Auto sputtert als ik mijn gas indruk

• Maarten Varewyck
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2009 21:17 #1072683 door Maarten Varewyck
Auto sputtert als ik mijn gas indruk is gemaakt door Maarten Varewyck
vandaag toen ik thuiskwam, wou m'n motor ineens niet meer mee. Als ik gas gaf, kreeg ik enkel wat geputter. Eerste gedacht was " LPG op" maar had nog lang neit genoeg kilometers gedaan om m'n tank leeg gereden te hebben. Dus maar overgeschakeld op benzine, maar geen enkel verschil. Elke keer als ik m'n gas induw, sputtert hij. Op een bepaald moment viel hij zelf stil in het stationair draaien. Echt héél raar. Dus ff motorkap open om te kijken of ik iets 'kapot' zag. Maar op het eerste gezicht, geen losse onderdelen. nog ff gas proberen geven, en opnieuw viel hij stil. Wou dus opnieuw starten, maar nu blijkt dat ook al niet meer te lukken!
Mijn idee is dat hij geen brandstof krijgt. Maar op Benzine en LPG geen verschil, dus dan lijkt me de brandstofpomp een beetje uitgesloten. Wat kan het dan wel zijn?
Voor de info: het gaat over een b230fb die op LPG ligt.
Alvast bedankt voor het meedenken!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2009 21:23 #1228977 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Teveel dan?
Wellicht teveel brandstof?Trek de 4 stekkers van de injectors even los en probeer (niet te lang) opnieuw te starten.Als het daaraan ligt, slaat ie kort aan, maar weer af. Stekker terug en opnieuw starten, als ie dan weer even blijft lopen en daarna weer afslaat, maar pas na langere tijd.......euh ja...dan weet je dat het daarmee van doen heeft, niet?
Brandstofpomp relais, schakelt normaal tussen de twee brandstoffen, maar bij defect laat ie wellicht beide aan staan?Zoiets?
BDP sensor?

• Maarten Varewyck
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2009 22:28 #1228993 door Maarten Varewyck
Beantwoord door Maarten Varewyck in topic na een uur
daarnet na een uur nog eens opnieuw proberen starten, en nu niks van problemen. "Raar" lijkt me dus op de juiste plaats. Hopelijk heb'k morgen geen problemen om naar het werk te rijden. 'k Hou jullie op de hoogte, want normaals is het alleshebalve!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2009 22:32 #1228996 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verzopen.

Exeres schreef : daarnet na een uur nog eens opnieuw proberen starten, en nu niks van problemen.

Dat heet dan volgens mij gewoon verzopen toch? Stonk ie overmatig naar benzine bij het starten? En de eerste keer (een uur terug)?

• Maarten Varewyck
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2009 08:25 #1229027 door Maarten Varewyck
Beantwoord door Maarten Varewyck in topic niks geroken
heb er niet echt op gelet dat ik bij het starten een ander geurtje had. Maar ik ga het wel in de gaten houden als ik het nog eens heb! Kan het nameijk zo maar dat je na 30km rustig rijden, je motor verzopen hebt? Lijkt me toch sterk. Mrja..wie ben ik ;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2009 08:29 #1229028 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mij ook.

Exeres schreef : Lijkt me toch sterk. Mrja..wie ben ik ;-)

Lijkt me ook, maar stel dat het aan het brandstofpomprelais ligt, wat na 30 kilometer warm wordt en rare dingen gaat doen, zoals twee brandstoffen tegelijk inspuiten......Dan is het ineens niet zo raar meer.
Maar goed, wel lezen het wel weer, je rijdt weer....;-)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2009 07:44 #1229154 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Basisafstelling
Hallo Maarten
Je basisafstelling staat waarschijnlijk inmiddels zo verkeerd, dat je auto niet meer lopen wil.  Het wordt dus hoog tijd, om je handgas eruit te gooien en het probleem grondig en bij de wortel aan te pakken.  Heb je je al aangemeld voor de sleuteldag in Gemert?
groetjes
Mathy

• Maarten Varewyck
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2009 10:56 #1229163 door Maarten Varewyck
Beantwoord door Maarten Varewyck in topic vandaag weer
Had het vandaag weer! Ben maar met horten en stoten én met moeite op m'n werk geraakt! Heb me nog niet aangemeld voor Gemert, zal eens kijken of't lukt.
Groeten
Maarten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2009 11:03 #1229164 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijken
Kijk anders <a href="/node/17794" target="_blank">hier</a> eens, hier staat hoe je het kunt checken en afstellen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2009 14:01 #1229186 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Algemene staat...........
Hoi Maarten,
Hoe is de algemene staat van de onderdelen van de ontsteking?
Zijn bougiekabels in orde? Bougies zelf? Verdelerkap en rotor al erg oud?
Je kan van alles af gaan stellen maar als de basis niet goed is dan wordt het niet wat.
Loop dus eerst de basis na. Denk ook aan de div. contacten van de gasinstallatie/onderdelen.

Groet,
Erik

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC