Volvo 940 estate wil niet starten

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2009 00:22 #1243003 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja

Fat Rat schreef : ....of zit ik er naast? 

Ja, want een BDP gaat niet in een keer stuk maar werkt vaak koud nog wel, maar warm niet meer.Koud met een andere ECU zou ik theorie dus kunnen werken.Als een BDP sensor echt helemaal niks doet, heb je gelijk, maar dat is meestal niet het geval.Beetje dat brandstofrelaisverhaal, gaat ook ahperen als ie warm is, je vraagt je weken af hoe het kan dat ie af en toe sputtert en vervolgens sta je een keer stil en doet ie niks meer.Volgende ochtend, geen probleem, dat idee...;-)Mijn pa had het met zijn SAAB, dan sta je bij elke tankbeurt ineens verplicht stil op de parkeerplaats waar je hem heen hebt moeten duwen, om na een uur weer verder te kunnen.Als je dat wegens 44 liter gastank 4 keer moet doen op de 1200 kilometer, duurt in 1 dag naar huis rijden best lang...;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Siang Phoa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2009 00:52 #1243007 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic contactslot?
kan niet simpelweg het contactslot kapot zijn?  Dit is het enige onderdeel dat ik buiten normale slijtagegevoelige onderdelen heb moeten laten vervangen in 12 jaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2009 12:05 #1243032 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlezen
Als je een slechte BDP hebt zou je verwachten dat je daar een foutcode over krijgt bij uitlezen. Ook een check die je snel en voor niet teveel geld of helemaal gratis kan doen. Weet alleen niet of je dealer daar zo happig op is, om alle tips van ons uit te proberen :) Sommigen gaan er erg goed mee om en beschouwen het als zinvolle input. Anderen zien het als bemoeienis, je vraagt hen toch het probleem op te lossen ? Helemaal lastig wordt het als je onderdelen wilt laten vervangen maar dit niet het probleem blijkt te zijn. Die mag je gewoon betalen, evenals de uren voor die niet-werkende oplossingen :)Overigens, als hij op benzine goed rijdt maar je nog wel problemen op gas houdt dan zou ik naar een LPG specialist gaan. Ook die jongens zijn niet goedkoop maar hebben wel de apparatuur. Beter dat dan de mannen van de garage er zelf mee laten prutsen of hen de wagen naar dezelfde specialist laten brengen (incl. uurtarief van de chauffeur van de garage en de receptioniste).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD