Volvo 940 estate wil niet starten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2009 20:47 #1075553
door V700 register
Volvo 940 estate wil niet starten is gemaakt door V700 register
Ik Heb een probleem met mijn volvo 940 estate 2.3 ( gas)
Auto start niet meer ik heb de auto weggebracht naar een volvo garage maar zij kunnen de oorzaak niet vinden.
De auto motor krijgt op de benzine injectoren geen pulse.
Eerst dacht men dat de computer stuk was deze vervangen maar start nog steeds niet.
Het vreemde is als er een computer van een andere type op wordt gezzet de auto wel start maar niet regelmatig loopt
Iemand ooit eenzelfde ervaring gehad en een idee voor een oplossing

Bart

Auto start niet meer ik heb de auto weggebracht naar een volvo garage maar zij kunnen de oorzaak niet vinden.
De auto motor krijgt op de benzine injectoren geen pulse.
Eerst dacht men dat de computer stuk was deze vervangen maar start nog steeds niet.
Het vreemde is als er een computer van een andere type op wordt gezzet de auto wel start maar niet regelmatig loopt
Iemand ooit eenzelfde ervaring gehad en een idee voor een oplossing

Bart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2009 21:01 #1242976
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic computer
als de auto het op twee computers niet doet, maar wel op een vreemde zou je toch bijna concluderen dat de beide computers de geest hebben gegeven. Is bij het aansluiten van de computers wel de auto volledig spanningsloos geweest? cq accupolen los? want een beetje heen en weer pluggen onder spanning lijkt me niet helemaal de juiste weg.
gr, Jan van Ee.
gr, Jan van Ee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2009 21:15 #1242979
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jan
Bedankt voor de
Jan
Bedankt voor de reactie.
De auto staat bij een volvo garage ik neem aan dat ze weten wat ze doen
Klein stukje historie over de auto van de laatste maand
Ik heb de laatste maand de volgende items laten vervangen.
Bezinepomp
relais van de pomp
nieuwe gasinjectoren ( vialle).
Nieuwe radiator
nieuw stuurhuis
De auto had de laatste tijd al vaker startproblemen maar ik kreeg hem meestal wel aan de gang.
Nu doet hij helemaal niets meer
Bedankt voor de reactie.
De auto staat bij een volvo garage ik neem aan dat ze weten wat ze doen
Klein stukje historie over de auto van de laatste maand
Ik heb de laatste maand de volgende items laten vervangen.
Bezinepomp
relais van de pomp
nieuwe gasinjectoren ( vialle).
Nieuwe radiator
nieuw stuurhuis
De auto had de laatste tijd al vaker startproblemen maar ik kreeg hem meestal wel aan de gang.
Nu doet hij helemaal niets meer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2009 21:22 #1242983
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke
Welke computer is vervangen ? De ECU (benzine computer) of die van de LPG installatie ? Is het Vialle LPi ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2009 21:25 #1242984
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De ecu is vervangen en het
De ecu is vervangen en het is inderdaad vialle lpi
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2009 21:34 #1242985
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onderbreekrelais ?
Mogelijk het onderbreekrelais voor de benzine injectoren ? Dit relais wordt aangestuurd door de LPE (LPi computer) en hoort het signaal naar de benzine injectoren pas te onderbreken als je op LPG gaat rijden. In "ruststand" (onbediend) hoort de relais het signaal van ECU naar de benzine injectoren gewoon door te geven. Je zou nog eens kunnen proberen de 4 zekeringen voor het LPi systeem bij de accu te verwijderen. Mogelijk stuurt de LPE het relais niet goed aan, echter zonder die zekeringen krijgt de LPE geen voeding en zou het relais naar de ruststand moeten gaan. De LPE kan dan geen roet in het eten gooien. Je zou dan gewoon moeten kunnen starten en op benzine kunnen rijden. Het klinkt een beetje vreemd, dat het probleem met een andere ECU weg is en de LPE de oorzaak kan zijn. Maar ik had iets wat hier op lijkt met mijn LPi. Afslaan op moment van overschakelen van benzine naar LPG. Was met een andere LPE helemaal weg. We dachten dus dat het aan de LPE lag. Uiteindelijk bleek het toch in het benzine onderbreekrelais te zitten. Op één of andere manier deed die andere LPE toch "iets" op een andere manier waardoor de storing weg leek. Mogelijk speelt hier ook zoiets, een LPE probleem wat met een andere ECU weg lijkt te zijn.Die test met het weghalen van die 4 zekeringen kun je snel en goedkoop doen, daarom lijkt het me iets wat je zeker zou kunnen proberen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2009 21:42 #1242986
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Henk
Klinkt plausibel
Hallo Henk
Klinkt plausibel ga het morgen uit proberen
bedankt

Klinkt plausibel ga het morgen uit proberen
bedankt

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2009 21:51 #1242987
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Check
Controleer ook even de soldeerverbindingen bij het onderbreekrelais (zit meestal ergens onder de bobine). Dit zijn meestal vrij grote klonten soldeer, met mechanische trillingen en uitzetten/krimpen door temperatuur wil de kwaliteit van de verbinding ook nog wel eens minder worden. Het is veel soldeer omdat daar veel relatief dikke draden bij elkaar komen, om dat aan elkaar te "lijmen" heb je veel soldeer nodig. Die soldeerverbindingen verbinden de ECU met het onderbreekrelais en het onderbreekrelais met de kabels richting de benzine injectoren. Als daar wat overgangsweerstand zit door een slechte verbinding kan het zijn dat de ene ECU daar geen problemen mee heeft maar dat het signaal van een andere ECU niet sterk genoeg is om de injectoren mee aan te sturen.
In ieder geval succes gewenst
In ieder geval succes gewenst

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2009 22:19 #1242991
door V700 register
Enne, er zijn dealers die er prima mee omgaan, maar mijn ervaring is, dat de meesten niet al te veel energie meer steken in het uitzoeken van lastige problemen met een bak van dik 15 jaar oud.
Beantwoord door V700 register in topic BDP?
Injectoren krijgen ook geen pulse (je bedoelt spanning, neem ik aan?) als de BDP sensor stuk is.Je krijgen wel 'pulse' maar er komt niks uit, als de drukregelaar stuk isEr komt ook niks uit als het witte brandstofpomprelais defect is.T-Tauri schreef : De auto motor krijgt op de benzine injectoren geen pulse.
Enne, er zijn dealers die er prima mee omgaan, maar mijn ervaring is, dat de meesten niet al te veel energie meer steken in het uitzoeken van lastige problemen met een bak van dik 15 jaar oud.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2009 00:17 #1243002
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vreemde ECU
Met een BDP die stuk is zou de wagen met een "vreemde" ECU ook niet moeten starten lijkt mij, of zit ik er naast?
Moderators: Jerry Stam