Distributie B204GT gebroken: raken de kleppen de zuigers?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2009 23:49 #1075402 door V700 register
<div></div><div>Ja, het is gebeurd. Nu nog benieuwd of iemand met zekerheid kan zeggen of de kop er wel of niet af moet, al is het maar ter controle.</div><div> </div><div>Ik wacht in spanning af.....</div><div> </div><div> </div><div>Groeten,</div><div> </div><div> </div><div>Arthur </div><div> </div><div> </div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2009 00:01 #1242411 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic helaas
ja
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2009 00:20 #1242413 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 100% kassa.... maak van de
100% kassa....
maak van de nood een deugd en zet er een B234F kop op: grotere kleppen + wildere nokkenstokken + meer power....
Ik wil maar zeggen, het moet niet persee een B204 kop zijn, het kan ook anders en waarschijnlijk daardoor ook goedkoper. Vind maar eens een B204FT/GT-kop... een B234F kop is makkelijker. Zijn er veel meer van.
revisie:
set kleppen, minimaal 8 schat ik zo in maar waarschijnlijk meer. Inslijpen, uit en inbouwwerk,koppakkingset, mogelijk een set nieuwe kopbouten, nieuwe riem, nieuwe riemspanner, afpersen kop, vlakken kop, nieuwe koelvloeistof.
duur geintje...
&#160;
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2009 08:33 #1242416 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic nachtmerrie....
Balen!
&#160;
Dit is zo'n beetje dé nachtmerrie van elke bezitter van een 16V, het breken van de distributieriem.
En helaas zijn er dan geen engeltjes die het laten meevallen....
Succes met de reparatie, en ik ben het met Jan eens, B234F koppen zijn véél makkelijker te vinden dan de B204FT motoren, ik spreek uit ervaring!
&#160;
GG,
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2009 09:16 #1242417 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oei
Laat de huidige kop reviseren... een B234 kop past denk ik wel, maar wordt erg krapjes. 89mm boring versus 96mm. Zou ik zelf dus niet gauw aan beginnen.
Lang niet alle kleppen zullen krom zijn, lijkt me, en bij een revisie heb je alles weer zoals het hoort. 
Ik ben wel benieuwd naar de oorzaak. Oliepompbout/spanrol/balansas-riem?
Succes met de reparatie!
Groet,
Philip

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2009 09:30 #1242418 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Dom?

flip_21 schreef : een B234 kop past denk ik wel, maar wordt erg krapjes. 89mm boring versus 96mm. Zou ik zelf dus niet gauw aan beginnen.
Groet,
Philip

&#160;
Misschien een domme opmerking, maar als je de kop én de zuigers van een B234F kop overzet lijkt me dat het verschil in boring niet relevant is toch? 
&#160;
GG,
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2009 10:46 #1242420 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probleem

Miquelangelo1969 schreef : Misschien een domme opmerking, maar als je de kop én de zuigers van een B234F kop overzet lijkt me dat het verschil in boring niet relevant is toch? 

Das juist het probleem. De zuigers van een B23x passen niet in het blok van een B20x omdat de boring van de laatste kleiner is. De diameter van de zuiger is een klein beetje kleiner dan de boring. De diameters van de zuigers verschillen dus ook, maar die van een B23x zullen niet in binnen de boring van de B204 passen. 
Vraag me af hoe je een goede kopafdichting krijgt als je een B204 blok hebt met een B234 kop erop. De B234 koppakking nemen lijkt me, maar dicht de boel dan wel goed af op het onderblok ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2009 12:39 #1242425 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic euh....
Misschien moet ik mijn idee een beetje toelichten.
Men hebbe een B204FT blok, met hebbe ook een B234F blok.
Men neme het 204 onderblok en zette daar het B234 blok op. Dan hebbe men toch geen problemen met zuigers ed. want die komen toch mét blok en kop (nokkenassen en kleppentoestand) mee?
Of zie ik dit helemaal verkeerd? Want als ik het verkeerd zie kan ik mijn projectje (B234FT) ook wel stoppen!
Maar euh, als die B204FT kop eraf gaat, dan wil ik hem samen met de spruitstukken wel overnemen!!
&#160;
GG,
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2009 14:45 #1242432 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blok
Wat bedoel je met "onderblok" en "blok" ? Want daar gaat het volgens mij mis. Alles onder de koppakking noem ik blok, en daar zitten de krukas, drijfstangen en zuigers in. De zuigers zitten middels de drijfstangen aan de krukas vast. De "gaten" waar de zuigers in bewegen zitten dus in het blok, met boring wordt de diameter van die gaten bedoeld. Alles boven de koppakking noem ik kop, daar zit(ten) dus de nokkenas(sen), kleppen etc op. Ik dacht dat de krukas en de krukaslagers van de onderzijde tegen het blok zijn geschroefd en dat de carterpan daar vanaf de onderzijde weer tegen aan zit. 
In hoeverre je nog een apart onderblok hebt met alleen de krukas (waar dus wel de zuigers aan zitten) en de krukaslagers weet ik niet. Stel dat dat wel zo is dan kun je misschien er een B234 blok op zetten, mits je de verbinding tussen onderblok en blok kunt maken (gaten/draadgaten op de goede plaats etc). Dan nog zou je zuigers van het B204 onderblok los moeten maken en vervangen door zuigers uit het B234 blok. Waarom zou je uberhaupt het B204 onderblok willen gebruiken ??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2009 15:21 #1242434 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic onderblok.....
Onderblok is idd die met krukas, blok is waar de zuigers in bewegen, kop is waar de kleppen en nokkenassen zitten.
Dus wanneer je de zuigers van een 234 op een 204 onderblok (dus krukas) kan zetten, en daar weer een 234 kop (die dus op de zuigers én het onderblok past) op, met daaraan het uitlaat- (ivm turbo aansluiting)en inlaatspruitstuk van de 204 dan heb je een B234FT.
Het onderblok van een B204 heeft volgens mij oliesproeiers voor de zuigers, die heeft een B234 niet, als je flink turbo gaat zijn die geen overbodige luxe volgens mij....
Maar nogmaals, ik kan er helemaal naast zitten hoor!
&#160;
GG,
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD