Loopt slecht op benzine, goed op gas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2009 23:23 #1075088 door V700 register
Loopt slecht op benzine, goed op gas is gemaakt door V700 register
Hallo,
Mijn 740 bj 1990, 2.3 liter op gas en benzine loopt op benzine erg slecht. Dat wil zeggen, als ik boven de 1500rpm rijd gaat het redelijk maar trekt slecht op. Heb ook het gevoel dat hij af en toe iets hikt/inhoud. Sta ik echter voor een stoplicht (stationair) dan gaat het helemaal mis. Het toerental schommelt heel erg tussen de 200 - 1000 rpm, een paar keer en dan slaat hij af. Als ik gas met het gas speel kan ik hem wel aan de praat houden op 1500 rpm. Dit is bij warme en koude motor. Ook als hij er laag in toeren rijd (+/-1200 rpm in zn 2) komen er 'knallen' onder de motorkap vandaan, backfire?? Op gas rijdt hij echter wel gewoon goed, in het hele toerenbereik.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik kon in de zoekresultaten eigenlijk niks passends vinden voor dit probleem..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2009 00:10 #1241050 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kapotte LMM?
Kapotte luchtmassa meter?Kun je hem uitwisselen met een werkend exemplaar?Die knallen, zijn vermoedelijk backfires.
Die zijn niet goed.
De LMM kan er van stuk gaan en alles wat de knal van een backfire niet gewend is, ploft kapot, zwakste punt eerst.Luchtfilterhuis, slang er naartoe even nakijken op lekken, valse lucht?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2009 21:49 #1241117 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar dan zou hij op gas toch
Maar dan zou hij op gas toch ook slecht moeten lopen lijkt me? Op gas loopt hij prima. Reed vandaag weer op de snelweg op benzine en dat ging eigenlijk goed al heb ik het idee dat hij wel wat kracht mist op benzine. Maar toen ik bij aan het einde van de afrit uitrolde en de koppeling intrapte sloeg de motor gewoon af. Dus vraag ik me af of de lmm wel kapot is, aangezien hij op gas prima rijdt. Nog andere ideeen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2009 22:07 #1241123 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik weet niet goed wat je bedoeld.
Ik weet niet goed welk onderdeel je op doeld, als je aanneemt dat ie op gas ook rot moet lopen, maar met een kapotte LMM kun je uitstekend van hilversum naar Den Bosch rijden, maar starten is met heel erg veel moeite nog net te doen, met wat flinke ploffen en knallen.
Voor de rest hebben de verschillende onderdelen vast wel invloed.
De 940 van mijn broer sloeg ook af op gas, zit een OMVL 110 van Vogels in.Ik heb de stationaier omloop schroef opnieuw afgesteld en hij rijd weer acceptabel.Handleiding staat bij Vogels op de site.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2009 23:26 #1241144 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou, ik vroeg me af of het
Nou, ik vroeg me af of het de LMM wel de oorzaak kan zijn. Aangezien de auto op gas prima loopt, gewoon goed. En alleen op benzine slecht, vooral laag in toeren dus. Ik zou verwacht dan als de LMM kapot is hij op benzine en gas slecht zou lopen.
Dus ik zoek eigenlijk een andere oorzaak, of wordt de LMM door de gasinstallatie niet gebruikt en kan dat wel de oorzaak zijn van het slecht lopen op benzine.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2009 23:40 #1241151 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duidelijk.
Dan wil ik graag van je weten welke gasinstallatie je in de auto hebt zitten, dus merk, type en uitvoering.Ik spaar schema's dikke kand dat ik hem heb, kun je het zo in nazien.
Een AMS moet je inleren, dat doe je op basis van een goed werkende benzineloop.Als dat werkt, neemt de AMS de instellingen van de benzine ECu over en gaat daarmee aan de slag.Omdat je bij een AMS gasbak de LMM zonder probleem los kunt trekken, als ie eenmaal loopt, neem ik aan dat ie op gas met een goed ingestelde AMS dus niet nodig is.Ga je nu je AMS opnieuw inleren (NOOIT DOEN eerst de benzineloop op orde brengen, niet omdat dat handiger kan zijn, maar omdat je permanente schade aan je blok of AMS kunt toebrengen) neemt ie de huidige gegevens over van de ECU, die niet zo best zijn en hopelijk geeft AMS bij inleren dan een foutmelding.
Dus, ik denk, mede omdat ik het zelfde issue met de 940 van mijn broer had, dat de LMM voor benzineloop in orde moet zijn, maar weg kan als je gewoon op gas rijdt.
(Anyone???? Prove me wrong?)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2009 14:25 #1243993 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lmm vervangen, probleem niet opgeslost
De volvo heeft nog steeds hetzelfde probleem als bovenaan beschreven. Inmiddels heb ik de luchtmassameter wel vervangen maar dit heeft niet geholpen. Op gas rijd de auto nog steeds goed maar op benzine dus niet. Stationair schommelt het heel erg tussen de 200-1200 rpm tot afslaan. Vanaf de 1500 rpm gaat het beter (niet goed) maar heb het idee dat hij ook vermogen mist. Als ik bv met 1500 rpm rijd en gas (benzine) bij geeft hikt ie eerst een paar keer en gaat dan pas in toeren stijgen. Iemand nog een ander idee dan de luchtmassameter?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2009 16:05 #1243999 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ademnood.
Zit er geen obstructie in je luchtinlaatkanaal?maw, doet ie het ook, dat dansende toerental, als je de deksel van het luchtfilter losneemt en los laat liggen? (zonder filter, gewoon tijdelijk een flinke hap filterloze buitenlucht)(niet mee rijden dus, enkel testen bij stationair)
Heb je toevallig een backfire-klepje op je luchtfilterhuis?

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2009 19:12 #1244012 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Injectoren
Het zouden de benzineinjectoren wel eens kunnen zijn die gedeeltelijk verstopt zitten. Injectorreiniger zou een keer te proberen zijn. Een complete rail van een goed lopende motor monteren zou ik eerder doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2009 19:28 #1244014 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Al geprobeerd
Injectorreiniger heb ik al aan de benzine toevoegd in een volle tank, en leeggereden. Hierdoor heb ik geen verbetering gemerkt. Nu zit de tank vol met euro 98 maar loopt er nog steeds (even) slecht op. Zijn de injectoren ook nog met de hand te reinigen, bv met remmenreiniger??

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC