Bezitters Volvo 760 type 2 met B280E en F motoren
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb zelf al de koudstartrelais er af gelaten maar dan verzuip hij als nog
mvg almere

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En komt weer terug in de oude stand ? dicht dus ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
mvg almere
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daarbij moest dus ook het inj.systeem los.Heb je de 6 rubberen ringetjes vervangen? Dit om valse lucht te voorkomen>

- V700 register
- Nieuw lid
-
mvg amere
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten Henk.
@ Allen:
De Volvo 760 heeft eigelijk 3 verschillende motoren gehad. (lees ander elktr."aansturing")
Slurpje is van 1982 en heeft geen "comp.gestuurde"CIS klep. V6 B28E 760GLE Mark1 Ook is er veel in de auto iets anders dan een 83 er.
Een ××maanden later hebben ze dat dus wel gedaan. V6 B28E 760GLE Mark2
De B280E zie ik dus als 760 GLE Mark 3
Maar dat is m,n eigen idee over de VOLVO 760 GLE
Ook over de B280E mag je me alles vragen daar ben ik op dit moment ook druk mee bezig........

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
zitten ook mensen met verstand van de v6en..
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Ik ben blij dat je er NÙ hartelijk om kunt lachen David, maar er komt een moment..........dat je nog eens aan die mensen met die vooroordelen terug zult denken , ik zal er dan niet hartelijk om lachen maar wel denken; Told you so!!davidvandijk schreef : technische kennis uitwisseling zal met mij zal erg veel geduld vergen, maar net als mijn auto heb ik alle tijd, maar met jaartallen heb ik wel wat: ik heb een fantastische 760 GLE estate uit 1989, en ik ik ben er erg blij mee. Wat een fantastische auto is dit! Alle vooroordelen van de PRV moet ik hartelijk om lachen; super motor! (ik ben niet zo technisch, maar voel echt wel iets als ik gas geef!) Ook heb ik een 82 er; zelfde verhaal: onvervangbaar.
Maar serieus; het is logisch dat als alles prima functioneert je dan supertevreden bent.(dan vindt je een Alfa van 20jr oud ook prima ) Ik heb met de mijne toen de prv er nog in lag dik 600km gereden vanuit Duitsland en hij liep super, ontzettend veel koppel, heerlijk! Maar dan, als je problemen krijgt, eerst zien te localiseren en dan nog zien op te lossen.... David, ik wens jou een voorspoedig 2010 (en iedereen met een prv)