Af en toe accu geheel ontladen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2009 17:45 #1229561
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook wel eens last van
gehad dat accu onverklaarbaar leeg wefdt getrokken.
Bleek achteraf startonderbreker te zijn, omdat de auto niet meer werdt gebruikt(geschorst) was de accu ook leeg getrokken.
Eenmaal weer opgeladen door auto 15 min te laten draaien daarna geen probleem meer doordat ik de accupolen los heb gehaald en ook de afgelopen koude vries dagen geen probleem meer met starten.
Auto start nog steeds elke keer zonder dat er mee gereden wordt hhoguit motor even laten draaien en op het erf een paar rondjes om niets vast te laten zitten.

Bleek achteraf startonderbreker te zijn, omdat de auto niet meer werdt gebruikt(geschorst) was de accu ook leeg getrokken.
Eenmaal weer opgeladen door auto 15 min te laten draaien daarna geen probleem meer doordat ik de accupolen los heb gehaald en ook de afgelopen koude vries dagen geen probleem meer met starten.
Auto start nog steeds elke keer zonder dat er mee gereden wordt hhoguit motor even laten draaien en op het erf een paar rondjes om niets vast te laten zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2009 21:59 #1229589
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik lees
Nergens dat je de accu hebt doorgemeten. Omdat alle lampjes uit zijn als je het contact aandoet wil nog niet zeggen dat de accu leeg is. De 7/900 serie heeft het probleem dat de kabels van de accu slecht worden, vooral de massa. Volvo levert een verbeterde massakabel. Dus als je de accu hebt opgeladen en dus de kabels bewogen hebt lijkt het alsof alles weer werkt.
Loop ook deze mogenlijkheid even na.
Succes.
Loop ook deze mogenlijkheid even na.
Succes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2009 10:41 #1229633
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor je input, de
Bedankt voor je input, de accu was echt volledig ontladen want dat zag ik aan de meter op de acculader. Duurde zelfs een uurtje voordat hij automatisch op hoog amperage ging laden. Als de accu zo leeg is dat hij net niet start dan knalt de amperemeter gelijk naar rechts.
Groet,
Paul
Groet,
Paul
Moderators: Jerry Stam