niet zo zeuren, het gewicht en het volume doen er niet zo toe als je een estate hebt. in een daihatsu cuore kan ik me zoiets voorstellen. Ik heb natuurlijk ook nog een sleepkabel in de auto liggen ( nu moet ik er wel eerlijk bijvertellen dat ik die pas een paar dagen heb, sinds het pech-onderweg-verhaal wat ik heb gehad.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2010 16:33 #1269920
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goede lijst
ik ben als leek altijd een beetje huiverig als ik een lang end ga rijden...met 2 kleine kinderen langs de weg staan is geen pretje. en dat heb ik een keer meegemaakt.
natuurlijk laat ik een en ander goed onderhouden en ik hoop er zelf steeds meer kijk op te krijgen. zo'n lijst en de reacties vind ik een goede leidraad.
dus bedankt voor dit onderwerp!
natuurlijk laat ik een en ander goed onderhouden en ik hoop er zelf steeds meer kijk op te krijgen. zo'n lijst en de reacties vind ik een goede leidraad.
dus bedankt voor dit onderwerp!
Moderators: Jerry Stam