Loopt slecht op benzine, goed op gas

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2009 19:41 #1244015 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic testen

volvo-960 schreef : Injectorreiniger heb ik al aan de benzine toevoegd in een volle tank, en leeggereden. Hierdoor heb ik geen verbetering gemerkt. Nu zit de tank vol met euro 98 maar loopt er nog steeds (even) slecht op. Zijn de injectoren ook nog met de hand te reinigen, bv met remmenreiniger??

Klopt wel injectorreiniger is een hulpmiddel dat soms een beetje werkt. De injectoren zijn zelf niet te reinigen. Zul je naar een speciaal bedrijf moeten gaan. Bij een Boschcenter enz. kun je eventueel je injectoren ook laten testen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2009 20:37 #1253958 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Loopt slecht op benzine maar goed op LPG
Ik heb een 940 op LPG en heb dit probleem ook. Ik eh mij laten vertellen dat het mijn kleppen kunnen zijn. Benzine luitsterd nauwer naar de klepinstelling dan gas. Hierdoor kan het zijn dat hij op benzine slecht loopt, maar op gas goed. Mijn kleppen zijn uitgesteld en moet een nieuwe kop op. Ik kan het dus niet uittesten, maar heb jij dat al gedaan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2009 20:40 #1253961 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt
Lijkt me niet een echt logisch verhaal om eerlijk te zijn. Wat je kunt proberen is extra dunne plaatjes te bemachtigen of, als dat niet afdoende is, proberen je klepstelen nog een stukje af te laten slijpen. Op deze manier kun je wellicht goedkoper proberen of het nu aan die klepspeling ligt of niet (en nog even doorrijden zonder kosten van koprevisie). Wat vaak kapot gaat is de LMM (luchtmassameter), op LPG kun je dan nog doorrijden, op benzine niet of slecht. Zijn de foutcodes gewist en opnieuw uitgelezen ? Kwam daar nog wat uit ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2009 21:08 #1253966 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ehm...
Waren wij hier niet van de gestructureerde manier van naar oorzaken (en oplossingen) zoeken? Natuurlijk kan het van alles zijn, ook de zaken die worden gesuggereerd in het draadje, naast honderdduizend andere mogelijke oorzaken. Je wil denk ik zoveel mogelijk proberen te voorkomen dat je willekeurige onderdelen gaat vervangen in de hoop dat je probleem verdwijnt. Volgens mij was stap 1 toch écht de computer volledig resetten (nee, niet alleen door zekering 1 eruit te trekken, maar door de accupolen volledig los te halen), en dan rijden maar tot het lambda lampje gaat branden. Foutcodes uitlezen, hier melden (of op de site opzoeken) en dan kunnen we op een wat minder willekeurige wijze naar mogelijke oorzaken -en oplossingen- gaan kijken. Daarbij gaan we er eigenlijk altijd vanuit dat de basale zaken (bougies, bougiekabels, schoon luchtfilter, kleppen gesteld) netjes in orde zijn. Je zou niet de eerste zijn die een draadje start dat tot 80 bijdragen groeit en waarbij de topicstarter uiteindelijk erachter komt dat de klepspeling tot nul is gedaald of dat het luchtfilter volledig dichtgekoekt is (om maar eens wat te noemen).
Het erbij halen van 940's met 'hetzelfde probleem' helpt niet echt. Een 940 toch echt wel wat anders (vaak ook met andere motor, en ander LPG systeem) dan de 740 waar de topicstarter over praat.
Wat tenslotte ook echt helpt, is een terugkoppeling (liefst door topicstarter) wanneer de oplossing gevonden is. Dan is de kringloop van symptomen, oorza(a)k(en) en oplossing(en) compleet en heeft iedereen er wat aan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2009 21:48 #1253974 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als we dan toch
Als we dan toch gestructureerd bezig zijn: Is al gemeten of de injectoren voldoende spanning krijgen ? Zal niet de eerste keer zijn dat een kabelbreuk of een slecht contact een of meerdere injectoren niet goed meer laten werken.
Groet,
Pieter

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC