Horten, stoten en uitvallen

• Timo Blom
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
23-03-2009 21:20 #1232836 door Timo Blom
Beantwoord door Timo Blom in topic Het is inderdaad een FB en
Het is inderdaad een FB en heb onder het dashboardkastje op de ECU (heet dat zo) Jetronic zien staan.Zal morgen met het daglicht eens even de computer uitlezen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timo Blom
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
24-03-2009 18:06 #1232944 door Timo Blom
Beantwoord door Timo Blom in topic :O
Nou, weer een dag verder:
 Vanochtend eerst de computer uitgelezen. Code 1-1-1, niets aan de hand dus! Ik zag een slangetje dat een scheurtje had, dat heb ik verholpen in de hoop dat het probleem daarmee opgelost zou zijn. Niet dus! Na een tijdje begint de volvo weer te schudden en stotteren bij met name het optrekken op LPG. En de " hik" bij gasgeven op stationair toerental.
Bougies zijn nieuw, kleppen zijn onlangs gesteld.
Overigens zit er een Vialle gastinstallatie in. Als de Volvo een tijdje heeft stilgestaan of even op benzine heeft gelopen, doet hij het even goed, maar de problemen komen vanzelf weer...

• antoine kollee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2009 18:55 #1232946 door antoine kollee (GAST)
Beantwoord door antoine kollee (GAST) in topic Hoi, Heb een soortgelijk
Hoi,
Heb een soortgelijk probleem gehad, ik heb een LPT uit '97 met Vialle. Ik heb de 4 zekeringen (bij de accu) eens schoongemaakt (zie verder op dit forum bij lpg, ze zijn vermaard deze zekeringen) en het resultaat was verbluffend. Daarna was alle ellende verdwenen. Ik hoop dat het bij jou ook zo gemakkelijk is.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2009 19:12 #1232947 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De Vialle
De Vialle installatie kan zowel Vialle AMS als Vialle LPi zijn, alleen de laatste heeft die 4 zekeringen bij de accu. Als je die tegenkomt dus bijna zeker LPi, kun je ze niet vinden dan is de kans groot dat je een AMS hebt. Bas(eman) kan AMS uitlezen volgens mij.

• Timo Blom
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
25-03-2009 10:17 #1233005 door Timo Blom
Beantwoord door Timo Blom in topic AMS?
Wederom bedankt voor de reacties!
Ik zie bij de accu 1 " losse" zekering, moet er dus vanuit gaan dat ik AMS heb? Wat kost het uitlezen hiervan?
Tijdens de rit van vandaag vanaf het begin horten en stoten. Overigens doet hij dit tot 3000-320 toeren, daarna rijdt hij soepel en vertoont hij dit gedrag niet!

• Timo Blom
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
26-03-2009 08:59 #1233091 door Timo Blom
Beantwoord door Timo Blom in topic Een bekende opperde gisteren
Een bekende opperde gisteren dat het de timing van de ontsteking zou kunnen zijn. Dat ik hem een tikkeltje vroeger zou moeten zetten! Boven de 3000 toeren zou de vervroeging namelijk intreden, en dat zou kunnen verklaren waarom hij dan wel goed loopt. Op de snelweg, boven de 120 is er bijvoorbeeld echt geen probleem!
In hoeverre zou hij gelijk kunnen hebben?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2009 09:31 #1233094 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic NIets
De onsteking regelt zichzelf qua vervroeging (elektronische regeling), hoef je dus niets aan te doen. Je kunt het misschien met kunstgrepen (bepaalde pennen van de ontstekingsmodule aan de massa leggen) vervroegen. Maar je lost het probleem dan niet op maar bestrijdt symptomen. Het zou wel de bdp sensor kunnen zijn, geeft de positie van de krukas door aan de ECU en ontsteking (adhv daarvan bepaalt de ontsteking het tijdstip van vonken). Die zit achterop het blok op het vliegwielhuis. De werking daarvan is boven de 3000rpm minder van invloed op motorloop. Maar... heb je het alleen op lpg of ook op benzine ?

• Timo Blom
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
26-03-2009 10:10 #1233102 door Timo Blom
Beantwoord door Timo Blom in topic Ik heb het alleen op LPG. Op
Ik heb het alleen op LPG. Op benzine niet en als ik even op benzine ben overgeschakeld, ook even op LPG geen problemen, maar die komen vanzelf terug.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2009 10:15 #1233103 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan zit
Dan zit de storing in het LPG systeem of gemeenschappelijke delen die bij LPG extra kritiek zijn. Qua onsteking zijn dat bougies, kabels en bobine, misschien rotor en verdelerkap. Ontstekingsensor (BDP sensor) en ontstekingsmodule zullen goed zijn, vervroegen helpt niet. Stuur Baseman eens een PB, wellicht valt er wat te regelen met uitlezen van de AMS. Hij heeft de computer. Misschien kan dat wel de op de aankomende sleuteldag in Gemert (dan moet je wel even lid worden denk ik :)).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2009 16:50 #1233139 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan.

henk 940LPT schreef : Stuur Baseman eens een PB, wellicht valt er wat te regelen met uitlezen van de AMS. Hij heeft de computer. Misschien kan dat wel de op de aankomende sleuteldag in Gemert (dan moet je wel even lid worden denk ik :)).

Ik zal hem in de koffer mikken en meenemen. Formeel is voor sleutelen op de sleuteldag inderdaad lidmaatschap nodig.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC