Noodpakket samenstellen
- V700 register
- Nieuw lid
-
(Laat ik dit even toelichten - leuk verhaal: Een paar eeuw geleden heeft Zweden Skane terug willen veroveren op de Denen, maar over het eigen Zweedse land lukte dat niet. Dus zijn ze via Rusland, Pruisen, Mecklenburg-Vorpommern, Schleswig-Holstein - met een 'omweggetje' dus - half noord-europa gaan veroveren om denemarken aan de zuidkant aan te kunnen vallen. Bijna in Kopenhagen beland, bonden de Denen in en gaven Skane terug. En dat alles voor een stukkie land dat nog deprimerender is dan Oost-Groningen.)
Geeft die pas dan ook korting op de boot Puttgarden-Rodby want die is snel duurder geworden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hej hej Victor,jeex schreef : Die oresunds-brug gebruik ik nooit. Altijd de boot Helsingor-Helsingborg. Ik heb een schijthekel aan Skane en dat stuk rijden langs Malmo. Wordt altijd depri van Skane en begrijp nog steeds niet waarom die Zweden zoveel moeite hebben gedaan om het van Denemarken terug te pikken...
Geeft die pas dan ook korting op de boot Puttgarden-Rodby want die is snel duurder geworden.
voor de boot niet, ik betaal €64 per overtocht alleen je mag meteen de boot op, hoe druk het ook maar is.
Voor de brug ben ik bijna €40 goedkoper uit
Hej då
<a href=" www.duodiets.com/ "> www.duodiets.com/
855 tdi ´96
945 ´94 op Zweeds kenteken
440 1.8 inj ´92
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar wil ik wel een keer een meetlat langs leggen. Als een LED-lamp net zo ver komt als een Mag-Charger met 5000mAh accu en een 22 watt ultra perfrmance Kryptonlamp.Bereik, 1500 meter. Zo'n illegale oranje politie-Cone erbij, altijd leuk.Wel in anderhalf uur leeg, dat weer wel, maar gelukkig hangt ie in de autolader.....jblokzijl schreef : Heb onlangs onderstaande lamp gekocht en je gelooft niet hoeveel licht daar uit komt. Feller dan welke gloeilamp lantaarn dan ook en komt zeker 100m ver:

Iets voor een groupbuy?
Uiteraard heb ik ook die 60 LED looplamp, oplaadbaar in de auto, ook aan de lader liggen, die toen voor een matsprijs bij deAldi te koop waren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En sure, er zijn wellicht lampen die verder komen, maar die Maglite is ook weer 5x zo duur....en 5x zo groot en zwaar...

- V700 register
- Nieuw lid
-
Groetjes,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Euhm....ja, daar hebbie weer gelijk in.Ik had hem voor 120 dollar, toen die nog op 1.55 stond. Helemaal compleet met netlader en autolader, de 5 watt krypton is later gekocht voor 4 euro.jblokzijl schreef : En sure, er zijn wellicht lampen die verder komen, maar die Maglite is ook weer 5x zo duur....en 5x zo groot en zwaar...
Sorry, back on topic.
met een poederblusser altijd een andermans auto blussen en niet je eigen auto, ook van de week weer bij de cursus te horen gekregen van een brandweerman.Baseman schreef :
Ik heb trouwens ook een blusser in de auto en heb tevens de illusie dat ik daar ook kmaar iets mee kan uitricgten.Ik vermoed, dat als een brandje je eenmaal opvalt, dat een 2 kg blusser niet meer genoeg is.Hij is bijna over de datum, de volgende wordt geen poederblusser meer, that's for sure.jeex schreef : En niemand roept de in heel wat landen verplichte brandblusser. Al zal dat niet gauw nodig zijn, <a href=" www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=8906 " target="_blank">want ik rijd ik niet op LPG...
Citaat:
Wanneer u van plan bent om een brandblusser in de auto aan te schaffen is het misschien wel verstandig om de volgende tips even door te lezen.Momenteel word u in de bouwmarkten overstelpt door goedkope brandblustoestellen. Veelal zijn dit poederblustoestellen. De blusstof poeder geeft bij gebruik grote neven-(extra)schade. Heel simpel uitgelegd is poeder eigenlijk een chemisch zout waarvan de poeder deeltjes vaak vele malen kleiner zijn dan stof. Poeder dringt bij gebruik in de kleinste hoekjes en gaatjes en zal bij een hoog vochtigheid gehalte gaan corroderen op bijvoorbeeld de printplaten van de radio. Vaak geeft poeder na lange tijd nog problemen wanneer het niet deskundig is verwijderd. Koop een brandblusser met een minimale inhoud van 2kg. In de bouwmarkt kunt u voor weinig geld ook een 1kg blusser kopen maar besef u wel dat deze in ongeveer 6 seconden geheel leeg is. Bij ondeskundig gebruik is de effectiviteit van die ene kilo poeder zeer klein.
bron:brandblusser info site
echter een poederblusser kan veel langer mee dan de aangegevendatum, zolang de manometer in het groen vlak staat.
en plat vervoeren in de auto.
en minimaal 1 keer per jaar schudden zodat het poeder los blijft
en als je een andere blusser aanschaft let erop dat deze vorst bestendig is zoals deze bijvoorbeeld.
sproeischuimblussers veroorzaken weinig nevenschade bij gebruik en kunnen zonder gevaar gebruikt worden op electrische apparatuur. Door de speciale sproeinozzle is de blusstraal niet electrisch geleidend. Het schuim dringt diep door in vaste stoffen als papier en hout en is eveneens zeer effectief op vloeistoffen. De bluseigenschappen zijn uitstekend. Geschikt voor gebruik in kantoren, werkplaatsen, showrooms , scholen, ziekenhuizen. Wordt geleverd inclusief ophangbeugel en inclusief keuring voor verzekering, brandweer etc.Vorstvrij beschermen tegen -20 graden.GARANTIE APPARAAT: 10 JAAR!!Brandklasse A B
voor lpg blussen is deze niet geschikt dan moet je een brandklasse A B C hebben
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Eh Bas, weet jij waar ze zo'n accupack voor een Mag-Charger voor een redelijke prijs verkopen want die van mij is 'dood'Baseman schreef :
Daar wil ik wel een keer een meetlat langs leggen. Als een LED-lamp net zo ver komt als een Mag-Charger met 5000mAh accu en een 22 watt ultra perfrmance Kryptonlamp.Bereik, 1500 meter. Zo'n illegale oranje politie-Cone erbij, altijd leuk.Wel in anderhalf uur leeg, dat weer wel, maar gelukkig hangt ie in de autolader.....jblokzijl schreef : Heb onlangs onderstaande lamp gekocht en je gelooft niet hoeveel licht daar uit komt. Feller dan welke gloeilamp lantaarn dan ook en komt zeker 100m ver:
Iets voor een groupbuy?
Uiteraard heb ik ook die 60 LED looplamp, oplaadbaar in de auto, ook aan de lader liggen, die toen voor een matsprijs bij deAldi te koop waren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou wel reserve lampjes meenemen. Is namelijk "verplicht" en als er een kapot gaat, mag je hem vervangen en krijg je geen boete als je staande wordt gehouden.
ATF zou ik thuis laten.
idem met snoer, kroonsteentjes, noodruit, brandtofrelais en slangklemmen en als die riemen. als je dat gaat meenemen, dan ga je op safari, en niet langs de snelweg naar zweden.
En een benzinestation met 90% van die spullen is altijd redelijk in de buurt
Mocht je dat dan toch nodig hebben gehad en niet bij je:
Noodnummer ANWB is genoeg. De rest volgt vanzelf.
O ja LPG niet op een boot of in een parkeergarage,(of iedere min of meer afgesloten ruimte) heeft te maken met het feit dat LPG zwaarder is dan lucht en dus bij een brand zuurstof verdringt laag bij de vloer. Dardoor kunnen mensen bij brand in een bootruim of in een parkeergarage niet weg komen.
Je kan ook parkeergarages voor alleen LPG auto's afspreken in theorie, maar de omzet is daarvan vrij laag gok ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank Jeroen; lampjes verplaatst van thuus naar mee.