Stationaar 2000 toeren, CIS klep is het niet, LMM en LAMBDA
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
vandaag weer voor het eerst gedraait.
Maar draait met LMM erop tussen de 1600-2000 toeren, maar stabiliseert zich langsaam naar en blijft op 2000 toeren
Vervolgens de CIS klep wat 'mishandeld' zonder resultaat, hem ertussenuit gehaald, wat schoongemaakt en terug geplaatst, geen resultaat
vervolgens CIS klep vervangen van een motor die wel goed stationaar draait, geen resultaat, blijft stationaar hoogtoeren draaien
bij het losmaken van de LMM valt hij wel spontaan terug naar 900 toeren, waaruit hij langsaam richting de 1200 gaat en daar stabiliseert [motor schud en stotert niet!] LAMBA lampje springt wel aan
Vervolgens LMM vervangen met die van een motor die wel goed draait, geen resultaat.. blijft stationaar hoogtoeren draaien.
Gechekt op valse lucht, geen valse lucht kunnen vinden.
Motor draait verder wel goed en is goed reactief op het gaspedaal
Het gaat om een B230F uit '89 met injectie.
Ik heb geen idee wat het nog meer kan zijn!...
enige ideen/tips zijn erg welkom!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je de slang naar de CIS-klep dicht drukt (echt helemaal dicht) moet het toerental terugzakken naar 500rpm, basistoerental.Doet hij dit niet, lijkt me de gasklepstand, door welke oorzaak dan ook, inderdaad niet goed.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef : Sluit de gasklep goed (bijna helemaal) als je het gaspedaal niet indrukt, gasrol dus tegen de aanslag ? Schijf van de gasklep zit nog goed in de as van de klep, met die 2 kleine schroefjes ?Mij lijkt dat hij zonder voldoende lucht niet zoveel toeren kan draaien. Ergens moet er dus lucht in komen.
Gasrol komt tegen de aanslag, en kan niet verder [heb hem zelfs losgekoppeld gehad om het resultaat te zien]
Gasklep heb ik zelf niet bekeken, maar die moet naar mijn menig nog wel OK zijn anders zou die ook niet reageren op het pedaal/trek aan gasrol, maar kan er naast zitten.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
 Baseman schreef : Ligt de kabel niet gewoon scheef om de gasrol?
Als je de slang naar de CIS-klep dicht drukt (echt helemaal dicht) moet het toerental terugzakken naar 500rpm, basistoerental.Doet hij dit niet, lijkt me de gasklepstand, door welke oorzaak dan ook, inderdaad niet goed.
Zoals hierboven vermeld, gasrol er helemaal af gehad...geen resultaat....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vergis je niet hoor. Die schijf kan, als de klep geopend is, uit de as glijden en zo scheef vast komen te zitten in het gasklephuis. Als je dan een keer gas geeft met het pedaal kan de schijf weer losraken en goed komen te zitten waardoor de klem weer volledig sluit. Die gebeurtenis is hier vaker gerapporteerd, wat natuurlijk niet wil zeggen dat dit ook bij jou het geval is. Tis in ieder geval makkelijk te checken door die dikke luchtslang even los te maken. Als de gasklep op hierboven beschreven manier (ver geopend) klem zit, zou de rol ook niet tegen de aanslag komen schat ik in.gerryberrie schreef : Gasklep heb ik zelf niet bekeken, maar die moet naar mijn menig nog wel OK zijn anders zou die ook niet reageren op het pedaal/trek aan gasrol, maar kan er naast zitten.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ik ga morgen dan tog maar even de gasklep bekijken!
- V700 register
- Nieuw lid
-
We hebben tijdens de transformatie van mijn project van (inmiddels nu) jou blok de slangetjes van de carterventilatie overgezet op mijn blok. Heb je deze slangetjes inmiddels wel weer aangesloten, want dat zou anders wel de valse lucht verklaren.
Groetjes Harnt
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content"> </div><div class="content">Zeker!</div><div class="content">daar heb ik nog extra op gelet om dat niet te vergeten!, die heb ik weer terug geplaatst [gepikt van een andere motor] en daar lijkt het me niet te zitten, maar ik zal het nog eens checken.</div>Harnt schreef : Hey Gerben,
We hebben tijdens de transformatie van mijn project van (inmiddels nu) jou blok de slangetjes van de carterventilatie overgezet op mijn blok. Heb je deze slangetjes inmiddels wel weer aangesloten, want dat zou anders wel de valse lucht verklaren.
Groetjes Harnt
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Iets wat je normaal niet zou verwachten [altans ik] was het grote probleem: een 'opening' in het inlaatspruitstuk waar je een nippel in kan draaien, er zat helemaal niks in het gat, boutje erin en jaa!
motortje liep weer een stuk rustiger!
verder was ook het 'stangetje' van de gasrol naar de gasklep wat te strak gezet, en hield de klep dus open.
dat wat bijgesteld en hij pruttelt weer mooi rond de 900 toeren!
bedankt voor de hulp!