Heleboel rook boven de 5000RPM

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2009 01:19 #1239283 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nu we toch bezig zijn . . .

Miquelangelo1969 schreef :

Rob Hiemstra schreef : Maar ehh geen idee wat mijn auto doet boven de 5000 toeren. Echt niet :-)
Rob

Nu snap ik waarom Volvo rijders zo'n stoffig imago hebben....

Ik heb het een keer gedaan voor de film, doortrekken dus.
Ergens aan het begin, als we een straatrace doen, zie je even de toerenteller flink oplopen tijdens het optrekken. Volgens mij wel tot de 5000 toeren, ik zal nog eens kijken.  Ja, je moet er wat voor over hebben,toch?
Toen geen (witte) rook gezien. (Anders had ik het zeker gefilmd )
Rob K.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2009 16:46 #1239323 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Witte of blauwe rook?
Je spreekt over "blauw witte rook" en je denkt aan je olie.
Olieverbranden levert een blauwe pluim op; WITTE rook doet me vervolgens aan water denken!
Bij meer dan 5000 toeren staat het hele spul aardig op druk.
Dus: check dan zeker ook even!
Groet, Lieme Huib

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2009 15:49 #1239382 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic duidelijk...
Hallo Volvoïsten,
 
vandaag de carterontluchting er maar eens afgehaald, en schoongemaakt.
Ook het gedeelte eromheen, ik bedoel dus het blok eens helemaal schoongepoetst.
Toen weer even testen, en bij de 5500RPM, weer een wolk toch echt wel blauwe rook, toch maar even doorgetrokken tot de 6000RPM en pas toen ik het gas eraf haalde verdween de rook. Het is dus duidelijk dat ie gaat roken wanneer ik het gas erop heb en houdt en dat het direct stopt wanneer ik het gas los laat.
Thuis aangekomen zag ik onder de kap dat er duidelijk olie via de carter ontluchting naar boven het inlaatspruitstuk in was gekomen. Ook was er olie tussen de aansluiting van de flametrap/carterontluchting en het blok naar buiten gekomen.
Het is in ieder geval géén koelvloeistof, want daar ik het peil nog steeds hetzelfde, en het was echt blauwe rook.
Ik vermoed dat er om een of andere reden olie door de carterontluchting omhoog wordt geperst.
Zou dit kunnen duiden op een verstopping ergens anders in het blok? Is een blok bv te flushen?
Niet dat ik regelmatig mijn blok tot 6000RPM wil jagen, maar het lijkt mij toch dat er in ieder geval iets niet goed zit.
Ik hoop echt dat jullie met me mee willen denken om dit probleem te tackelen.
 
GG,
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD