Distributie B204GT gebroken: raken de kleppen de zuigers?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
maak van de nood een deugd en zet er een B234F kop op: grotere kleppen + wildere nokkenstokken + meer power....
Ik wil maar zeggen, het moet niet persee een B204 kop zijn, het kan ook anders en waarschijnlijk daardoor ook goedkoper. Vind maar eens een B204FT/GT-kop... een B234F kop is makkelijker. Zijn er veel meer van.
revisie:
set kleppen, minimaal 8 schat ik zo in maar waarschijnlijk meer. Inslijpen, uit en inbouwwerk,koppakkingset, mogelijk een set nieuwe kopbouten, nieuwe riem, nieuwe riemspanner, afpersen kop, vlakken kop, nieuwe koelvloeistof.
duur geintje...

- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Dit is zo'n beetje dé nachtmerrie van elke bezitter van een 16V, het breken van de distributieriem.
En helaas zijn er dan geen engeltjes die het laten meevallen....
Succes met de reparatie, en ik ben het met Jan eens, B234F koppen zijn véél makkelijker te vinden dan de B204FT motoren, ik spreek uit ervaring!

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Lang niet alle kleppen zullen krom zijn, lijkt me, en bij een revisie heb je alles weer zoals het hoort.
Ik ben wel benieuwd naar de oorzaak. Oliepompbout/spanrol/balansas-riem?
Succes met de reparatie!
Groet,
Philip
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 flip_21 schreef : een B234 kop past denk ik wel, maar wordt erg krapjes. 89mm boring versus 96mm. Zou ik zelf dus niet gauw aan beginnen.
Groet,
Philip
Misschien een domme opmerking, maar als je de kop én de zuigers van een B234F kop overzet lijkt me dat het verschil in boring niet relevant is toch?

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Das juist het probleem. De zuigers van een B23x passen niet in het blok van een B20x omdat de boring van de laatste kleiner is. De diameter van de zuiger is een klein beetje kleiner dan de boring. De diameters van de zuigers verschillen dus ook, maar die van een B23x zullen niet in binnen de boring van de B204 passen.Miquelangelo1969 schreef : Misschien een domme opmerking, maar als je de kop én de zuigers van een B234F kop overzet lijkt me dat het verschil in boring niet relevant is toch?
Vraag me af hoe je een goede kopafdichting krijgt als je een B204 blok hebt met een B234 kop erop. De B234 koppakking nemen lijkt me, maar dicht de boel dan wel goed af op het onderblok ?
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Men hebbe een B204FT blok, met hebbe ook een B234F blok.
Men neme het 204 onderblok en zette daar het B234 blok op. Dan hebbe men toch geen problemen met zuigers ed. want die komen toch mét blok en kop (nokkenassen en kleppentoestand) mee?
Of zie ik dit helemaal verkeerd? Want als ik het verkeerd zie kan ik mijn projectje (B234FT) ook wel stoppen!
Maar euh, als die B204FT kop eraf gaat, dan wil ik hem samen met de spruitstukken wel overnemen!!

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
In hoeverre je nog een apart onderblok hebt met alleen de krukas (waar dus wel de zuigers aan zitten) en de krukaslagers weet ik niet. Stel dat dat wel zo is dan kun je misschien er een B234 blok op zetten, mits je de verbinding tussen onderblok en blok kunt maken (gaten/draadgaten op de goede plaats etc). Dan nog zou je zuigers van het B204 onderblok los moeten maken en vervangen door zuigers uit het B234 blok. Waarom zou je uberhaupt het B204 onderblok willen gebruiken ??
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Dus wanneer je de zuigers van een 234 op een 204 onderblok (dus krukas) kan zetten, en daar weer een 234 kop (die dus op de zuigers én het onderblok past) op, met daaraan het uitlaat- (ivm turbo aansluiting)en inlaatspruitstuk van de 204 dan heb je een B234FT.
Het onderblok van een B204 heeft volgens mij oliesproeiers voor de zuigers, die heeft een B234 niet, als je flink turbo gaat zijn die geen overbodige luxe volgens mij....
Maar nogmaals, ik kan er helemaal naast zitten hoor!

GG,