Motor vervangen, wat gelijk meenemen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kasper87 schreef : Goed, water/oliepompbout is dus niet nodig, die kan van de lijst. Carterventilatie goed schoonmaken, moet geen probeem zijn. Zijn de enkel-massa vliegwielen makkelijk te vinden? Wat is overigens het idee achter een dubbelmassavliegwiel? Of gewoon het huide gebruiken en een bijpassende koppeling scoren? En de oliekoelerslangetjes even nalopen.
<a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=94325 ">Hier staat meer informatie. Omdat ik je hoorde spreken over eventueel tunen kan het de moeite waard zijn om dat vliegwiel gelijk weg te doen. Een goed dubbelmassa vliegwiel moet je maar vinden, een goed enkelmassa LH 2.4 vliegwiel heb je voor 35-40 euro. Het idee achter het dubbelmassavliegwiel is dat je dan bij stationair draaien de bak niet kan horen (de tandwielen maken een heel zacht rammelend geluid zonder dat dm-vliegwiel) en het is iets soepeler. nadeel is dat het goed stuk kan, is gewoon een kwetsbaar deel. De D24TIC met de M90 heeft trouwens ook een enkelmassa vliegwiel icm met de M90, de bak zelf kan het goed hebben.
De combinatie die ik heb: LH 2.4 enkelmassa vliegwiel, D24T(IC) 1995+ koppelingsset, M90 versnellingsbak. werkt goed. Die koppeling zou tot 400NM moeten houden, dat is gelijk aan of net ietsje meer de originele M90 koppeling kan hebben.
Ik zeg natuurlijk niet dat je perse die weg moet gaan ( ) maar het kan wel een goede weg zijn als je toch al dingen gaat vervangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb bij Scandcar even overlegd, maar gewoon het dual-mass vliegwiel behouden was de goedkoopste optie, dus dat maar gedaan. Bovendien heb ik er straks 1 reserve op de plank liggen. Bij een eventuele toekomstige koppeling wissel zal ik het wel in mn achterhoofd houden.
Groet, Kasper
- V700 register
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef :
Daar verschillen de meningen over. Vaak kan goedkoper of imitatie ook wel hoor. Voordeel van origineel Volvo vind ik wel dat het altijd gewoon past en dat het is zoals Volvo het bedacht heeft. Volgens mij valt het prijsverschil wel mee, verschilt natuurlijk wel per product. Sommige dingen moet je wel origineel nemen, bijv. de lambdasonde als je op LPi rijdt.Kasper87 schreef : Dus voor de delen is org Volvo onbetwist het best? Is dat ook nog ergens anders te krijgen dan de dealer, of wordt het gewoon een dure grap zo?
- Ik zou die koprevisie niet doen, als de kop goed is dan issie goed. Kijk even naar de dikte van de klepstelplaatjes.
- Controleer of de LPi zittingen nog stevig vastzitten in het spruitstuk. (De)montage van de LPi injectoren gaat makkelijker als het spruitstuk op de werkbank ligt.
- Let bij de transmissie olie goed op dat je de juiste krijgt voor de M90.
- Hoe je aan de waterpompbout komt weet ik niet. Zijn meerdere, niet kritisch. En als je een nieuwe waterpomp bij de dealer bestelt krijg je die boutjes erbij. Of bedoel je de oliepompbout ? Die is bij de LPT niet kritisch.
Past altijd???? mwoh niet helemaal mee eens.....
bestelde laatst bij Volvo Helpman in Roden een set STANDAARD krukaslagers (hoofdlagers).....
paar dagen later ophalen, kreeg ik me daar een doos vol met doosjes!!!
Ik zeg: waar wil jij 3x 7 setjes lagersschalen laten op één krukas?
- volvomedewerker: ja als je één hele set krukaslagers beseld bij de importeur krijg je dit altijd zo
Ik (met stomheid geslagen): En welke van de 3 moet ik nou monteren dan? Welke is de standaard maat?
- volvomedewerker: die het beste past moet je monteren
sjonge jonge jonge
Maar ik ga er van uit dat het niet overal zulke halve garen zijn...