revisie of een ruil motor
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat te doen, revisie of een ruiler???
John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je dit gedaan hebt dan weet je of je motor idd vervangen moet worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
want daar zat een gat in en het rubber was helemaal blubberig van de olie aantasting.
ik heb de olie keringen aan de voorkant allemaal vernieuwd.
Maar een liter per maand is het olie verlies ongeveer.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef : Je schrijft dat de turbo al vervangen is door een nieuw exemplaar ? Waar komt de olie er dan uit, de boel een keer goed schoondweilen en daarna regelmatig kijken of je aan de leksporen kunt herleiden waar het vandaan komt kan een hoop ophelderen. Als je een zichtbare olie lekkage hebt is het eenvoudiger/goedkoper te verhelpen dan een ruilmoter denk ik. Kijk eens bij de oliekoeler/oliefilter, carterplug, nokkenaskeerringen ? Heb je geen zichtbare lekkage dan is sltijdage een stuk waarschijnlijker. Je schrijft een liter per maand maar gebruikelijker is liter per duizend km te noemen. Als je per maand 10.000km rijdt is een liter niet veel. Een compressiemeting kan hierin duidelijkheid geven. Lage compressie = versleten zuigerveren/slijtage aan de cilindervoeringen.Qua revisie: Wat je allemaal laat reviseren hangt er een beetje vanaf wat er precies aan moet gebeuren. Als ze met een blok bezig gaan is het vaak verstandig aan aantal zaken preventief mee te nemen. Maar wat daarvoor in aanmerking komt hangt een beetje af van hoever ze het blok demonteren. Je zou het beste eerst een diagnose kunnen laten stellen en dan in overleg met het revisiebedrijf bepalen wat je allemaal "extra" mee kunt nemen. Qua kosten kan ik je geen schatting geven.
Lage compressie wil helemaal niet zeggen dat je zuigerveren versleten zijn of je cilinderwandt.
Het kan ook de koppakking zijn of een slechte klep waardoor je compressie verliest!
Bij slechte compressie kun je altijd eerst een lektest doen en dan weet je wat er is.
Lekt hij dan uit de carter ontluchting dan pas weet je dat het een zuigerafdichting probleem is.(voorbeeld)
Dus eerst een goede comressie meting laten doen en dan weet je of er iets mis is met je onderblok/zuigers.
Je kunt natuurlijk naar revisie boer gaan dan weet je zeker dat je blok niet goed is.
Eerst goedde diagnose.
groet Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat was 10, 10, 9,8, en 10,5 dus versleten is hij nog niet.
Er moet nu gekonstateerd gaan worden wat er wel aan de hand is.
waar kan ik nu het beste heen dat te laten onderzoeken.
een dealer daar ben je al 100,00 kwijt als je binnen bent gereden maar waar dan?
Zijn er ook garages die te vertreouwen zijn?
 
John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als de Turbo vervangen is zal waarschijnlijk de pakking en de o-ring van de olieafloopleiding niet goed meer zijn of niet vervangen. Ook kunnen onze Volvo's hardnekkig lekken aan de achterzijde van de kleppendekselpakking en verdelerhuis, de achterste krukaskeering is ook nog niet vervangen begrijp ik uit John's verhaal. Schoonmaken en kijken is al een indicatie. Blijkbaar kon deze garage wel compressie meten maar niet eens kritisch kijken naar een lekkage.
Dus mensen uit het zuiden, de garagetip van de week voor John.
 
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.