Hoe poelie van stuurpomp demonteren?!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan iemand kort aangeven hoe de poelie het gemakkelijkst van de pomp te halen is? Kan ik de pomp in de auto laten zitten? Is een trekker nodig?
Morgen krijg ik een nieuwe poelie en ik heb nogal haast met de reparatie omdat ik de auto nodig heb. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Jammer, ik dacht meteen aan jou. Wellicht zijn er anderen die zo´n operatie al eens tot een goed einde gebracht hebben.henk 940LPT schreef : Heb hier zelf geen enkele ervaring mee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je misschien een foto van hoe de as er nu uitziet ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn ervaring met een V440 pomp is dat er geen trekker tussen naaf en pomp past. Destijds heb ik daarom de poelie rondom weggeslepen en vervolgens met een dremel met een mini-slijpschijfje een sleufje in de naaf gemaakt. De spanning was er toen af en ik kon hem er zo vanaf pakken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Niemand die dat echt weet? Heeft iemand een doorsnede van de bevestigingsconstructie? Een andere pomp is toch wel wat te gemakkelijk als je al een nieuwe poelie gekocht hebt.Extra schreef : Kan iemand kort aangeven hoe de poelie het gemakkelijkst van de pomp te halen is? Kan ik de pomp in de auto laten zitten? Is een trekker nodig?
Groet, Rob

- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
In mijn ogen kan je dus best bij aankoop van een nieuwe pomp gelijk de riemschijf bijbestellen en door de leverancier ook laten oppersen.
Groeten,Hedwig
- André Struis
- Nieuw lid
-
Afgebroken prop/restant eraf trekken met een trekker.
Nieuwe pouly warm maken en erop krimpen,(gelijk hierna een natte lap er tegenaan houden om te koelen) als je het niet vertrouwd Loctite 648 gebruiken.
In elk geval geen kracht op de as uitoefenen, dat kost nl een pomp