Auto sputtert als ik mijn gas indruk

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2009 14:39 #1229194 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook andersom
Erik, dat geldt ook voor andersom: Met de juiste onderdelen kan het ook niet wat worden als de boel niet juist afgesteld is. Eerst alles afstellen zoals het hoort en onderdelen in goede staat gebruiken. Pas als je weet dat alles goed is afstellingen gaan wijzigen als je denkt dat dat nodig is. Maar meestal is anders af moeten stellen dan de voorschriften een symptoom van een nog niet ontdekte fout elders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2009 15:07 #1229197 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helemaal gelijk henk.........

VErik schreef : Je kan van alles af gaan stellen maar als de basis niet goed is dan wordt het niet wat.
Loop dus eerst de basis na.

Staat er een beetje lullig nu ik het nog een keer lees.
Ik bedoel dus dat je niet direct aan het gasklephuis en positieschakelaar moet gaan draaien maar eerst de andere, slijtage onderhevige, onderdelen na zou moeten lopen.
Ik had beter de term "basiszaken", in de zin van voor de hand liggend, kunnen gebruiken.
Anders ga je slecht functionerende onderdelen "bijregelen" in de vaste basis

Groet,
Erik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2009 15:56 #1229206 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Checken
Ik denk dat ik jou wel begreep Erik :)
Je kunt natuurlijk wel controleren of gasklep en positieschakelaar zijn afgesteld zoals de bedoeling is. Is dat het geval => grote kans dat de storing ergens anders ligt (bijv. slechte onderdelen). Dan ook verder niet meer aankomen. Je bent dan zeker dat de basis goed is want dat heb je zelf geconstateerd !! Is het niet goed, dan heb je kans dat je problemen door slechte afstelling komen (en als je dat niet verhelpt, helpen nieuwe onderdelen ook niet). Ik ben meestal zelf van het checken, en pas onderdelen gaan vervangen (en geld uitgeven !!) als je zeker weet dat het niet aan de afstelling ligt.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2009 18:35 #1229240 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Handelen met voorkennis
Hallo Erik

VErik schreef : Je kan van alles af gaan stellen maar als de basis niet goed is dan wordt het niet wat.

Maarten (Exeres) heeft al meermaals verteld, dat de vorige eigenaar handgas ingebouwd had, omdat de motor anders niet bleef lopen. Maar als de motor niet wil blijven lopen en je kunt dat oplossen door gas bij te geven, is met grote waarschijnlijkheid de afstelling van het basistoerental niet goed. De symptomen die Maarten nu noemt, zijn mijns inziens een direct gevolg of beter nog, een verergering, van de problemen die ervoor gezorgt hebben dat de vorige eigenaar ervoor gekozen heeft om handgas in te bouwen. (Als we de persoon van de vorige eigenaar even buiten beschouwing laten. )
groetjes
Mathy

• Maarten Varewyck
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2009 23:17 #1229280 door Maarten Varewyck
Beantwoord door Maarten Varewyck in topic vernieuwd
bougies, bougiekabels, en al de rest van de ontsteking is al helemaal vernieuwd een paar maand geleden. Dus daar kan het niet aan liggen.
Ik denk idd dat het aan de regeling van de ontsteking moet liggen. Ga morgen eens naar de garage bellen om eens een afspraak te maken. Had het vanavond trouwens weer als ik naar huis 'probeerde' te komen.
ivm die handgas: die zit er zeker al heel wat jaren in. denk sinds 95 ofzo iets, want beetje later hebben wij de auto gekocht. Nooit problemen met gehad, maar blijkbaar is daar nu een einde aan gekomen.
groeten,
Maarten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2009 23:31 #1229284 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oeps........dan heb ik wat gemist...

Mathy schreef : Hallo Erik

Maarten (Exeres) heeft al meermaals verteld, dat de vorige eigenaar handgas ingebouwd had, omdat de motor anders niet bleef lopen. Maar als de motor niet wil blijven lopen en je kunt dat oplossen door gas bij te geven, is met grote waarschijnlijkheid de afstelling van het basistoerental niet goed. De symptomen die Maarten nu noemt, zijn mijns inziens een direct gevolg of beter nog, een verergering, van de problemen die ervoor gezorgt hebben dat de vorige eigenaar ervoor gekozen heeft om handgas in te bouwen. (Als we de persoon van de vorige eigenaar even buiten beschouwing laten. )
groetjes
Mathy

Duidelijk Mathy. Met deze wetenschap ga je idd al snel een andere kant op met je gedachte. Het missen van een signaal vanuit de gaskleppositieschakelaar en afstelling klephuis --->> handgas.......
Bedankt en groet,
Erik

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC