960 wordt moeilijk wakker
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maargoed, ik heb dus al moeite met opstaan, maar de trouwe 960 (95, nieuw type op LPG) kan er ook wat van.
Koude start prima, geen enkel probleem maar aan voldoende vermogen ontbreekt het regelmatig. Meer dan stationair weg rijden lukt eigenlijk niet. Het is wel weer snel weg, na een paar honderd meter is alles weer zoals het moet zijn. Het is ook niet elke ochtend zo, maar wel vaak. Enige wat me opviel dat het een stuk beter was na benzine bijgetankt te hebben. Maar ook met goed gevulde tank gebeurt het nog.
Verder geen helemaal geen klachten. Iemand een idee hoe dit weg te krijgen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Maar dan liep hij na de start toch zeer moeizaam, op 4 poten? Dan staat volgend mij de heleboel te schudden en dat lees ik niet bij Sjaap.budo schreef : Ik herken de klachten en ik hoop voor je dat het bij jou wat anders is. Bij mij bleek de koppakking lek en de kop krom. Na een nachtje stilstand liepen cilinder 3 en 4 vol met water. Daardoor startte de 960 als een 940, op 4 poten dus.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is gewoon inhouden, wat snel weer weg is. Honderden meters is trouwens wel wat veel, enkele tientallen met 100 a 200 meter max houdt t wel op.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<p align="left">Dat viel wel mee. Eigenlijk wat Sjaap beschrijft: inhouden en niet willen accelereren. Het duurde ook maar kort: binnen 400 meter liep hij normaal!Eric Bakker schreef : Maar dan liep hij na de start toch zeer moeizaam, op 4 poten? Dan staat volgend mij de heleboel te schudden en dat lees ik niet bij Sjaap.
heb het wel eens vaker gehad bij montage van (zelfs org.) bougies dat er inwendig een beuk in de electrode zit (door bijv vallen).
omdat de breuk in de bougie ook een vonk inwendig maakt wordt deze sneller warm en zet uit waardoor de breuk zich sluit en gewoon ze werk gaat doen.
je zou even alle bougies eruit moeten draaien en even kijken of ge allemaal dezelfde kleur hebben en niet vettig of nat.
als er niets te zien is kan het nog zijn dat er een mengsel van gas en benzine binnen komt ipv benzine of gas.
waardoor hij als het ware even verzuipt.
je start immers op benzine en schakelt vrij snel over op gas.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben nog eens wezen zoeken naar lekke koppakking verschijnselen (mn broers V70 heeft er misschien eentje...) maar daar ben ik toch echt zeker van dat dat het niet is. Geen drukopbouw, geen smurrie in de tank, geen borrels, of wat dan ook.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb al eens gezocht naar valse lucht (dmv gericht spuiten met remreiniger) maar zonder positief resultaat...
Thijs
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb dit ook gehad (maar ik heb geen LPG), en na veel zoekwerk en proberen bleek het uiteindelijk de lambdasonde te zijn. Vervangen (origineel!) en probleem was opgelost.Thijs schreef : Helaas hebben wij ook zo'n soort probleem met onze 960. Bij een koude start loopt ie prima maar na zo'n 500m dan begint het toerental te dansen. Elke ochtend en precies op hetzelfde punt.
- V700 register
- Nieuw lid
-