940 2.3 LPG start niet meer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sinds een week ben ik in het bezit van een 940 Estate op LPG. Ik weet dat er een benzine injector overleden is, en daarom op benzine op 3 cilinders loopt, maar na wat gas bij het starten bij te geven schakelde de auto prima over op LPG en was er niets aan de hand. Een paar dagen geleden heb ik waarschijnlijk te veel gas gegeven op het moment dat de auto op LPG overschakelde, het gevolg was een backfire. Een deel van het luchtfilterhuis en de buis die naar het luchtfilter toeloopt waren gescheurd en beschadigd. Gisteren op de sloop een nieuwe slang, lucht massa meter en luchtfilter huis gehaald, en het netjes terug gemonteerd. (injectoren kreeg ik helaas niet los op de sloperij, dus daar moet ik nog voor terug) Vervolgens weer proberen te starten, de auto doet helemaal niets meer. De startmotor draait wel, maar de motor slaat niet aan.
Mijn vraag is, heeft iemand een idee wat er nog meer kapot gegaan kan zijn bij de backfire?
Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Verder: door backfire zou het in principe ook mogelijk kunnen zijn dat andere benzine- en/of gasinjectoren losgeschoten zijn uit het spruitstuk, danwel beschadigd zijn door het verbranden van brandstof in het inlaatkanaal.
Het in het geheel niet aanslaan van de motor kan ook te wijten zijn aan een overleden brandstofrelais, maar dat heeft dan weinig verband met de backfire.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is makkelijk achter te komen......gewoon de motor starten met een (of meerdere) kabels van de injector(en) los en meten of er een 12V spanning op staat.
Succes,
Pieter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een check op de toestand van de motor en lpg installatie lijkt me ook niet verkeerd. Klepspeling controleren + ontsteking controleren. Een backfire zou normaal gesproken niet voor mogen komen.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
De zekeringen moet je ergens onder de motorkap zoeken.
Meestal zittel die twee zekeringen ergens bij elkaar.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ga van de week even met de tips in het topic aan de slag, ik houd jullie op de hoogte!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Omdat het een verdamper is, kun je al een hoop dingen uitsluiten.LPi injectoren hoef je dus niet naar te kijken.De 4 beruchte zekeringen ook niet, want die heb je niet.Brandstofdrukregelaar kan niet stuk gaan, door backfire op LPG,<strike> streep</strike>Volvo for life schreef : Het is overigens geen LPi instalatie, maar een oudere verdamperinstalatie van Vialle.
Als je een Vialle hebt, met een vierkant drukknopje, kun je hem gewoon op gas starten (in principe) en dat zou nu dus ook moeten kunnen: Knop tijdens het starten indrukken en op contact zetten GEEN GAS geven, maar gewoon starten.Bij een 'gezond' blok, werkt dat, in jouw geval zou ik voor de zekerheid alle klemmen van het luchtfilter maar vast losmaken, anders ploft ie misschien weer. Wel weer vast zetten als je gaat rijden.
Waarschijnlijker is tevens, dat de LMM een optater gehad heeft, onderwerp die ook aan een inspectie.Afhankelijk van het nummer (er waren 2 typen, toch), moet er midden in het huis in de koker, een platina draadje als een soort trapezium gespannen zijn.Flinterdun. Als dat er niet meer zit, wil ik graag het nummer weten, dan kan je(ik) opzoeken of dat klopt.
Je hebt een Vialle AMS? (staat op je inbouwcertificaat)Welk postcodegebied woon je? (plaats mag ook, maar als je liever postcode doet, prima)Welke auto is het, kenteken dus? Toevallig een blauwe estate?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is een witte Estate met het kenteken: YT-54-ZP, ik woon in Breda. Het inbouwcertificaat heb ik helaas niet bij de auto. Op LPG proberen te starten heb ik al geprobeerd, maar dat wil helaas ook niet meer. De luchtmassameter heb ik ook al vervangen omdat die duidelijk beschadigd was na de backfire. Helaas heeft dit allemaal niet geholpen. Volgens de garage moet ik het in de ontsteken zoeken? Dit lijkt me alleen sterk omdat ik hier voor de backfire geen problemen mee had.Je hebt een Vialle AMS? (staat op je inbouwcertificaat)Welk postcodegebied woon je? (plaats mag ook, maar als je liever postcode doet, prima)Welke auto is het, kenteken dus? Toevallig een blauwe estate?
- V700 register
- Nieuw lid
-
bobine vervangen rotor verdelerkap boegies en maar niet starten
had er vandaag een andere ontsekings computer in gestopt hij start nu wel weer maar valt steeds uit
morgen weer verder zoeken want m,n accu is leeg
je ontstekings computer zit tegen de stuurstang boven je rem en gas pedaal
die van mij is een bosch met de nummers 0 227 400 169
ik heb een paar email adressen als je geintreseerd bent van mensen die deze bosch hebben
ik heb voor die van mij 65 euro betaalt ik kreeg van ochtend nog een aanbieding voor 35 euro
laat maar weten
mike
- V700 register
- Nieuw lid
-