940 2.3 LPG start niet meer

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2008 09:24 #1221893 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet snappen
Ik begrijp je verhaal niet helemaal, en waarom je een injector wilt vervangen. In hoeverre bepaalt een injector het snel/langzaam warm worden van de motor en hoe beinvoedt dat het moment van overschakelen ? Als je handmatig overschakelt gaat het ook mis. Als ik je ongevraagd een tip mag geven dan zou ik proberen eerst een hypothese op stellen die 100% klopt, evt met behulp van de mensen hier. Dan pas overgaan op geld uitgeven. Dingen vervangen waarvan je een vaag vermoeden hebt dat ze de oorzaak van het probleem zijn kan best duur worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Irwin Roks (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2008 02:00 #1222408 door Irwin Roks (GAST)
Beantwoord door Irwin Roks (GAST) in topic Heb zojuist een ander topic
Heb zojuist een ander topic aangemaakt in het LPG gedeelte. 
We zijn er heel de avond mee bezig geweest. Doordat de motor niet op temparatuur kwam en doordat topicstarter (ik ook) verwend waren met het modernere lpi was het totaal niet in ons opgekomen dat het blok een klein beetje op temaparatuur moet zijn om uberhaupt te kunnen overschakelen op lpg, dit was dus het euvel.
 
Hier een kopie van wat ik zojuist elders heb gepost.
 Goedemorgen allemaal. Na heel de avond gesleuteld te hebben geef ik het nu op. Rond zessen zijn we begonnen om bij een vriend zijn 940 ( 1990 B230FB op lpg, vialle verdamper systeem 382000km ) de injector van de benzine te vervangen. Die van cyl 4 was namelijk kapot. Nadat we die vervangen hadden hebben we de auto gestart. Resultaat, als een zonnetje. Totdat we de motor overschakelen naar lpg. Hup dood valt de motor. Met een sis hoor je lpg kortstondig uit een soort overloopvenitieltje wegschieten net ergens voor de gasklep. Daarna de auto weer gestart en na een aantal omwentelingen extra slaat hij weer keurig aan op benzine om vervolgens weer uit te vallen op lpg. Als we hem gewoon op benzine laten lopen is er niets aan de hand en rijdt/loopt hij keurig. Wat zou dit kunnen zijn. ANWB wist ons op een nogal botte niet klantvriendelijke manier te vertellen dat de verdamper kapot was en dat je op gas moest koken. Maar als de verdamper kapot is, wat is dan het gevolg? Krijgt ie dan zoveel lpg dat ie verzuipt? Of zou het toch iets anders kunnen zijn? Van te voren reed de 940 namelijk perfect op lpg.. Niet stotteren of inhouden keurig gewoon. Majah. Ben benieuwd of iemand anders hier een verklaring weet. Alvast bedankt.  

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2008 12:08 #1222428 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aha.
Daar ken ik het van.....
Ik had net op volvo-forum zitten antwoorden, kijk daar even, twee keer is ook zo dubbel.....;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD