revisie of een ruil motor

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2009 16:35 #1073587 door V700 register
revisie of een ruil motor is gemaakt door V700 register
ik sta op het punt dat er wat aan de motor 450.00 km van mijn 940 gedaan moet worden de keringen zijn al vervangen maar, de olie perst er aan alle kanten uit doordat hij versleten is.
Wat te doen, revisie of een ruiler???
John

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2009 17:10 #1234327 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijken
Ik zou de kosten even op een rijtje zetten. Ruilmotor bij de dealer, revisie bij een revisiebedrijf of specialist of een 2ehands blok van een sloper. Misschien is dat laatste nog wel het goedkoopste. Wel even op onderhoudshistorie en kmstand van het blok uit de sloper letten en zorgen dat je de electronica die nu in je auto zit voor het nieuwe blok kunt gebruiken. Of, bij een ander blok (andere motorcode) alles erbij krijgt. Ontstekings- en injectiecomputer en evt. kabelboom. Vervangen door eentje van hetzelfde type is natuurlijk het makkelijkst en goedkoopst.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2009 18:33 #1234334 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet gelijk zo erg denken
Heb je de carter ontluchting al nagekeken en de compressie gemeten?
Als je dit gedaan hebt dan weet je of je motor idd vervangen moet worden. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2009 19:26 #1234337 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic revisie of ruil motor
ik heb de carterontluchting schoon gemaakt en de grote rubber aansluiting aan het luchtfilter en de turbo vernieuwd,
want daar zat een gat in en het rubber was helemaal blubberig van de olie aantasting.
ik heb de olie keringen aan de voorkant allemaal vernieuwd.
Maar een liter per maand is het olie verlies ongeveer.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2009 20:01 #1234340 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eruit
Je schrijft dat de turbo al vervangen is door een nieuw exemplaar ? Waar komt de olie er dan uit, de boel een keer goed schoondweilen en daarna regelmatig kijken of je aan de leksporen kunt herleiden waar het vandaan komt kan een hoop ophelderen. Als je een zichtbare olie lekkage hebt is het eenvoudiger/goedkoper te verhelpen dan een ruilmoter denk ik. Kijk eens bij de oliekoeler/oliefilter, carterplug, nokkenaskeerringen ? Heb je geen zichtbare lekkage dan is sltijdage een stuk waarschijnlijker. Je schrijft een liter per maand maar gebruikelijker is liter per duizend km te noemen. Als je per maand 10.000km rijdt is een liter niet veel. Een compressiemeting kan hierin duidelijkheid geven. Lage compressie = versleten zuigerveren/slijtage aan de cilindervoeringen.Qua revisie: Wat je allemaal laat reviseren hangt er een beetje vanaf wat er precies aan moet gebeuren. Als ze met een blok bezig gaan is het vaak verstandig aan aantal zaken preventief mee te nemen. Maar wat daarvoor in aanmerking komt hangt een beetje af van hoever ze het blok demonteren. Je zou het beste eerst een diagnose kunnen laten stellen en dan in overleg met het revisiebedrijf bepalen wat je allemaal "extra" mee kunt nemen. Qua kosten kan ik je geen schatting geven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2009 21:55 #1234361 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic juiste advies

henk 940LPT schreef : Je schrijft dat de turbo al vervangen is door een nieuw exemplaar ? Waar komt de olie er dan uit, de boel een keer goed schoondweilen en daarna regelmatig kijken of je aan de leksporen kunt herleiden waar het vandaan komt kan een hoop ophelderen. Als je een zichtbare olie lekkage hebt is het eenvoudiger/goedkoper te verhelpen dan een ruilmoter denk ik. Kijk eens bij de oliekoeler/oliefilter, carterplug, nokkenaskeerringen ? Heb je geen zichtbare lekkage dan is sltijdage een stuk waarschijnlijker. Je schrijft een liter per maand maar gebruikelijker is liter per duizend km te noemen. Als je per maand 10.000km rijdt is een liter niet veel. Een compressiemeting kan hierin duidelijkheid geven. Lage compressie = versleten zuigerveren/slijtage aan de cilindervoeringen.Qua revisie: Wat je allemaal laat reviseren hangt er een beetje vanaf wat er precies aan moet gebeuren. Als ze met een blok bezig gaan is het vaak verstandig aan aantal zaken preventief mee te nemen. Maar wat daarvoor in aanmerking komt hangt een beetje af van hoever ze het blok demonteren. Je zou het beste eerst een diagnose kunnen laten stellen en dan in overleg met het revisiebedrijf bepalen wat je allemaal "extra" mee kunt nemen. Qua kosten kan ik je geen schatting geven.


Lage compressie wil helemaal niet zeggen dat je zuigerveren versleten zijn of je cilinderwandt.
Het kan ook de koppakking zijn of een slechte klep waardoor je compressie verliest!
Bij slechte compressie kun je altijd eerst een lektest doen en dan weet je wat er is.
Lekt hij dan uit de carter ontluchting dan pas weet je dat het een zuigerafdichting probleem is.(voorbeeld)
Dus eerst een goede comressie meting laten doen en dan weet je of er iets mis is met je onderblok/zuigers.
Je kunt natuurlijk naar revisie boer gaan dan weet je zeker dat je blok niet goed is.
Eerst goedde diagnose. 
groet Chris 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2009 20:39 #1234427 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het eerste wat je makkelijk
Het eerste wat je makkelijk kunt doen (nadat je het blok heb geinspecteerd) is de boel effel lekker schoon spuiten/ontvetten. Als er dan uitwendige lekkage is heb je dat snel gevonden. En natuurlijk kun je daarna compressie meten, en als dat niet goed is, een cilinderlektest uitvoeren.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2009 13:16 #1234500 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic compressie
Ik kom net van een garage waar ze de compressie hebben gemeten.
Dat was 10,  10,  9,8,  en 10,5 dus versleten is hij nog niet.
Er moet nu gekonstateerd gaan worden wat er wel aan de hand is.
waar kan ik nu het beste heen dat te laten onderzoeken.
een dealer daar ben je al 100,00 kwijt als je binnen bent gereden maar waar dan?
Zijn er ook garages die te vertreouwen zijn?
 
John

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2009 13:34 #1234501 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke regio
In welke regio zit je (ongeveer) ? Aan een tip voor een goed adres in Zuid-Limburg heb je weinig als je zelf in Delfzijl woont...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2009 15:50 #1234509 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 045
is het netnummer, dus met zuid limburg komen we een heel eind.
Als de Turbo vervangen is zal waarschijnlijk de pakking en de o-ring van de olieafloopleiding niet goed meer zijn of niet vervangen. Ook kunnen onze Volvo's hardnekkig lekken aan de achterzijde van de kleppendekselpakking en verdelerhuis, de achterste krukaskeering is ook nog niet vervangen begrijp ik uit John's verhaal. Schoonmaken en kijken is al een indicatie. Blijkbaar kon deze garage wel compressie meten maar niet eens kritisch kijken naar een lekkage.
Dus mensen uit het zuiden, de garagetip van de week voor John.
 
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD